Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا پورمحمدی روز یکشنبه در جمع بانوان شاغل در استانداری، تربیت فرزندان و مدیریت خانواده را مهم‌ترین وظیفه بانوان دانست و اظهار داشت: برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی ناشی از گسست نسلی و کمبود مهر و عاطفه در  میان کودکان، نباید کانون گرم خانواده فدای مسائل اقتصادی و اشتغال شود.

وی گفت: نام‌گذاری روز ولادت فاطمه زهرا (س) به عنوان روز مادر و روز زن، افتخاری برای بانوان این مرزو بوم است، اما مطالعه و تبیین سیره زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) نه تنها در این ایام، بلکه در طول سال باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورمحمدی، زندگانی ائمه معصومین (ع) را تضمین‌ کننده سعادت انسان‌ها برشمرد و ادامه داد: حضرت زهرا(س) الگویی بسیار خوب برای بانوان جامعه ماست و انتظار داریم که زنان با مطالعه ویژگی‌های آن حضرت و عمل کردن به آنها، مصداق واقعی مادران و همسرانی باشند که انسان را به معراج می‌برند.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی اتفاقات بسیار خوبی در حوزه بانوان روی داده است، افزود: زنان بیش از ۵۰ درصد جامعه ما را تشکیل می دهند که باید بتوانند در ۵۰ درصد موضوعات اجتماعی نیز نقش ‌آفرینی کرده و احساس مسئولیت داشته باشند؛ هرچند که در حال حاضر فاصله زیادی با حدمطلوب داریم اما باید به تلاش های خود در این زمینه ادامه دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از عملکرد بانوان شاغل در استانداری و سایر دستگاه های اجرایی استان، گفت: مدیریت خانواده، همسرداری و پرورش فرزندان اصلی ترین وظیفه بانوان است که در دین مبین اسلام به آن تاکید شده است و در صورتی که اشتغال این عزیزان به زندگی شخصی آنان لطمه بزند، باید رسیدگی به خانواده در راستای پرهیز از گسست نسلی و کمبود محبت و عاطفه در فرزندان در اولویت قرار گیرد.

پورمحمدی یادآوری کرد: البته این به معنی مخالفت با اشتغال بانوان نیست، بلکه باید تلاش کرد که هیچ یک از این دو موضوع را فدای دیگری نکنیم.

 

برچسب‌ها شیعه آذربایجان شرقی تبریز ولادت حضرت فاطمه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیعه آذربایجان شرقی تبریز ولادت حضرت فاطمه شیعه آذربایجان شرقی تبریز ولادت حضرت فاطمه آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۲۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲

علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به برگزاری ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات انجام شده بین فرزندان طلاق با والدین در مراکز مهر خانواده استان تهران، گفت: کودک یا نوجوانی که بخش عمده‌ای از تربیتش در بستر نهاد خانواده رخ می‌دهد پس از وقوع طلاق، از این نعمت بی‌بهره می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: در همین راستا، اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» را از تکالیف دولت می‌داند.

وی با بیان اینکه کودکان طلاق به دلیل حق قانونی والدین برای ملاقات با فرزند، به جهت اختلاف‌ها و تعارض بین والدین در معرض آسیب قرار دارند، بیان داشت: این دسته از والدین مجبور به ملاقات و تبادل فرزند خود در مراکز انتظامی بوده‌اند که فضای کلانتری‌ها با توجه به حضور متهمان و مجرمان و وجود انواع آسیب‌های اجتماعی، محل مناسبی برای این ملاقات و نظم بخشی به روابط زوجین پس از طلاق نیست. 

وی در این رابطه گفت: در همین راستا تعداد ۱۸ مرکز مهر خانواده جهت ملاقات فرزندان در تهران راه‌اندازی و مشغول به فعالیت هستند که در مجموع در سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات بین فرزندان طلاق با والدین در این مراکز انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • آغاز اجرای طرح بانوی توانا در یزد
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • برگزاری اردوی تدارکاتی تیم‌های هندبال بانوان و جوانان دختر
  • سمنان، میزبان اردوی تیم‌های ملی و جوانان هندبال بانوان
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست
  • ضرورت توجه به مطالبات جامعه ایثارگری
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی