Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@12:23:14 GMT

افزایش ۷۴ درصدی صادرات چای هند به ایران

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۳۳۸۹

افزایش ۷۴ درصدی صادرات چای هند به ایران

خبرگزاری میزان- داده های منتشر شده از سوی کمیته صنایع چای هند نشان می دهد که واردات چای ایران از هند در سال گذشته افزایش یافته و ایران با عبور از روسیه به بزرگ ترین خریدار چای هند در جهان تبدیل شده است. تاریخ انتشار: 21:20 - 27 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۶۷۴۴

به گزارش خبرگزاری میزان، نشریه " بلومبرگ کوینت" نوشت: بر اساس داده های منتشر شده، ایران در سال گذشته (۲۰۱۹) حدود ۵۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون تن چای از هند وارد کرده که این مقدار در مقایسه با سال ۲۰۱۸ افزایش ۷۴ درصدی را نشان می دهد.

همچنین قیمت هر کیلوگرم چای خریداری شده توسط ایران در سال گذشته ۲۷۶ روپیه (۴ دلار) بوده است که این قیمت در سال ۲۰۱۸ حدود ۲۵۵ روپیه اعلام شده بود.

در مجموع کل صادرات چای هند در سال گذشته با ۳ درصد کاهش ۲۴۸ میلیون تن اعلام شده که این کاهش صادرات به دلیل آب و هوای بد در طول فصل تولید چای در هند ذکر شده است.

هند و ایران با استفاده از سیستم مالی روپیه-ریال به تجارت خود ادامه می دهند تا از تحریم های آمریکا دور بمانند.

اعظم مونم رییس شرکت صادر کننده چای "مک لوید راسل هند" در خصوص صادرات چای هند به ایران می گوید، افزایش تجارت چای میان ایران و هند به دلیل سیستم روپیه - ریال امکان پذیر شده و دیپلماسی هند در مقابل ایران به ما کمک خواهد کرد که به عنوان یک همکار تجاری ایران باقی بمانیم.

پیش از این روسیه به عنوان بزرگ ترین مقصد چای هند محسوب می شد و صادرات این محصول هند به روسیه و سایر کشور های آسیای مرکزی مجموعا ۲۰ تا ۳۰ درصد از کل صادرات چای هند را شامل می شد.

ایران همچنین یک خریدار بزرگ چای ارتدوکس هند است. این کشور سالانه ۲۸ تا ۳۰ میلیون کیلوگرم چای ارتدوکس از هند خریداری می کند.

هند که دومین کشور بزرگ صادر کننده چای به جهان است، معمولا چای از نوع سی تی سی را به کشورهایی از جمله پاکستان، مصر و انگلیس صادر می کند در حالی که این کشور محصولات چای از نوع ارتدوکس را به کشورهایی همچون ایران، عراق و روسیه ارسال می کند.

چای به دو شیوه سنتی ارتدوکس( Orthodox) و غیر سنتی (CTC) تولید می شود. تفاوت این دو شیوه به نوع مالش و لوله کردن برگ سبز چای مربوط است.

در شیوه CTC کلیه سلولها و رنگدانه های چای اکسیده می شوند و در نتیجه این نوع چای از نظر رنگ و کیفیت نسبت به شیوه سنتی برتری دارد.

 

بیشتر بخوانید: فقط 10 درصد مردم افغانستان حساب بانکی دارند  انتقاد شدید رئیس مجلس از فساد گسترده در گمرک افغانستان سازمان خدمات تحقیقات کنگره امریکا: اصلاح قانون اساسی هند وضعیت مسلمانان را تحت تاثیر قرار می دهد انتقاد نخست وزیر سابق هند از سیاست‌های اقتصادی دولت مودی

هم اکنون صادرات عمده ایران به هند شامل نفت، کودهای شیمایی و محصولات شیمیایی می باشد، در حالی که از جمله واردات عمده تهران از هند، غلات، چای، قهوه، ادویه جات و مواد طبیعی می باشد.

ارزش تجارت دوجانبه هند و ایران از ۱۲.۹ میلیارد دلار در سال مالی ۲۰۱۶-۲۰۱۷ به ۱۳.۸ میلیارد دلار در سال مالی ۲۰۱۷-۱۸ افزایش یافته است. ارزش صادرات هند به ایران حدود ۲.۵ میلیارد دلار بوده است.

انتهای پیام/

ایرنا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هند دهلی نو صادرات چای هند میلیارد دلار سال گذشته هند به ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۳۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۲ درصدی جمعیت دام سنگین نژاد اصیل کشور

به گزارش قدس آنلاین، نتایج طرح آمارگیری از دامداری های کشور در سال ۱۴۰۲ نشان می دهد که تعداد گاو و گوساله به تفکیک نژاد، شامل «۱.۶۵ میلیون راس نژاد اصیل»، «۲.۳۳ میلیون راس نژاد آمیخته» و «۱.۴۷ میلیون راس نژاد بومی» بوده است.

در حالی که تعداد گاو و گوساله اصیل در سال ۱۳۹۹ حدود ۱.۲۵ میلیون راس بوده است.

همچنین طرح آمارگیری از دامداری های کشور نیمه دوم فصل پاییز سال ۱۴۰۲ اجرا شد. در این طرح آمارگیری که به صورت نمونه‌ای اجرا شد، اطلاعات مربوط به تعداد انواع دام، مقدار تولید شیر، تغییرات تعداد دام (تعداد دام خریداری شده، تعداد دام پروار شده، تعداد دام فروخته شده، تعداد دام زائیده شده، تعداد دام ذبح شده و تعداد دام تلف شده)، مقدار علوفه مصرفی، ارزش سرمایه‌گذاری و دریافتی‌ها و پرداختی‌های دامداری‌ها گردآوری شده است.

این طرح آمارگیری با بیش از ۴۴۰ نفر نیروی انسانی (آمارگیر، بازبین و کارشناس) با مراجعه حضوری به واحدهای نمونه اجرا شد. این طرح آمارگیری با فاصله زمانی سه ساله اجرا می‌شود و نتایج آن در سطح استان استخراج و منتشر شده است.

بر اساس نتایج حاصل از این طرح، ۱.۳ میلیون بهره‌بردار دارای دام در سطح کشور وجود دارد که تعداد دام موجود در این دامداری‌ها شامل ۴۴ میلیون راس «گوسفند و بره» ۱۶.۳ میلیون راس «بز و بزغاله»، ۵.۴۵ میلیون راس «گاو و گوساله»، ۲۰۰ هزار راس «گاومیش و بچه گاومیش» و ۱۷۰ هزار نفر «شتر و بچه شتر» بوده است.

تعداد گاو و گوساله به تفکیک نژاد، شامل «۱.۶۵ میلیون راس نژاد اصیل»، «۲.۳۳ میلیون راس نژاد آمیخته» و «۱.۴۷ میلیون راس نژاد بومی» بوده است. تعداد گاو و گوساله نژاد اصیل در سال ۱۴۰۲، بیش از ۳۲ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش یافته است (تعداد گاو و گوساله اصیل در سال ۱۳۹۹ حدود ۱.۲۵ میلیون راس بوده است).

بیشترین تعداد «گوسفند و بره» در استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و خوزستان؛ بیشترین تعداد «بز و بزغاله» در استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و کرمان؛ و بیشترین تعداد «گاو و گوساله» در استان‌های مازندران، تهران و گیلان نگهداری شده است.

طی ۳۶۵ روز منتهی به زمان آمارگیری، ۹.۱ میلیون تن شیر در دامداری‌های کشور تولید شده است که استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی بیشترین مقدار تولید شیر دام را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • آغاز ایران‌اکسپو از فردا/ نمایش توانمندی‌های تولیدی و تجاری کشور
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها افزایش یافت
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۳۲ درصدی جمعیت دام سنگین نژاد اصیل کشور