Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-08@12:38:30 GMT

تاکید لیبرمن بر پایان دوران نتانیاهو

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۴۶۵۸

آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی و رئیس حزب موسوم به اسرائیل خانه ما گفت دوران بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به طور کامل پایان یافته است.

اخبار بین الملل- لیبرمن که با کانال دوازدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی گفتگو می کرد، اظهار داشت نتانیاهو باید زندگی سیاسی را پس از انتخابات دوم مارس آتی ترک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که حزبش به نتانیاهو برای کناره گیری از فعالیتهای سیاسی کمک خواهد کرد و همه احزاب همه باید برای مرحله پس از نتانیاهو آماده شوند.

لیبرمن درباره تشکیل دولت آتی رژیم صهیونیستی پیش بینی کرد که توافقی برای تشکیل دولت بدون حضور فهرست مشترک(عربی) و حریدیم ها به دست آید.

لیبرمن همچنین بنی گانتس رئیس حزب کاحول لاوان(آبی سفید) را متهم کرد که فرد ضعیفی است و هیچ موضع روشنی در قبال مسائل مختلف ندارد.

احتمال ادامه محاکمه نتانیاهو تا دو سال دیگر

منابع قضایی رژیم صهیونیستی از احتمال ادامه محاکمه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم تا دو سال دیگر خبر دادند.

محافل قضایی رژیم صهیونیستی احتمال دادند که محاکمه بنیامین نتانیاهو به خاطر مسائل فساد تا دو سال آینده ادامه داشته باشد.

بنیامین نتانیاهو به دریافت رشوه و خیانت در امانت در یکی از مسائل بسیار بزرگ به گفته منابع صهیونیست متهم است.

شبکه رسمی کان رژیم صهیونیستی گزارش داده بود که اختلافاتی در دادستانی درباره مسئله فساد رخ داده که مستلزم آغاز محاکمه نتانیاهو در این زمینه است.

این رسانه افزود بیشتر مسئولان ارشد دادستانی اسرائیل ترجیح می دهند محاکمه نتانیاهو در مسئله معروف به پرونده هزار آغاز شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اسرائیل رژیم صهیونیستی لیبرمن بنی گانتس بنیامین نتانیاهو آویگدور لیبرمن بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی بنی گانتس بنیامین نتانیاهو محاکمه نتانیاهو رژیم صهیونیستی تا دو سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۴۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلندی‌ها برای بازداشت نتانیاهو دست به کار شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وکلای هلندی درخواستی را برای صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و مقامات اسرائیلی به دادگاه کیفری بین‌المللی ارائه کردند.

در همین ارتباط گفته شده است که گروهی از وکلای هلندی با ارائه درخواستی به دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه، خواستار صدور حکم بازداشت نتانیاهو و دیگر مسئولان اسرائیلی شدند.

دیوان کیفری بین‌المللی لاهه برای رسیدگی به جرایم نسل‌کشی، جنایات علیه بشریت، جنایات جنگی و جنایت تجاوز با استناد به «منشور رم» مصوبه سال ۱۹۹۸ میلادی، برپا شد. رژیم صهیونیستی و آمریکا هرچند «اساسنامه رم» را امضا کردند، اما با خودداری از نهایی کردن آن، عضو دیوان نیستند.

در نتیجه شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در بهمن ماه سال گذشته، دیوان بین‌المللی کیفری مقرر کرد «رژیم صهیونیستی هر ماهه گزارشی از اقدامات خود را به این نهاد بین‌المللی ارائه دهد». اما رژیم صهیونیستی نه‌تنها از انجام این امر سر باز زد، بلکه ماشین جنگی نتانیاهو همچنان رو به جلو در حال پیش‌روی است و درحال حاضر رفح، نقطه کانونی دیگری است که حکایت از جنایات وحشیانه این رژیم دارد.

از چند روز پیش در رسانه‌ها گزارش‌هایی منتشر شده مبنی براین که صدور حکم محکومیت برای نتانیاهو و دیگر مقامات رژیم صهیونیستی قریب‌الوقوع است. نتانیاهو درباره احتمال صدور حکم جلب تحت فشارهای غیرعادی قرار دارد. این مسأله به منزله وخامت بزرگی در جایگاه بین‌المللی رژیم صهیونیستی است. نتانیاهو تلاش‌هایی را برای ممانعت از صدور حکم جلب با تمرکز ویژه بر دولت جو بایدن آغازکرده است که بسیار بعید به نظر می‌رسد که مقامات رژیم صهیونیستی از حکم احتمالی دادگاه لاهه شگفت زده شده باشند.

از سوی دیگر، رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که احتمال صدور حکم بازداشت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه باعث نگرانی شدید بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شده است.

این رسانه‌ها تاکید کردند: احتمال صدور حکم بازداشت بین‌المللی نتانیاهو باعث شده خواب از چشمان وی گرفته شود.

دفتر دادستانی دیوان کیفری بین‌المللی چند روز قبل با اشاره به اینکه از نگرانی‌های رسمی و غیررسمی مرتبط با تحقیقات این نهاد در ارتباط با جنگ غزه آگاه است، بر ادامه یافتن این تحقیقات تأکید کرد.

این دفتر با صدور بیانیه‌ای، توقف همه تلاش‌ها را برای مانع‌تراشی، ارعاب یا تأثیر بر مقامات دادگاه خوستار شد و خاطرنشان کرد که استقلال و بی‌طرفی دادگاه زمانی که تهدید به انتقام از این دادگاه یا مقامات آن وجود داشته باشد، تضعیف می‌شود.

دفتر دادستانی دادگاه لاهه همچنین تأکید کرد که تهدید دادگاه حتی بدون اقدام ممکن است بر پایه اساسنامه رم، جُرم ضد اجرای عدالت باشد.

پیشتر نیز منابع آگاه اعلام کردند که دادستان دیوان کیفری بین‌المللی با کارکنان بیمارستان‌های «الشفا» در شمال و «ناصر» در جنوب نوار غزه دیدار و گفت و گو کرد و اظهارات آنها را درباره جنایات نظامیان رژیم صهیونیستی و قتل عام بیماران و پناهندگان به این بیمارستان‌ها، به ثبت رساند.

به گفته این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، حوادثی که در این بیمارستان‌ها اتفاق افتاده، به دیگر تحقیقاتی ضمیمه می‌شود که دیوان کیفری درباره جنایات جنگی، ضد بشری، تجاوز و نسل کشی در نوار غزه انجام می‌دهد.

کد خبر 6099917

دیگر خبرها

  • رئیس سیا برای دیدار با نتانیاهو به اسرائیل می‌رود
  • اقدام ترکیه در تعلیق روابط تجاری با رژیم صهیونیستی بر دیگر کشورهای اسلامی تاثیرگذار است؟
  • نتانیاهو برای آتش بس سنگ اندازی می‌کند
  • هلندی‌ها برای بازداشت نتانیاهو دست به کار شدند
  • اگر آمریکا نبود اشغالگری اسرائیل در ۷ اکتبر پایان یافته بود
  • گفتگوی وزیر جنگ آمریکا با همتای اسرائیلی خود درباره رفح
  • نتانیاهو : پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است
  • شروطی را که به معنای تسلیم‌شدن ما باشد، نمی‌پذیریم | تسلیم شدن در برابر حماس شکست فاجعه بار برای اسرائیل است
  • واکنش نتانیاهو: به شروط حماس برای آتش‌بس
  • نتانیاهو: پذیریش شروط حماس یعنی تسلیم شدن در برابر ایران