Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان ، اظهار داشت: بحث بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان به اتمام رسیده است و همه امکانات معطوف بر نظارت بر برگزاری انتخابات شده است.

*افتتاح ستاد نظارت شورای نگهبان در دو روز آینده

وی افزود: ستاد نظارت ما هم در یکی دو روز آینده افتتاح خواهد شد و کارشناسان ما مستقر خواهند شد تا براین اساس برای روز جمعه آمادگی لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد:‌ همکاران و کارشناسان ما از ستاد نظارت حضور خواهند داشت تا چنانچه احیاناً تخلفی صورت می‌گیرد با آن تخلفات برخورد شود و نظارت مؤثر شورای نگهبان هم بر برگزاری انتخابات اعمال شود.

* برخورد با اخلال در رأی‌گیری، خرید و فروش آرا و تبلیغات غیرمجاز 

کدخدایی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این سؤال که اعضای این ستاد چه افرادی خواهند بود و اینکه در چه صورتی از نظر شورای نگهبان تخلف صورت می‌گیرد و چه برخوردی با آنها خواهد شد، گفت: طبیعتاً کارشناسان در این ستاد مستقر هستند و اعضای ما هم در روز انتخابات در محل شورای نگهبان حاضر خواهند شد و از نزدیک روند برگزاری انتخابات را نظارت می‌کنند.

وی افزود: تخلفاتی که در قانون آمده از جمله اخلال در رأی‌گیری، خرید و فروش آرا و یا تبلیغات غیرمجاز و اینگونه موارد که در قانون ذکر شده است ناظران ما آنها را رصد می‌کنند و اگر تخلفی صورت بگیرد گزارش می‌کنند.

*ابطال آراء در صورت بروز تخلف انتخاباتی

سخنگوی شورای نگهبان در همین زمینه خاطرنشان کرد: آنچه را که ما می‌توانیم در همان روز تصمیم‌گیری کنیم تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کنیم و آنچه را به بررسی دقیق‌تر منوط می‌شود پس از اعلام نتایج اولیه از سوی وزارت کشور در قالب اعلام صحت یا عدم‌صحت انتخابات آن‌گاه اعلام نظر خواهیم داشت.

کدخدایی درباره جزئیات تصمیم شورا در صورت تخلف هر یک از کاندیداهای انتخابات مجلس در روز برگزاری انتخابات گفت:‌ آنچه قانون به شورای نگهبان اختیار داده این است که اگر تخلفاتی که در سرنوشت انتخابات تعیین کننده است و ما می‌توانیم اصطلاحاً‌ با ابطال آرای یک صندوق و یا آرای یک شعبه یا یک حوزه نسبت به آن تخلف اقدام کنیم اینها در صلاحیت شورای نگهبان هست.

وی همچنین افزود: طبیعتاً اگر تخلفات به مرحله جرم هم برسد همانطور که در قانون آمده است از جهت اعمال مجازات هم برای قوه قضاییه ارسال می‌شود که قوه قضاییه آن را بررسی کرده و متخلفان را هم به مجازات برساند.

2727

کد خبر 1353402

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان برگزاری انتخابات خرید و فروش آرا تبلیغات غیرمجاز شورای نگهبان ستاد نظارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۳۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سایت حسن روحانی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان

 

به گزارش  تابناک به نقل از سایت حسن روحانی، دفتر رئیس‌جمهور ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: موارد ردصلاحیت حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صورت اجمالی و تفصیلی برای آگاهی عموم منتشر خواهد شد.

امروز سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری گفت: «مواردی که به صورت مکتوب به روحانی اعلام شده متعدد است و محدود به این چند موردی که گفته شده نیست. چندین موردی هم که توسط او مطرح شده بعضاً به ‌صورت دقیق گفته نشده است.»

 
 
روحانی قبلاً طی سه نامه، پاسخ شورای نگهبان را شامل انتسابات کلی و بدون مستندات عنوان کرده و خواستار ارائه مکتوب دلایل ردصلاحیت شده بود که شورای نگهبان مستندات را برخلاف قانون ارسال نکرده است.

روحانی هفته گذشته در دیدار با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفته بود: «من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند. موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و…»

پس از سخنان امروز سخنگوی شورای نگهبان، همه موارد همراه با پاسخ به آن‌ها منتشر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود
  • اطلاعیه جدید درباره دلایل ردصلاحیت روحانی
  • دفتر حسن روحانی : موارد ردصلاحیت روحانی منتشر خواهد شد
  • دفتر حسن روحانی: موارد ردصلاحیت روحانی منتشر خواهد شد
  • واکنش سایت حسن روحانی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان
  • طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان: طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تایید شد/ موارد ردصلاحیت حسن روحانی متعدد است/ برخی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است
  • پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به ادعای حسن روحانی
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب/ تشکیل سازمان «سپند» تأیید شد
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد