Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها درخواست برای کیسه سیمان زیست‌تخریب‌پذیر به‌قدری افزایش یافته که یک شرکت داخلی در تلاش است؛ ظرفیت تولید خود را بالا ببرد به طوریکه هند از این شرکت درخواست انتقال فناوری دارد. این شرکت توانسته است ماهانه حدود ۳ میلیون کیسه سیمان زیست‌تخریب‌پذیر را صادر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلیمری موجب شده تا شرکت‌های تولیدکننده سیمان به دنبال جایگزین مناسب برای این کیسه‌های پلاستیکی باشند. در حال حاضر قیمت هر بسته کاغذی سیمان به حدی بالا است که ارزش اقتصادی استفاده از کیسه‌های کاغذی افت کرده است. در این شرایط، این شرکت گونی بافته شده از نخ زیست‌تخریب‌پذیر حاوی نانوذرات جهت بسته‌بندی سیمان را در خط تولید خود دارد محصولی که به شدت مورد توجه بازار داخل و خارج قرار دارد.

مدیر تحقیق و توسعه این شرکت معتقد است تقاضا برای این محصول بسیار بیشتر از ظرفیت تولید است و تاکنون ۲۳ شرکت تولید سیمان در داخل کشور و مشتریان متعددی از کشور‌های همسایه از این محصول استفاده کرده اند.

بیشتر بخوانید: استفاده از جاذب نانو برای تصفیه آلودگی نفتی از محیط

استفاده از کیسه‌های کاغذی صرفه اقتصادی ندارد

او درباره بازار صادرات این کیسه‌های سیمان می‌گوید؛ دو ماه قبل ۵ میلیون کیسه به عراق صادر کرده‌ایم و مقرر شد برای فصل بهار ۵ میلیون کیسه دیگر به این کشور صادر کنیم. سفارش ۱۲ میلیون کیسه از سوریه دریافت کرده‌ایم، همچنین ۳۰۰ هزار کیسه به تاجیکستان و ۲۵۰ هزار کیسه به ترکمنستان فرستاده‌ایم. سفارشات متعددی از شرکت‌های دیگر در کشور‌های همسایه داده شده است که در حال حاضر ظرفیت تامین این حجم از سفارش را نداریم در نتیجه به دنبال توسعه خط تولید و افزایش ظرفیت تولید هستیم.

به اعتقاد او استفاده از کیسه‌های کاغذی صرفه اقتصادی ندارد و این کیسه‌های زیست‌تخریب‌پذیر از نظر قیمت ۲۵ درصد هزینه کیسه‌های کاغذی است، بنابراین جذابیت اقتصادی بالایی برای شرکت‌های تولیدکننده سیمان دارد.

این محصول نسل جدیدی از نانوکامپوزیت‌ها با پایه پلی‌پروپیلن است که براساس فناوری نانو به تولید رسیده و از آن برای تولید نخ، پارچه و کیسه مخصوص سیمان، گچ و آرد استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری نانو صادرات غیر نفتی شرکت های دانش بنیان زیست تخریب پذیر کشور های همسایه میلیون کیسه ظرفیت تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۵۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری تجاری شستان از افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در این شرکت در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این هلدینگ با صادرات ۳.۲ میلیون تن محصول پتروشیمی، سهمی ۱۱درصدی از کل صادرات محصولات پتروشیمی کشور در سال ۱۴۰۲ داشته است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان، داود عباسی با بیان اینکه این شرکت در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، نیرو و انرژی، معدن و صنایع معدنی، فولادی، مالی‌تجاری و بازرگانی در حال فعالیت است، بیان کرد: این هلدینگ از سال ۱۳۸۷ با هدف توسعه و تکمیل صنایع مختلف تأسیس شد و به عرصه صنعت پتروشیمی و معادن پا گذاشت.

وی اعلام کرد: شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان در سال ۱۴۰۲ موفق به تولید ۵.۱۹ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی شده است، درحالی‌که پارسال ۴.۸۲ میلیون تن محصول تولید کرده بود.

به‌گفته مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری تجاری شستان، این هلدینگ شاهد افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۲ بوده و سهمی ۷درصدی از مجموع تولید محصولات پتروشیمی کشور داشته است.

عباسی ادامه داد: شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان با صادرات ۳.۴ میلیون تن محصولات پتروشیمی، فولادی و عمرانی توانسته است با وجود مشکلات عدیده، افزایش ۱۰درصدی صادرات انواع محصولات را در سال ۱۴۰۲ محقق کند. از این مقدار، ۳.۲ میلیون تن محصولات پتروشیمی صادر شده که سهم ۱۱درصدی از کل محصولات صادراتی صنعت پتروشیمی کشور در سال ۱۴۰۲ بوده است.

دیگر خبرها

  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌ها
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • سلاجقه در پاسخ به قدس آنلاین / پسروی آب خزر در محدوده طبیعی و عادی است
  • سلاجقه در پاسخ به قدس آنلاین/پسروی آب خزر در محدوده طبیعی و عادی است
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • کشور‌های همسایه خراسان رضوی فرصتی برای رونق صادرات هستند
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی