Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه مناظره با محوریت انتخابات مجلس شورای اسلامی عصر امروز در دانشگاه اصفهان برگزار شد و نمایندگانی از دو جریان اصلی انتخابات نظرات خود را بیان کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، برنامه مناظره با محوریت انتخابات مجلس شورای اسلامی عصر امروز با حضور حیدرعلی عابدی نماینده فعلی مجلس و عباس مقتدایی نماینده سابق و کاندیدای انتخابات مجلس در دانشگاه اصفهان برگزار شد؛ در این برنامه طبق دعوت و اعلام قبلی قرار بود ناهید تاج‌الدین نماینده فعلی و کاندیدای انتخابات مجلس و نیره اخوان نماینده اسبق و کاندیدای انتخابات مجلس حضور داشته باشند، اما هیچکدام حضور پیدا نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم حضور دو مهمان مراسم اعتراض دانشجویان را به همراه داشت و نهایتاً حیدرعلی عابدی عنوان کرد که در این جلسه نمایندگی تاج‌الدین را بر عهده خواهد گرفت.

دانشجویان متولی برنامه برای بهتر برگزار شدن برنامه با یکی دیگر از بانوان کاندیدا برای حضور در جلسه صحبت کردند و نهایتاً زهرا شیخی در اواسط برنامه به این مناظره اضافه شد.

عابدی: پسندیده نبود دوباره بخواهم کاندیدا شوم

در ابتدای صحبت، عابدی ضمن ابراز تمایل به حضور در جمع‌های دانشجویی در خصوص عدم حضور در رقابت انتخاباتی اظهار داشت: به جایگزینی نیروی جوان اعتقاد دارم و به همین دلیل در انتخابات شرکت نکردم.

این نماینده مجلس ادامه داد: با توجه به این که به قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان رأی مثبت دادم، پسندیده نبود دوباره بخواهم کاندیدا شوم؛ زمانی که این قانون در مجلس مورد بررسی قرار می‌گرفت حتی پیشنهاد دادم این قانون شامل حال مجلس شورای اسلامی هم بشود که به تصویب نرسید.

توضیحات مقتدایی در مورد انصرافش از شورای شهر

مقتدایی نیز در ابتدای صحبتش در پاسخ به سؤال مجری برنامه که پرسید چرا وقتی به عنوان عضو علی‌البدل شورای شهر رأی آوردید و شرایط هم برای حضور در شورای شهر مهیا شد انصراف داده و وارد رقابت مجلس شدید که نتیجه‌اش مشخص نیست، گفت: دلیل عدم حضورم در شورای شهر این بود که با توجه به گرایش حزبی زمینه فعالیتم در آنجا وجود نداشت.

این نماینده سابق مجلس افزود: به همین دلیل در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم هم حضور پیدا نکردم، چرا که ساختار مجلس شکل گرفته بود و تصورم این بود که حضور در چنین مجلسی نمی‌تواند مؤثر باشد.

عابدی: نمره خوبی به خودم می‌دهم

عابدی در پاسخ به سؤالی پیرامون عملکرد خودش و مجلس فعلی عنوان کرد: نمره خوبی به خودم می‌دهم، همچنین به عملکرد مجمع نمایندگان استان اصفهان هم نمره خیلی خوب می‌دهم، چرا که فکر می‌کنم در ادوار مجلس این میزان از همگرایی بی‌سابقه بود.

نماینده مردم اصفهان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به طور مثال استعفای دسته جمعی نمایندگان برای جلب توجه مسئولان به خشکی زاینده‌رود یکی از این اقدامات بود که به طور همگانی و با قاطعیت انجام و به پی‌ریزی ستاد احیای زاینده‌رود منجر شد.

مقتدایی: استعفا برای کسانی که کارشان را درست انجام داده‌اند معنی ندارد

مقتدایی در واکنش به صحبت‌های عابدی اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود ستاد احیا به دلیل استعفا بوده این طور نیست و شخصاً در زمان نمایندگی‌ام در سال 92 در این رابطه نامه نوشتم به رئیس‌جمهور، در آن زمان همراه با سایر نمایندگان به دنبال این بودیم که به دور از هیاهو از حقوق ملت دفاع کنیم.

نماینده مردم اصفهان در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استعفا برای کسانی که کارشان را درست انجام داده‌اند معنی ندارد، باید کسانی را مجبور به استعفا کرد که با عملکرد نادرست باعث خشک شدن زاینده‌رود شده‌اند.

عابدی در پاسخ به سخنان مقتدایی یادآور شد: زمانی که ما آمدیم رودخانه خشک بود و 32 طرح‌ غیرقانونی روی رودخانه گذاشته شده و در حال برداشت آب بودند؛ این طور نبوده که ما پیگیری و نامه‌نگاری لازم را نکرده باشیم، اما استعفا باعث شد تا حتی سایر نمایندگان متوجه شدت بحران در اصفهان بشوند، بسیاری از آن‌ها نمی‌دانستند که مسأله ما آب شرب مردم است.

عابدی: بازیکنان اصلی ما پیش از شروع بازی اخراج شدند

این نماینده مجلس در پاسخ به سؤالی در خصوص حمله رئیس‌جمهور به شورای نگهبان، انتخابات را به مسابقه فوتبال تشبیه کرد و گفت: در انتخابات فعلی داور مسابقه، بهترین بازیکنان تیم ما را قبل از شروع بازی اخراج کرده و حالا توقع دارند رقابت هم شکل بگیرد!

عابدی تصریح کرد: در همین سرود ملی که ابتدای جلسه خوانده شد دو آرمان اصلی انقلاب یعنی آزادی و جمهوریت را زمزمه کردیم، اگر قرار است این دو حفظ شوند لازم است ساختار انتخابات تغییر کند.

مقتدایی: سال 68 در مورد اهمیت شورای نگهبان مقاله نوشته‌ام

مقتدایی در واکنش به عابدی از تقلیل شورای نگهبان به داور انتقاد کرد و یادآور شد: سال 68 و در دوران دانشجویی مقاله‌ای در خصوص شورای نگهبان نوشتم که در روزنامه اطلاعات به چاپ رسید و همان زمان نوشتم یک‌پنجم قانون اساسی مستقیم و غیرمستقیم به شورای نگهبان مربوط می‌شود، نمی‌شود نقش آن را به یک داور تقلیل داد.

وی با بیان این که قوانین مجلس بدون تأیید شورای نگهبان قانون نیست، تاکید کرد: در همه کشورهای مجموعه‌ای مشابه شورای نگهبان وجود دارد که از انتخابات حراست می‌کند، افراد اگر می‌خواهند با شورای نگهبان به مشکل برنخوردند بهتر است در عملکرد خود تجدیدنظر کنند.

مقتدایی در ادامه در رابطه با سؤالی پیرامون بودجه استان اصفهان اذعان داشت: درآمد اصفهان در سال‌های اخیر کاهش پیدا کرده، در حالی که اصفهان در صنایع‌دستی، دلم و طیور، حمل و نقل، ظرفیت‌های غیرفعالی دارد.

وی افزود: برنامه دارم در صورت حضور در مجلس 8 فراکسیون تأسیس کنم تا با فعالیت این فراکسیون‌ها ظرفیت‌های بدون استفاده را فعال کرد، فراکسیون‌ها تشکیلات غیررسمی مجلس هستند که قدرت تأثیرگذاری دارند.

توضیحات شیخی در مورد دلیل حضورش در لیست

در ادامه زهرا شیخی در خصوص دلیل حضورش در لیست مجمع نیروهای انقلاب عنوان کرد: از همان ابتدا با رأی‌گیری‌هایی که صورت گرفت در جمع کاندیداها قرار گرفتم و حتی خودم به دوستان گفتم که اگر به خاطر زن بودن می‌خواهید وارد لیست شوم در صورتی که از آقایان نفرات بهتری حضور دارند قبول نمی‌کنم.

شیخی در رابطه با سؤالی در مورد این که پس از چندین سال سکونت در تهران آیا اطلاعان لازم را برای نمایندگی مردم اصفهان دارد، گفت: به مشکلات شهر و استان اشراف دارم هرچند حوزه تخصصی‌ام یعنی مقابله با سرطان ملی و بین‌المللی است و استان را هم شامل می‌شود.

وی تاکید کرد: سال 91 طرحی را آماده کردم که طی آن مشخص شود سهم آلودگی، وضعیت آب و هوا، تغذیه و ... در سرطان چیست اما از وزارت بهداشت گفتند ورود نکنید؛ اما یک نماینده قدرت بیشتری دارد و می‌تواند در این خصوص قانون گذاری کند.

این کاندیدای مجلس با انتقاد از وضعیت اصفهان در رتبه‌بندی شاخص‌های سلامت و بهداشت تصریح کرد: در بین 31 استان رتبه 26 را به جهت سرانه ورزش داریم.

عابدی: با FATF موافقم؛ مقتدایی: با FATF مخالفم

عابدی در ادامه در پاسخ به سؤالی پیرامون نظرش در مورد FATF عنوان کرد: با پیوستن به این کنوانسیون موافقم، اگر آن طور که برخی دوستان مخالف می‌گویند، بود، لبنان که بخش قابل توجهی از آن با حزب‌الله تعامل دارد با FATF برمی‌خورد اما این طور نیست.

