Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@15:12:47 GMT

سازمان ملل کشتار غیرنظامیان یمنی را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۱۹۲۷

سازمان ملل کشتار غیرنظامیان یمنی را محکوم کرد

سازمان ملل متحد کشته و زخمی شدن تعدادی از غیرنظامیان در حمله ائتلاف سعودی به استان الجوف یمن را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، هماهنگ‌کننده امور انساندوستانه سازمان ملل در یمن ضمن محکوم کردن کشتار غیرنظامیان در حمله ائتلاف سعودی به استان الجوف یمن، این حمله را «وحشتناک» توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: گزارش کارشناسان سازمان ملل از موشک پدافندی جدید انصارالله/ راز سرنگونی پیاپی بالگردها و پهپادهای سعودی برملا شد +تصاویر

«لیزا گرندی» گفت که گزارشات میدانی نشان می‌دهد که ۱۵ فوریه جاری (۲۶ بهمن) در حمله هوایی به استان الجوف حدود ۳۱ غیرنظامی کشته و ۱۲ نفر نیز زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود که «شمار زیادی از غیرنظامیان در یمن کشته می‌شوند و این فاجعه‌ای غیرقابل توجیه است».

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، این مسئول سازمان ملل تصریح کرد که طرف‌هایی که به استفاده از زور متوسل می‌شوند، ملزم هستند تا بر اساس قانون بین‌المللی از غیرنظامیان حمایت کنند.

گرندی گفت: «پنج سال از درگیری‌ها (در یمن) گذشت و طرف‌های درگیری همچنان نمی‌توانند به مسئولیت خود پایبند باشند و این موضوع شوکه‌کننده است».

جنبش انصارالله یمن روز شنبه(دیروز) از کشته شدن ۳۰ نفر و زخمی شدن تعدادی دیگر در حمله هوایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی به استان الجوف خبر داد.

یمن از حدود شش سال پیش شاهد حمله ائتلاف سعودی به این کشور به بهان حمایت از دولت مستعفی «عبدربه منصور هادی» است که تا کنون به کشته شدن و آوارگی صدها هزار نفر منجر شده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا یمن تحولات یمن جنگ یمن ارتش یمن انصارالله یمن سازمان ملل کودکان یمنی محکوم مشرق سازمان ملل ائتلاف سعودی عبدربه منصور هادی استان الجوف جنبش انصارالله یمن سعودی به استان الجوف حمله ائتلاف سعودی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۱۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف پژو پارس با کامیون در قزوین یک‌کشته برجای گذاشت

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از تصادف خودروی پژو پارس با کامیون در آزادراه قزوین-زنجان و کشته شدن راننده پژو پارس خبر داد.

حمیدرضا ململی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از تصادف پژو پارس با کامیون خبر داد و اظهار کرد: راننده خودرو سواری پژو پارس در این حادثه جان باخت.

وی افزود: ساعت ۲۲:۱۹ دقیقه چهارشنبه پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ حادثه تصادف در مسیر اتوبان قزوین به زنجان، نرسیده به مجتمع رفاهی ترنج را به سامانه ۱۲۵ اعلام و ستاد فرماندهی این سازمان، بلافاصله دو تیم امداد و نجات و اطفا را از ایستگاه‌های شماره پنج پونک و ۹ شهرک دانش به محل حادثه اعزام کرد.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین ادامه داد: آتش‌نشانان در بدو ورود با کمک تجهیزات هیدرولیکی قطعات خودرو را برش دادند، راننده که فوت کرده بود را از خودرو خارج کردند و تحویل عوامل آرامستان حاضر در محل حادثه دادند.

ململی با بیان اینکه علت دقیق حادثه از سوی کارشناسان پلیس راه قزوین در دست بررسی است، به رانندگان توصیه کرد به هنگام خستگی و خواب آلودگی از رانندگی خودداری کنند.

کد خبر 747713

دیگر خبرها

  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • صدور حکم بمبگذار میدان تقسیم استانبول
  • نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد
  • کشته شدن ۲ تروریست در حمله پهپادی در اطراف زاهدان
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • تصادف پژو پارس با کامیون در قزوین یک‌کشته برجای گذاشت
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • حزب الله شعاع حملات خود را به عمق اسراییل گسترش داد
  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد