Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای دانش آموزی استان مرکزی با رقابت ۱۰۲ نامزد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «ابولفضل بادرستانی» امروز یکشنبه (27 بهمن) در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای دانش آموزی استان مرکزی ضمن تقدیر از حضور مشارکت گسترده دانش آموزان در این انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: دهمین دوره از مجلس شورای دانش‌آموزی با رقابت ۱۰۲ نامزد در استان مرکزی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر سازمان دانش‌آموزی استان مرکزی با اشاره به اینکه  از بین این تعداد نامزدف هفت دانش‌آموز دختر و هفت دانش آموز پسر برای این دوره از انتخابات مجلس شورای دانش‌آموزی انتخاب می شوند، افزود:  ۲ نفر که بیشترین آرا را کسب کرده باشند به عنوان نمایندگان این استان به تشکیلات این نهاد در کشور راه یافته و نفرات بعدی نیز به ‌عنوان اعضای علی‌البدل دهمین دوره مجلس شورای دانش آموزی استان مرکزی انتخاب می‌شوند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه  سهمیه هر استان در مجلس شورای دانش آموزی به ازای هر ۱۰۰ هزار دانش آموز یک نفر است، ادامه داد: جمعیت دانش آموزی استان مرکزی ۲۲۰ هزار نفر است که سهمیه استان مرکزی برای این نهاد کشوری 2 نفر است.

 

مدیر سازمان دانش‌آموزی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه انتخابات مجلس شورای دانش آموزی هر ۲ سال یک‌بار در سطح کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: بعد از مشخص شده نتیجه و انتخاب نمایندگان استان ها، مجلس دانش آموزی از خرداد ماه سال آینده فعالیت خود را به‌صورت رسمی آغاز خواهد کرد.

 

بادرستانی با بیان اینکه این انتخابات در سه مرحله در سطح استان ها برگزار می شود، افزود: مرحله اول شامل برگزاری انتخابات درون مدرسه ای است و بعد نفرات منتخب به مرحله شهرستانی راه یافته و در پایان نفراتی که بیشترین آرا را کسب کرده اند به مرحله استانی و نهایی راه می بابند.

 

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای دانش آموزی از بین دانش آموزان پایه نهم و دهم انتخاب می شوند، اظهار کرد: این دانش آموزان برای شرکت در مجلس شورای دانش آموزی باید شرایط خاص از جمله معدل بالای ۱۷، انضباط ۱۹ و فن بیان برخوردار باشند تا به سازمان دانش آموزی استان معرفی و نامزد این انتخابات شوند.

 

مدیر سازمان دانش آموزی استان مرکزی با اشاره به اینکه دانش آموزان امروز آینده سازان ایران اسلامی هستند، افزود: مجلس شورای دانش آموزی نوعی آموزش برای مشارکت اجتماعی و آمادگی برای حضور دانش آموزان در عرصه های مختلف سیاسی و فرهنگی است.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: شورای دانش آموزی استان مرکزی اراک انتخابات مجلس شورای دانش آموزی دانش آموزی استان مرکزی دهمین دوره انتخابات مجلس انتخاب می شوند دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۰۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است

وزیر کشور گفت: مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت کشور، احمد وحیدی روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در حاشیه سفر به مشهد مقدس اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه فراهم شده است.

وی افزود: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟
  • انتخابات ۱۴۰۲ توسط ۷۵ هزار نفر عوامل اجرایی استان تهران برگزار شد
  • کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است