مقتدایی اما ضمن اعلام مخالفت با FATF تاکید کرد: همانطور که در قرآن هم ذکر شده نباید راهی برای کافران وجود داشته باشد که بر مسلمانان سلطه پیدا کنند، چون شائبه این موضوع در خصوص این لوایح وجود دارد به نظرم نباید با آن موافقت کرد.

واکنش متفاوت به شفافیت اموال و آرا

دو نماینده در پایان در پاسخ به این سؤال که آیا حاضر هستند اموالشان در پشت تریبون اعلام کنند، نظرات متفاوتی داشتند، عابدی گفت: اگر شروع به کارم بود اعلام می‌کردم اما حالا در پایان دوران نمایندگی قرار دارم و از طرفی لیست اموالم را به قوه قضائیه ارائه داده‌ام.

وی همچنین در خصوص شفافیت آرا اظهار کرد: در حال حاضر شفافیت آرا حریت و آزادگی نماینده را سلب می‌کند، به همین دلیل با آن مخالفم

مقتدایی در رابطه با همین سؤال عنوان کرد: بله حاضر هستم، در خانه پدری‌ام در منطقه خوراسگان (منطقه 15 شهر اصفهان) زندگی می‌کنم و یک خودروی پژو پارس دارم، فرزندم در پردیسان قم مستأجر بوده و از اجدادم مقداری زمین کشاورزی برایم به ارث رسیده، سایر بستگان هم مال و اموال قابل توجهی ندارند و حتی پیش از مطرح شدن چالش شفافیت و از همان بدو حضورم در مجلس در سال 90 لیست اموالم را ارائه کرده‌ام.

انتهای پیام/63064/ج30/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس اصفهان انتخابات کاندیدای انتخابات مجلس مجلس شورای اسلامی پاسخ به سؤالی شورای نگهبان پاسخ به سؤال سؤالی پیرامون نماینده فعلی همین دلیل مردم اصفهان زاینده رود برگزار شد شورای شهر عدم حضور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۲۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش

نماینده تهران با اشاره به مصوبات مجلس در طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: براساس این مصوبات، سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای ۳۰ درصد تعیین می‌شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی خضریان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه مجلس در طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: گرانی و نابسامانی بازار مسکن و اجاره‌بها ما را بر آن داشت که با تدوین طرحی از آشفتگی بازار جلوگیری کنیم.

تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست وی افزود: در همین راستا طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که مراحل تصویب این طرح در مجلس طی شد و اکنون برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در تشریح محورهای مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، بیان کرد: تکمیل سامانه ملی اسکان از طریق اخذ اطلاعات از دستگاه‌ها و همچنین خوداظهاری خانواده‌ها و مالکین با استفاده از طریق منوط کردن ارائه خدمات دستگاه‌ها به ثبت اطلاعات توسط مردم در این سامانه یکی از محورهای این مصوبه است.

خضریان در همین راستا ادامه داد: طرح شناسایی خانه‌های خالی توسط شهرداری‌ها و تأیید آن توسط سامانه ملی املاک و اسکان و ارائه مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی به موجرینی که قرارداد بلندمدت منعقد می‌کنند یا واحدهای خود را به خانواده کم درآمد دارای سه فرزند و بیشتر اجاره می‌دهند یا واحد را قیمت مناسب اجاره می‌دهند و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای ثبت قراردادهای اجاره و خرید و فروش توسط متعاملین و مشاورین املاک در سامانه ثبت معاملات املاک از دیگر موضوعاتی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: براساس این طرح سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای 30 درصد تعیین می‌شود. ساماندهی سکوهای ثبت آگهی از طریق تایید اصالت ملک با سامانه ملی املاک و اسکان و تأیید مالک یکی دیگر از اقداماتی است که براساس این طرح باید اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس گفت: طبق این مصوبه برای ارائه دامنه قیمت منصفانه با استفاده مشخصات مکانی و فنی هر واحد سامانه‌ای ایجاد می‌شود؛ همچنین ایجاد سکوی ثبت رسمی معاملات، اخذ عوارض از اراضی بایر و بلااستفاده و ممنوعیت خرید و فروش واحدهای طرح‌های حمایتی قبل از تکمیل واحدها از دیگر محورهای مصوبات مجلس است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • واکنش نماینده دماوند و فیروزکوه به تشکیل استان تهران شرقی
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • واکنش متفاوت حسن یزدانی به حذف تیلور از المپیک