Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، گروهی متشکل از ۱۱۴۳ دادستان و مقام پیشین وزارت دادگستری آمریکا که در دوران رؤسای جمهور دموکرات و جمهوریخواه خدمت کرده اند، با امضای یک بیانیه مشترک خواستار استعفای «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا شدند.

این افراد در بیانیه خود دلیل این درخواست را «مداخله ویلیام بار در جریان محکومیت راجر استون، مشاور پیشین کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ» عنوان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقامات پیشین وزارت دادگستری آمریکا از کارکنان فعلی این وزارتخانه خواستند تا «سوء استفاده های آتی» را گزارش دهند و افزون بر آن، نسبت به اجرای «دستورالعمل هایی که با سوگند آنها در تناقض است» هشدار دادند.

در این بیانیه آمده است: «و ما از تمام کارکنان وزارت دادگستری آمریکا می خواهیم تا از الگوی قهرمانانه خود پیروی کنند و آماده باشند تا موارد تخلف آتی را به بازرس کل، دفتر مسئولیت حرفه ای و کنگره گزارش دهند؛ از اجرای رهنمودهایی که با سوگندنامه آنها در تناقض است، اجتناب کنند…ما همچنین از سایر بخشهای دولت می خواهیم از کارکنانی که در مواجهه با دستورالعمل های غیرقانونی به سوگند خود پایبند مانده اند، در برابر هرگونه اقدام تلافی جویانه محافظت کنند. حاکمیت قانون و بقای جمهوری ما چیزی کمتر از آن را طلب نمی کند».

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: «رئیس جمهور ترامپ و دادستان کل [ویلیام] بار آشکارا و به طور مکرر این اصول بنیادین را زیرپا گذاشته اند، که نمونه اخیر آن به محکومیت راجر استون- دستیار نزدیک رئیس جمهور ترامپ که به ارتکاب جرائم سنگین محکوم شده است- مربوط می شود»

این بیانیه تأکید می کند که «اقدامات ویلیام بار و لطمه ای که او و ترامپ به یکپارچگی و حاکمیت قانون در وزارت دادگستری آمریکا وارد کرده است، استعفای ویلیام بار را ضروری می سازد».

کد خبر 4854654

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا دادستان کل ویلیام بار وزارت دادگستری آمریکا ایالات متحده آمریکا سوریه عراق رژیم صهیونیستی ایران ترکیه ادلب معامله قرن دونالد ترامپ ارتش سوریه فلسطین روسیه ویروس کرونا لیبی پیشین وزارت دادگستری آمریکا ویلیام بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۴۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الازهر: خواهان محاکمه فوری رژیم جنایتکار هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، الازهر مصر در واکنش به یافتن گور دسته جمعی در محوطه بیمارستان ناصر شهر خان یونس در جنوب نوار غزه بیانیه‌ای را صادر کرد.

الازهر در این بیانیه اعلام کرد: گورهای دسته جمعی در غزه دلیلی بر پلیدی و هولناکی جنایت‌های مرتکب‌شده علیه فلسطینیان است.

در ادامه این بیانیه آمده است: جامعه بین‌الملل فلسطینیان را همچون لقمه‌ای آسان در دهان رژیم جنایتکار رها کرده است. این رژیم جنایتکار هر آن گونه که می‌خواهد می‌کُشد و سر می‌برد.

الازهر مصر در ادامه این بیانیه خواهان محاکمه رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب این جنایت‌ها شد.

گفتنی است دفاع مدنی غزه از یافتن گوری دسته جمعی در محوطه بیمارستان ناصر واقع در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه خبر داده است. بر اساس اعلام این سازمان امدادی فلسطینی تاکنون پیکر ۳۴۲ شهید فلسطینی از این گور دسته جمعی بیرون کشیده شده است.

با وجود ارتکاب این جنایت شنیع از سوی رژیم صهیونیستی کشورهای غربی و در راس آن‌ها آمریکا که داعیه‌دار حقوق بشر هستند دست به هیچ اقدام عملی علیه این رژیم نزده‌اند. سازمان ملل نیز بدون هرگونه اقدام عملی و محکومیت لفظی علیه این جنایت ارتش رژیم صهیونیستی، تنها اعلام کرده که از یافتن گور دسته جمعی در محوطه بیمارستان ناصر خان یونس وحشت کرده است. این موضوع معیارهای دوگانه غرب در برخورد با جهانیان را بیش از پیش هویدا ساخته است.

کد خبر 6088008

دیگر خبرها

  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر صهیونیستی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر دارایی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • الازهر: خواهان محاکمه فوری رژیم جنایتکار هستیم
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا