Web Analytics Made Easy - Statcounter

باید توجه داشت هیچ شأنی از شأن نمایندگی مردم که همان خدمت است بالاتر نیست حال در ایام باقی مانده به انتخابات ممکن است سؤالی پیش آید که نماینده مجلس در تراز انقلاب اسلامی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و شئون برجسته یک نماینده تراز انقلابی چیست.

با نزدیک شدن به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و تأیید صلاحیت کاندیداها فضای انتخاباتی کشور داغ شده و نتیجه انتخابات در شهرها با اما و اگرهایی روبه‌رو است به‌طوری که برای شهروندان این سؤال مطرح است که شئون برجسته یک نماینده تراز انقلابی چیست و چگونه باید تشخیص برای انتخابی آگاهانه برای انتخاب اصلح داد که درادامه نظر کارشناس امر برای پاسخ به این سؤال را جویا شدیم که می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جلیل یغمایی، استاد دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا در این رابطه گفت: هیچ شأنی از شأن نمایندگی مردم که همان خدمت واقعی به مردم است وجود ندارد و از آن بالاتر نیست.
وی افزود: نماینده‌ای را در تراز انقلاب اسلامی می‌توان قرار داد که از جنس مردم باشد و به خواست و نیازهای مردم آگاهی داشته باشد.
یغمایی تصریح کرد: نماینده‌ منتخب ملت باید شرایطی را دارا باشد که یکی از آن‌ها اعتقاد به اسلام و التزام عملی به آن است و دلیل این باور را باید در ماهیت انقلاب جست‌وجو کرد چراکه ماهیت انقلاب اسلامی بر پایه توحید و دین اسلام بنا شده و هدف از انقلاب اسلامی زنده کردن قوانین خدا بوده است و این مسئله شالوده اصلی شئون نمایندگی مجلس است و موجب می‌شود نماینده انتخابی اسیر هوس‌های غیر خدایی نشده و قدم در مسیری که خلاف شأن دین اسلام است، نگذارند پس مردم باید در انتخاب خود این امر مهم را لحاظ کنند.
وی تأکید کرد: نماینده اصلح هیچ‌گاه از ارزش‌های انقلاب و اسلام کوتاه نیامده و او سرآمد شعار و شعور انقلابی است.
این استاد دانشگاه با اشاره به انتخاب اصلح از جانب ملت، افزود: نماینده مردم باید الگوی اسلامی باشد تا بتواند ضمن عمل به آموزه‌های اخلاقی زمینه ارتباط با مردم را بیشتر فراهم کرده و ضامن دوام و اقتدار بیشتر کشور باشد.
وی با اشاره به برخی از گلایه‌های مردم مبنی بر این مطلب که در پایان نمایندگان با رأی ملت به مجلس رفتند بلافاصله زمینه‌های ارتباط خود با مردم را قطع کرده و دیگر در بین مردم نیستند، گفت: پس از تصدی کرسی نمایندگی، نمایندگان منتخب مردم باید با ارتباط و تعامل بیشتر با مردم ضمن حفظ ارتباط خود با آن‌ها برای پیگیری و رفع مشکلات پای کار باشند و مردم باید با آگاهی ویژگی مردم‌داری و اخلاص در عمل را که از ویژگی‌های انتخاب اصلح است لحاظ کنند.
یغمایی اظهار کرد: صمیمت، مشورت و دلسوزی در انجام امور کشور از دیگر ویژگی‌های فرد منتخب ملت و انتخاب اصلح است و مردم باید با در نظر گرفتن این شاخص‌ها نماینده منتخب خود را انتخاب کنند چراکه فردی با تمامی این خصوصیات موجب انسجام ملی و ارتباط و اتحاد افزون بین مردم و مسئولین خواهند شد.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی در پایان تصریح کرد: امیدواریم مردم با در نظر گرفتن ویژگی و شاخصه‌های یک نماینده اصلح در یازدهمین دوره انتخابات مجلس بهترین‌های ملت را به نمایندگی از شهر و دیارشان راهی خانه ملت کنند تا این افراد ضمن تلاش برای تحقق وعده‌هایشان نسبت به رفع و پیگیری مشکلات ساعی و کوشا باشند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمانشاه سیاست و اقتصاد یغمایی انتخاب اصلح یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ویژگی های نماینده تراز انقلاب اسلامی استان کرمانشاه تراز انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی استاد دانشگاه انتخاب اصلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۹۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است

 مشاور مطبوعاتی منوچهر متکی ادعای تماس نماینده مردم نجف‌آباد با او برای ریاست مجلس را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا، احسان محمدحسینی مشاور مطبوعاتی منوچهر متکی منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهارات جناب آقای ابوترابی نماینده نجف آباد در یکی از خبرگزاری‌ها را تکذیب کرد و گفت: جناب آقای متکی هیچگونه تماس تلفنی با ایشان نداشته است.

 منوچهر متکی در گفت‌وگو با رسانه‌ها در خصوص نظرش در مورد نامزدی برای ریاست مجلس دوازدهم اعلام داشت که در تاریخ ۷ خرداد در این زمینه اظهارنظر خواهد کرد.

پیش از این ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که محمدباقر قالیباف، منوچهر متکی، علی نیکزاد و مجتبی ذوالنور در تماس با وی گفته‌اند که خود را برای ریاست مجلس آماده می‌کنند. 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: منوچهر متکی نشان عالی امپراتور ژاپن را دریافت کرد متکی: فتنه گران پشه‌ای بیشتر نبودند

دیگر خبرها

  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • آمریکا هزینه سنگینی برای بی حیایی دختران ایرانی در نظر گرفته است
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه غالب باشد
  • عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد/ معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول است
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است
  • لیبرال دموکراسی پایبند هیچ قانونی نیست/تاریخ پراز جنایت استکبار
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است