Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@20:19:45 GMT

بصیرت و معرفت شاخصه زندگی بر اساس قرآن است

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۲۴۶۳

بصیرت و معرفت شاخصه زندگی بر اساس قرآن است

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه قرآن بصیرت و معرفت انسان را افزایش می‌دهد، گفت: انسان در سایه الگوگیری از آیه‌های این کتاب آسمانی از ظلمات به سوی نور هدایت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آیت‌الله  سیدمحمد حسینی‌شاهرودی عصر امروز در  هشتمین دوره مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ویژه کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با حضور استان‌های ایلام، کرمانشاه، لرستان، همدان و کردستان که  در محل سازمان سنجش فنی و حرفه‌ای سنندج برگزار شد با اشاره به ایام اربعین  سردار سپاه شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: شهید والا مقام موجب افتخار  ملت اسلامی و ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی همواره در سایه فرامین قران زندگی می‌کرد، افزود: سردار شهید، مجاهد فی سبیل‌الله و یاور مظلومان جهان بود و با شهادت خود موجب کاهش قدرت ترامپ و آمریکا  شد.

وی به تاثیرگذاری قرآن در دل و جان انسان اشاره کرد و گفت: قرآن  انسان ساز و موجب عروج بشر به اهداف بالاتر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه قرآن بصیرت و معرفت انسان را افزایش می‌دهد گفت: انسان در سایه الگوگیری از آیه های این کتاب آسمانی از ظلمات به سوی نور هدایت می‌شود.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: قرآن آنچه را که مایه سعادت و خوشبختی است  برای انسانی که با آن مانوس شود، به ارمغان می‌آورد  و اگر طبق فرامین قرآنی زندگی کنید بدون شک در دنیا و قیامت رستگار خواهید شد.

وی همنشینی  با قرآن و گوش جان سپردن به  نوای آن را تاکید کرد و  افزود: اگر قرآنی هستید و با آن مانوسید خداوند بزرگ را برای این نعمت و کتاب راهنما شاکر باشید چراکه زندگی در سایه  کلام خدا روشنی محض است.

نماینده ولی فقیه در کردستان به فضیلت قرآن در زندگی انسان گریزی زد و گفت:  پیامبر اکرم(ص) بر اساس قران تربیت شده است و رسالت وی رهانیدن انسان از تاریکی به سوی نور در سایه فرامین الهی است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی تصریح کرد:  قرآن دریایی از رحمت، برکت و نور است که انسان را به سوی نورانیت سوق می‌دهد و براساس آن آگاهی و دانش انسان افزوده می‌شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن انسان نماینده ولی فقیه کردستان نماینده ولی فقیه در کردستان حاج قاسم سلیمانی حسینی شاهرودی بصیرت و معرفت سوی نور آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۲۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، قرآنی که برفراز دروازه وردی شمالی شیراز معروف به دروازه قرآن گذاشته شده، منتخبی از برخی سوره‌های کلام الله وحی است.

دروازه قرآن یکی از شش دروازه اصلی شیراز بوده که در دوره عضدالدوله دیلمی ساخته و به دلیل وجود قرآن ۱۷ من مشهوری که در آن بوده، به دروازه قرآن معروف شده است.

قرآن ۱۷ من معروف دروازه قرآن، هم اکنون در موزه پارس شیراز نگهداری می‌شود و به گفته مسئولان سال‌ها به جای آن قرآن دیگری قرار داده می‌شد.

هم اکنون شهرداری قصد دارد هر سال یک قرآن را در دروازه قرآن قرار دهد و قرآن قبل را به بزرگان استان فارس اهدا کند.

دروازه قرآن در سال ۱۳۷۵ در فهرست آثار ملی ثبت شد.

این بنا بین دو کوه چهل مقام و باباکوهی در تنگه الله اکبر واقع شده است.

دیگر خبرها

  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • ۱۵ هزارکرمانی در طرح زندگی با آیه ها حافظ ۳۰ آیه‌ منتخب قرآن شدند
  • هستی گهواره من/ اضطراب مرگ معنا بخش زندگی / گریز از مرگ با مد و دفن شدن در نقش اجتماعی
  • تکرار گناه فرصت‌ تعالی را از انسان می‌گیرد
  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است
  • معجزه‌ای که روشنایی بخش چشم دل است
  • تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز
  • رشد ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون حفظ قرآن کریم