Web Analytics Made Easy - Statcounter

 دورهمی ادبی«شمس» در ادامه نشست‌های ادبی این بار به سراغ محمدطلوعی و اثر «هفت گنبد» این نویسنده رفته است . 

خدیجه زمانیان/

 دورهمی ادبی«شمس» در ادامه نشست‌های ادبی این بار به سراغ محمدطلوعی و اثر «هفت گنبد» این نویسنده رفته است . 

محمد طلوعی امروز در دو نشست با عنوان‌های « مجله ناداستان» و  نقد «کتاب هفت‌گنبد» میهمان نویسندگان جوان و مخاطبان داستان‌دوست مشهدی می‌شود تا راجع به کتاب هفت‌گنبد و تجارب نویسندگی‌اش در ژانر ناداستان  صحبت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی براتی‌گجوان، مدیر نشست‌های ادبی «شمس» با بیان اینکه در این نشست‌ها توجه ویژه‌ای به کهن‌الگوها و متون کهن شده است، گفت: توجه محمدطلوعی به متون کهن  در «هفت‌گنبد» موجب شد میهمان دورهمی «شمس» شود تا از تجارب نویسندگی‌اش برای ما بگوید. 

این مدرس داستان‌نویسی توضیح داد:محمد طلوعی در «هفت‌گنبد» به هفت‌پیکر نظامی‌گنجوی توجه داشته و با استفاده از این کتاب کهن، روایتی امروزی ارائه داده است.  نویسنده در نخستین داستان این کتاب با عنوان «خواب برادر مرده» تصویر جانداری از سوریه در حال جنگ ارائه می‌دهد. از آنجا که این اثر نه‌تنها در ایران که در خاورمیانه مورد توجه قرار گرفته،  از این حیث نویسنده می‌تواند تجارب نویسندگی‌اش را در اختیار داستان‌نویسان جوانی که به این نوع داستان‌نویسی علاقه‌مند هستند، قرار دهد.  

نویسنده« پسر من قاتل است؟» با بیان اینکه ادبیات در زمینه توجه به کهن‌الگوها بضاعت چندانی ندارد و تعداد اندکی از نویسندگان به متون کهن و تاریخ گذشته توجه می‌کنند و در آثارشان برداشت‌های نویی را ارائه می‌دهند، افزود: محمد طلوعی علاوه بر اینکه در این نوع نوشتن تجربه دارد، روحیه نقدپذیری دارد و این روحیه موجب می‌شود بتواند با نویسندگان جوان ارتباط خوبی برقرار کند.   

براتی‌گجوان همچنین در خصوص نوع ادبی «ناداستان» که عنوان یکی از نشست‌های طلوعی است، توضیح داد: طلوعی سابقه فعالیت مطبوعاتی دارد و مدیریت مجله‌ای با عنوان «ناداستان» را بر عهده دارد پس می‌تواند تجربه‌های نویسندگی‌اش را در خصوص ژانر ناداستان که مورد علاقه بسیاری از داستان‌نویسان جوان است، به آن‌ها منتقل کند.

گفتنی‌است، دورهمی ادبی «شمس» در قالب دو نشست با عنوان «مجله ناداستان» امروز 28بهمن ماه ساعت 9 صبح در بنیاد پژوهش‌های ادبی و «نقد کتاب هفت‌گنبد» ساعت 17 در کتابخانه مرکزی آستان‌قدس برگزار می‌شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: محمد طلوعی نویسندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۵۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی

مراسم سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی عصر امروز با حضور سردار فدوی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،سردار سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولین کشوری و لشگری در مسجد پیامبر اعظم(ص) شهرک شهید محلاتی برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074996 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • میهمان ویژه در عکس تیمی تراکتوری‌ها
  • آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی
  • سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی
  • نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»
  • برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود
  • دلیل انصراف نامزد‌های جایزه قلم آمریکا چه بود؟
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری
  • نماینده مجلس: فرو نشست اصفهان جدی است؛ ابنیه تاریخی مورد آسیب قرار گرفته