Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که سرمایه گذاران خود را برای انتشار آمارهای اقتصادی در کشورهای آسیایی در هفته جاری آماده کرده اند و این آمارها می تواند نشان دهنده میزان تاثیرگذاری ویروس کرونا بر تقاضای نفت باشد، قیمت نفت امروز با کاهش نسبی همراه بود. ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 33 سنت کاهش به 56 دلار و 99 سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته نفت برنت رشد 5.2 درصدی را تجربه کرد که بهترین عملکرد هفتگی از سپتامبر 2019 تاکنون بود.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم پس از افزایش 3.4 درصدی در هفته گذشته، امروز با 13 سنت کاهش به 51 دلار و 92 سنت رسید.

رشد هفتگی قیمت ها در هفته گذشته که اولین رشد از اوایل ماه ژانویه تاکنون بود پس از آن اتفاق افتاد که خوش بینی هایی در مورد اثربخشی سیاست های اتخاذ شده از سوی چین در مورد اقتصاد این کشور که به دلیل شیوع ویروس کرونا آسیب سختی متحمل شده است ایجاد شد. ترمیم اقتصادی چین می تواند موجب تقویت تقاضا برای نفت از سوی این کشور شود.

اما آژانس بین المللی انرژی گفته، شیوع ویروس کرونا میزان تقاضای جهانی برای نفت در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 435 هزار بشکه در روز کاهش یابد. این اولین کاهش فصلی تقاضا برای نفت از زمان بحران مالی سال 2009 است.

تحلیلگران موسسه کپیتال اکونومیکس گفتند، خیلی زود است بخواهیم شروع به ارزیابی تبعات بلندمدت شیوع ویروس کرونا کنیم. «از این هفته مجموعه ای از شاخص های مدیران خرید ماه فوریه به ویژه در منطقه آسیا مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت تا میزان تاثیرگذاری ویروس کرونا بر زنجیره های عرضه تولید جهانی مشخص گردد... ما انتظار داریم آمارهای ضعیفی را شاهد باشیم، اما اگر آمارها بهتر از حد انتظار باشند، قیمت کالاهای صنعتی ممکن است رشد بیشتری را تجربه کند.»

بحران مالی لیبی به خاطر بسته شدن میادین نفتیقیمت جهانی نفت امروز 98/11/26| برنت از 57 دلار عبور کرد

 

انتهای پیام/

R1012128/P/S7,80,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط قیمت نفت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت نفت قیمت نفت شیوع ویروس کرونا هفته گذشته نفت امروز برای نفت قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۵۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ |برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۴ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش به ۸۷ دلار و ۲۴ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز آسیا در روز سه‌شنبه تقریباً ثابت مانده است. سرمایه‌گذاران همچنان در حال بررسی خطر نگرانی‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه هستند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 24 سنت معادل 0.28 درصد افزایش به 87 دلار و 24 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 29 سنت معادل 0.35 درصد کاهش 82 دلار و 85 سنت معامله می‌شود.
هر دوی این شاخص‌های نفتی 29 سنت در روز گذشته کاهش قیمت داشتند که نشان می‌داد افزایش تنش‌های اخیر بین رژیم صهیونیستی و ایران تاثیر کمی بر عرضه نفت منطقه در کوتاه مدت داشته است.

افزایش صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در 6 سال گذشتهجهش واردات نفت چین از روسیه

اما تحلیلگران عقیده دارند هنوز چندین خطر در بازار نفت وجود دارد. یکی از آنها تصویب تحریم‌های جدید آمریکا علیه بخش نفت ایران است که تحریم‌های فعلی را گسترده‌تر کرده و شامل بنادر، کشتی‌ها و پالایشگاه‌های خارجی که نفت خام ایران را فراوری می‌کنند هم می‌شوند.
تحلیلگران بارکلیز در روز دوشنبه اعلام کردند احتمال 90 دلاری شدن قیمت نفت در سال جاری میلادی هنوز پابرجاست.
این تحلیلگران عقیده دارند تهدید فوری مخاطرات ژئوپلیتیکی برای زیرساخت‌های بازار از بین رفته ولی روند این تهدیدات از اکتبر سال گذشته میلادی نگران کننده است.
انتظار می‌رود ذخایر نفت خام آمریکا طی یک هفته گذشته افزایش داشته باشد در حالی که ذخایر محصولات پالایشی این کشور احتمالاً پایین آمده است.
انتهای پیام/40

دیگر خبرها

  • تعیین‌کنندگان نرخ دلار معرفی شدند/ قیمت دلار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ |برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد