Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش‌های «نماینده‌ات کی بوده و الان کجاست؟» سعی خواهد کرد پاسخی مفصل بدهد به این دو سؤال؛ نمایندگانی که در این 10 دوره وارد مجلس شده چه کسانی بوده‌اند و حالا در چه جایگاهی و مشغول چه فعالیتی هستند، در این گزارش به بررسی حوزه «فریدن و فریدون‌شهر و چادگان و بویین میاندشت» پرداختیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اسفند امسال، درست 40 سال از نخستین انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌گذرد، مجلسی که در این سال‌ها 10دوره انتخابات را تجربه کرده و هر بار نمایندگانی از طیف‌ها و گروه‌های مختلف مردم روی صندلی آن نشستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسانی که به عنوان «نماینده» مردم وارد مجلس شدند نه از یک طیف خاص بوده‌اند و نه تخصص‌های مشترکی داشته‌اند، بلکه هر کدام متناسب با تحصیلات و تجربه خود تلاش داشته‌اند تا صدای مردم منطقه، استان و کشور باشند، برخی از این نماینده‌ها با عملکرد خود توانستند نظر مردم را برای بیش از 4 سال جلب کنند.

گزارش‌های خبرگزاری فارس با عنوان «نماینده‌ات کی بوده و الان کجاست؟» سعی خواهد کرد تا مروری داشته باشد بر نماینده‌های حوزه‌های انتخابیه استان اصفهان، و پاسخی مفصل بدهد به این دو سؤال؛ نمایندگانی که در این 10 دوره وارد مجلس شده چه کسانی بوده‌اند و حالا در چه جایگاهی و مشغول چه فعالیتی هستند.

استان اصفهان 15 حوزه برای انتخابات مجلس دارد که در مجموع 19 نماینده را شامل می‌شود:

اصفهان، اردستان، شاهین‌شهر و میمه و برخوار، خمینی‌شهر، سمیرم، شهرضا و دهاقان، فریدن و فریدون‌شهر و چادگان و بویین میاندشت، فلاورجان، کاشان و آران و بیدگل، گلپایگان و خوانسار، لنجان، مبارکه، نائین، نجف‌آباد و تیران و کرون و نطنز و قمصر.

در گزارش‌های قبلی، حوزه انتخابیه «نطنز و قمصر»، «نجف‌آباد و تیران و کرون»، «نائین»، «مبارکه»، «لنجان»، «گلپایگان و خوانسار»، «کاشان و آران و بیدگل» و «فلاورجان» بررسی شد و در این شماره نمایندگان حوزه «فریدن و فریدون‌شهر و چادگان و بویین میاندشت»را از نظر می‌گذرانیم.

 

فریدن غربی‌ترین شهرستان اصفهان و با مرکزیت شهر داران است، جمعیت این شهرستان در سال ۱۳۸۵ برابر ۸۱٬۶۲۲ نفر گزارش شده است.

فریدون‌شهر محل سکونت اقوام مختلفی از جمله فارسی زبان، ترک، بختیاری، گرجی و ارمنی است، تعداد زیادی از ساکنین شهر فریدون‌شهر (مرکز شهرستان) از گرجیانی هستند که به دست شاه عباس یکم در این شهر ساکن شدند؛ شهرستان فریدون‌شهر دارای یک بخش به نام بخش مرکزی و ۵ دهستان است.

چادگان شهرستانی سردسیر در فاصله 120 کیلومتری غرب اصفهان واقع است که بیشتر به واسطه آب و هوای مطبوع و وجود سد زاینده‌رود که در این شهرستان واقع شده و محیطی برای تفریح ایجاد کرده به عنوان شهر توریستی شناخته می‌شود.این شهرستان از 2 بخش مرکزی و چناررود تشکیل شده و اقوام لر در بخش چناررود این شهرستان ساکن هستند.

بویین میاندشت سال 92 به شهرستان تبدیل شد و جمعیتی بالغ بر 24 هزار نفر دارد، مرکز شهرستان، شهر بویین میاندشت بوده که معمولا در طول سال پایین‌ترین دمای استان اصفهان در این نقطه به ثبت می‌رسد.

 

دور اول، دوم، چهارم و ششم: اسدالله کیان‌ارثی از نمایندگان اصلاح طلب و عضو مجمع روحانیون مبارز متولد سال 1317 در فریدن و دارای تحصیلات حوزوی با 60.4 درصد آراء  به عنوان نخستین نماینده فریدن وارد مجلس شد و بعد از آن نیز در دوره های دوم، چهارم و ششم نماینده مجلس شورای اسلامی بود.

کیان‌ارثی کمترین درصد آرای خود را در دور چهارم که 33.7 درصد آرا بود، به دست آورد و در طول این مدت در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور فعالیت داشت.

وی با کسب 37.5 درصد آرا برای چهارمین بار در دور ششم مجلس، نماینده این حوزه انتخابیه شد و چهار سال در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی فعالیت کرد. وی در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران نامزد شد ولی نتوانست وارد مجلس شود.

فعالیت در کمیته انتظامات شهرری- عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز- امام جماعت مسجد مسلم ابن عقیل در تهران از جمله فعالیت‌های کیان‌ارثی است؛ گفته می شود وی داماد صادق خلخالی است.

دور سوم: سید عباس هدایتی سیچانی متولد 1319 با کسب 51.7 درصد آرا به مجلس سوم راه یافت، وی در کمیسیون فرهنگ و آموزش عالی به مدت سه سال فعالیت کرد.

دور پنجم: غلامرضا حیدری دارانی متولد 1328 توانست 37.5 درصد آرای حوزه انتخابیه فریدن، فریدون‌شهر و چادگان را  کسب کند و به  پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی راه یابد، وی در کمیسیون ارشاد و هنر اسلامی و کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس فعالیت کرد.

دور هفتم و هشتم:بهمن محمدی متولد 1336 از نمایندگان اصولگرای مجلس در دوره هفتم و هشتم بود. وی با کسب 40.55 درصد آرا نماینده دوره هفتم و  27.39 درصد آرا نماینده دور هشتم مجلس شورای اسلامی شد و در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی فعالیت داشت.

محمدی در دوره یازدهم نیز در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اصفهان ثبت نام کرده و  صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفت؛ وی هم اکنون در اداره تنقیح قوانین مجلس شورای اسلامی مشغول به فعالیت است.

دور نهم:  محمدعلی اسفنانی متولد 1347 دارای تحصیلات کارشناسی ارشد با کسب 42 درصد آرا به مجلس نهم راه یافت و در کمیسیون تحقیق و کمیسیون قضائی و حقوقی فعالیت کرد.

اسفنانی در انتخابات میاندوره‌ای مجلس دهم از حوزه انتخابیه اصفهان و یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه فریدن و چادگان ثبت نام کرد که صلاحیت وی مورد تایید قرار نگرفت.

اسفنانی هم اکنون مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران است.

دور دهم: اکبر ترکی متولد 1342 در فریدن دارای تحصیلات دکتری تخصصی رادیولوژی است که توانست 25.90 درصد آرای این حوزه انتخابیه را به خود اختصاص دهد و به عنوان نماینده دور دهم به مجلس شورای اسلامی راه یافت. وی دو سال اول در کمیسیون اصل 90 و در ادامه در کمیسیون بهداشت و درمان فعالیت داشته و در حال حاضر سخنگوی این کمیسیون است.

وی در دوران نمایندگی مجلس به عنوان عضو فراکسیون نمایندگان ولایی فعالیت داشت.

ترکی کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است و تلاش دارد با پیروزی مقابل رقبا برای دومین دوره پیاپی روی صندلی‌های سبز بهارستان بنشیند.

انتهای پیام/63095/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی اصفهان مجلس فریدون شهر مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه نماینده ات کی بوده و الان کجاست انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره مجلس شورای اسلامی دارای تحصیلات استان اصفهان وارد مجلس شد نماینده دور بوده اند کیان ارثی درصد آرای درصد آرا راه یافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۰۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛  فرماندار حوزه انتخابیه کرج فردیس واشتهارد برای این دوره ۸۷۶ صندوق اخذ رای پیش بینی شده است.

رمضانی در ستاد هماهنگی برگزاری دور دوم این دوره انتخابات گفت: ۱۴هزار عوامل اجرایی ونظارتی هم  بکار گیری شده اند.

به گفته وی انتخابات بصورت نیمه الکترونیکی و در برخی مناطق بصورت محله محور برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳
  • کاظم موسوی نماینده مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است