Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پیشگیری و مقابله با گرد و غبار استان اختصاص می‌یابد.

حسن اکبری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خراسان جنوبی، استانی در معرض کانون‌های فرسایش بادی است.

وی با بیان اینکه متولیان توسعه معدنی، ایجاد جاده‌ها و مدیریت عرصه‌های طبیعی و تغیییر کاربری و چرای دام همگی در این امر اثرگذارند، افزود: مردم نیز نقش اساسی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هر فعالیت کوچک می‌تواند در صورت عدم رعایت اصول منجر به تخریب عرصه‌های طبیعی شود ، افزود: در این راستا باید پوشش گیاهی حفظ شود.

اکبری با تاکید بر صرفه‌جویی، تصریح کرد: صرفه‌جویی در آب و انرژی تاثیر بسزایی در حفظ محیط زیست دارد.

وی با اشاره به اینکه تخریب جنگل باعث ضربه زدن به محیط زیست می‌شود، اظهار کرد: زمانی می‌توانیم آینده پاکی را رقم بزنیم که در مصرف خود تجدیدنظر کنیم. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: وقتی برای تولید بیشتر محصولات کشاورزی سم و کود استفاده می‌شود، این موارد زنحیره‌وار به یکدیگر متصل بوده و باعث تخریب محیط زیست و افزایش گرد و غبار می‌شود.

اکبری با بیان اینکه باید کمتر از خودروی شخصی بهره ببریم، یادآور شد: ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پیشگیری و مقابله با گرد و غبار استان اختصاص می‌یابد که با اختصاص بخشی از آن، قسمتی ازعملیات برای کاهش گرد و غبار و حفاظت از محیط زیست انجام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی ريزگرد محیط زیست مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی میلیارد ریال گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۵۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد خبر داد و گفت: حضور پلنگ در آن منطقه جای نگرانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، نقی میرزاکریمی در پی انتشار تصویر پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد گفت: حضور پلنگ در آن محدوده طبیعی است و کوهستان و طبیعت اطراف روستاهای مشهد، کلاک و رودافشان یکی از بهترین زیستگاه‌های این گونه است.

وی اظهار داشت: پلنگ‌ها اغلب شب‌گرد و شب شکار بوده و بسیار پنهان کار و انسان گریزند و خطری مردم را تهدید نمی‌کند و جای نگرانی نیست.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده حیوانات وحشی به خصوص گربه سانان بزرگ جثه به آنها نزدیک نشوند و سریعاً موضوع را بلافاصله از طریق شماره ۰۹۹۲۱۰۰۱۵۴۰ به یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند.

کد خبر 747635

دیگر خبرها

  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی