Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرخی گفت: بیش از سه میلیارد و ۱۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی تا كنون در این استان تصویب شد که نشانگر پویایی حوزه اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «سعید فرخی» امروز یکشنبه ٢٨بهمن دربررسي مشكلات سرمايه گذاران نيروگاه هاي خورشيدي در سطح استان مركزي گفت: براساس آمار مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان مرکزی، از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون معادل ۳ میلیارد و ۱۴ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی مصوب شده که از این میزان تا کنون حدود ۳۰۴ میلیون دلار به استان وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون اقتصادی استاندار مرکزی افزود: این میزان سرمایه‌گذاری در قالب ۵۶ طرح اقتصادی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نقاط مختلف استان مرکزی تصویب و برخی نیز اجرایی شده است.

 

وی ادامه داد: سرمایه گذاری خارجی وارد شده به استان مرکزی در شهرستان‌های اراک، ساوه، زرندیه، خمین و آشتیان توزیع شده و بخش عمده آن در حوزه‌های انرژی، صنعت، کشاورزی و خدمات جذب شده است.

 

فرخی اظهار کرد: در سه سال گذشته بیش از ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار طرح سرمایه گذاری خارجی جدید در استان مرکزی به تصویب رسیده که افزایش بیش از ۲۰۰ درصدی در این حوزه را به دنبال داشته و با هیچ دوره زمانی قبلی به لحاظ حجم و تعداد طرح‌های سرمایه گذاری خارجی جدید قابل مقایسه نیست.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: با وجود خروج یک طرفه آمریکا از برجام و شرایط تحریمی کشور، با تلاش‌های صورت گرفته توسط مدیریت ارشد و دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی، امسال میزبان پنج طرح سرمایه‌گذاری خارجی جدید به ارزش یک میلیارد و ۵۳۰ میلیون دلار در زمینه های مختلف اقتصادی به تصویب رسده است.  

 

فرخیبا اشاره به عملکرد مطلوب مرکز خدمات سرمایه گذاری استان افزود: با توجه به روند فعلی وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی در استان مرکزی، این استان در زمره موفق ترین استان‌های کشور در جلب و جذب سرمایه گذاری قرار دارد.

 

جلسه مركز خدمات سرمايه گذاري استان مركزي با موضوع بررسي موانع و مشكلات سرمايه گذاران نيروگاه هاي خورشيدي در سطح استان با حضور فرخي معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار، ميرزاخاني مديركل اقتصاد و دارايي و نايب رئيس مركز، نيكي ملكي مديركل جذب و حمايت از سرمايه گذاري استانداري، سرمايه گذاران و مسئولين مربوطه برگزار شد.

پایان پیام/87

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی مفاسد اقتصادی اقتصادی جلسه سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی سرمایه گذاری خارجی جدید سرمایه گذاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۱۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد

سخنگو و دبیر هیأت دولت با اشاره به افزایش تجارت خارجی کشور در ماه گذشته، تصریح کرد: بر اساس گزارش گمرک ایران، تجارت خارجی کشور در فروردین ماه ۱۴۰۳ با رشدی ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید.

بهادری جهرمی اضافه کرد: تراز تجاری در فروردین ماه که بخش عمده‌ای از آن در کشور ما [با توجه به آغاز سال جدید]تعطیل است، حتی بدون احتساب نفت نیز مثبت شد.

تجارت خارجی کشور (مجموع صادرات و واردات) با احتساب نفت خام، میعانات گازی، خدمات فنی مهندسی و برق در فروردین ماه سال جاری با ۴۷.۶۳ درصد افزایش به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید.

از مجموع صادرات و واردات کشور، ۷ میلیارد و ۶۸۰ میلیون دلار به صادرات و ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار آن به واردات اختصاص داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • رقابت تجاری روسیه با چین در آسیای مرکزی داغ شد
  • تجارت خارجی استان سمنان ۵۹ درصد رشد داشت
  • پرچم تجارت بالا می‌رود؟
  • افزایش ۴۸درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان
  • تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • رانت ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد