Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهناز فتاحی نویسنده در گفت وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص انتظاراتش از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: غالبا شعارهای نمایندگان ما در زمینه مسائل اقتصادی کشور است این امر طبیعی است که اقتصاد مشکل روز کشور است اما به عنوان یک فرهنگی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار دارم اگر می توانند زیر ساخت های فرهنگی کشور را درست کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر این مسئله درست شود بسیاری از مسائل اقتصادی کشور حل می شود و مشکل این است که باورهایمان حول مسائل فرهنگی نمی چرخد.

او افزود:به عنوان کسی که در زمینه ادبیات کار می کنم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار دارم به بحث ادبیات وفرهنگ به طور ویژه بپردازند و برنامه ریزی هایی که برای کار فرهنگی می شود تا حمایت هایی که از اهالی فرهنگ می شود را در بربگیرد. مسائل فرهنگی در کشورما بسیار مظلوم است و ادبیات از آن هم مظلوم تر است نمی توانیم بدون فرهنگ، اقتصادی درخشان و عالی داشته باشیم.برای بهبود مسائل اقتصادی ناخودآگاه به زیر ساخت های فرهنگی نیاز داریم و این زیر ساخت های فرهنگی می تواند همه جانبه باشد.

این نویسنده گفت:بودجه هایی که برای فرهنگ درنظر گرفته می شود تمام جوانب آن را شامل شود.این نگاه بسیار کمرنگ است به عنوان یک مدیر فرهنگی می گویم ما کمترین بودجه را می توانیم برای کار فرهنگی به خصوص کار فرهنگی برای کودکان جذب کنیم درحالی که اگر بخواهیم آینده ای در کشور داشته باشیم باید به کار فرهنگی برای کودکان توجه ودر این زمینه سرمایه گذاری کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات مجلس انتخابات مجلس یازدهم انتخابات مجلس 98 نمایندگان مجلس شورای اسلامی زیر ساخت های فرهنگی مسائل اقتصادی کار فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۵۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد ما در حوزه ادبیات کودک و نوجوان حمایت جدی از «تألیف» است

 به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه آیین افتتاح سیو پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در جمع خبرنگاران درباره برگزاری نمایشگاه‌های مشترک با کشور‌های دیگرگفت: خب این کار به صورت جدی در حال برگزاری است؛ مدتی پیش به صورت مشترک در هندوستان حضور داشتیم. همکاران من در به صورت سالانه در نمایشگاه های متعددی در عمان، ترکیه و عراق شرکت می‌کنند. متقابلاً ۲۵ کشور در نمایشگاه بین‌المللی تهران حضور دارند و هر سال یک مهمان ویژه هم داریم.

وی اظهار کرد: سال گذشته تاجیکستان مهمان ویزه نمایشگاه بود و امسال هم میزبان کشور «یمن» هستیم. سال آینده هم  کشور دیگر و ناشران خارجی دیگری مهمان نمایشگاه خواهند بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد  اسلامی درباره افتتاح کارخانه کاغذ نیز گفت: الحمدلله کار‌های اجرایی این کارخانه تا نزدیک ۹۰ درصد انجام شده و دولت در کنار بخش خصوصی ایستاده است. کارخانه بسیار بزرگی است که هم رییس جمهور و هم خودم از آن بازدید داشتیم و دو هفته پیش آقای احمدوند از این کارخانه بازدید داشت. الحمدلله کار به خوبی جلو می‌رود و ما تلاش می‌کنیم در یکی دو ماه آینده، به افتتاح برسد.

اسماعیلی درباره با اشاره افتتاح یک کتابخانه عمومی در شهر اراک، گفت: حدود ۲۰ درصدی از کار اجرایی مربوط این کتابخانه مانده است و تلاش می‌کنیم با تزریق بودجه تا نیمه دوم سال کتابخانه را افتتاح کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره توجه به حوزه کودک و نوجوان نیز گفت: حوزه کودک بخش بسیار مهمی است، چون هم نیاز امروز ماست و هم بیشترین فروش کتاب را هر سال در حوزه کودک و نوجوان داریم، شاید گاهی تا ۲۵ تا ۳۰ فروش ناشران در حوزه کودک و نوجوان است و این  جای کار جدی دارد.در حوزه کودک و نوجوان «تألیف» به  شدت مورد حمایت ما قرار دارد. به دلیل گرانی کاغذ ویژه کتاب‌های کودک و نوجوان و تولید ادبیات دچار مشکل هستیم، اما رویکرد ما حمایت جدی از فعالان این حوزه است که در همین راستا جشنواره ویژه کتاب و کودک و نوجوان را به زودی برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موسوی: رابطه استیضاح وزیر صمت با خودروهای فیدلتی اتهام بزرگی به مجلس بود + فیلم
  • عملکرد قابل قبولی از هیات نظارت مشاهده نشد
  • رویکرد ما در حوزه ادبیات کودک و نوجوان حمایت جدی از «تألیف» است
  • عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: دولت در زمینه کتاب‌خوانی خدمات خوبی به روستاها ارائه کرده است
  • نمایندگان استان فارس طرح‌های استانی را جدی‌تر پیگیری کنند
  • ۳۶ هزار میلیارد تومان بودجه برای نهادهای تبلیغاتی و فرهنگی و اسلامی /۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شروع مجلس جدید/خرج سفرهای استانی رئیسی چقدر شد؟
  • حل مسائل کشور در حوزه زلزله‌های بزرگ ۵ کلانشهر ایران
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • مستحکم شدن جامعه هدف با دادن مشاوره دقیق و درست