Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان درباره فعالیت و عملکرد انجمن های اسلامی در کارخانجات، ادارات و نهادهای دولتی به خبرنگار معارف ایرنا گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک دوره تطور در نهادها و سازمان ها داشتیم. به عبارت دیگر قبل از پیروزی انقلاب مفهوم انجمن اسلامی به عنوان یک نهاد جدی مطرح بود ولی پس از انقلاب ایجاد مجموعه های دیگری مانند بسیج، شورای امر به معروف یا شورای صیانت، باعث شد تا سلیقه های متنوعی در سازمان ها برای ارتقاء مطرح شود ولی از سوی دیگر انرژی یکدیگر را از بین بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسیر حرکت های انجمن های اسلامی در بسیاری از موارد به دلیل این تداخل ها به شدت ضعیف شده است و نمی توانند کارکرد خود را داشته باشند. 
میرمحمدیان درباره عملکرد سایر نهادهای انقلابی مانند شورای امر به معروف یا شورای صیانت از عفاف و حجاب در ادارات و سازمان های دولتی با ارائه مثالی گفت: اگر تشکل های دینی سازمان تبلیغات در قالب یک سازمان تشکیل می شد، هیچوقت نمی توانست ظرفیت هیات ها را ساماندهی کند. چون حجم هزینه هیات های مذهبی فقط در دهه اول محرم ۲۰۰ برابر بودجه سازمان تبلیغات است. بنابراین چنین ساختارهایی در سازمان ها باعث می شود تا افراد باانگیزه ساماندهی شوند ولی گاهی همین ساختارها حجاب و مانعی شده و انگیزه های افراد صرف کارهای دیگر می شود.

وی تاکید کرد: بنابراین اگر روحیه امر به معروف در همه کارکنان یک سازمان وجود داشته باشد و حتی اگر ستادی به نام ستاد امر به معروف نداشته باشیم، ولی روحیه بازدارندگی در افراد ایجاد می شود و وقتی یک خلافکار می بنید که محیط ناامنی برای ارتکاب خلاف و منکر وجود دارد که این بازدارندگی اجتماعی از طریق امر به معروف شکل گرفته بنابراین از ارتکاب هر خلافی خودداری می کند و ما باید این روحیه را تقویت کنیم. اگر ستادهای مردمی بتوانند این روند را تسهیل کنند و باعث ارتقاء آن شوند، وجود چنین ستادهایی ضروری است. 
این پژوهشگر مذهبی افزود: اگر با یک تجربه انباشته و یکپارچه در تشکیل نهادهایی مانند انجمن های اسلامی طی ۴۰ سال اخیر مواجه بودیم، نباید دوباره با انتخاب مدیریت های جدید با مشکلات روبرو می شدیم.

برچسب‌ها امر به معروف و نهی از منکر سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر سازمان تبلیغات اسلامی امر به معروف و نهی از منکر سازمان تبلیغات اسلامی انجمن های اسلامی سازمان تبلیغات امر به معروف سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۵۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی ارشاد لرستان، «سید غلامرضا نعمت‌پور» با حکم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، به‌عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود معرفی شد.

در بخشی از حکم اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برای این انتصاب جدید، آمده است: نظر به تجارب ارزشمند جنابعالی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دینی، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، به‌عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود منصوب می‌شوید.

«نعمت‌پور» دارای مدرک کارشناسی‌ارشد تهیه‌کنندگی مستند از دانشگاه صداوسیما تهران، عضو انجمن فیلم کوتاه خانه سینما و انجمن سینمای جوان خرم‌آباد و عضو انجمن عکاسان ایران است و مشارکت‌درساخت بیش از سی فیلم کوتاه به‌عنوان تصویربردار، صدابردار، تدوینگر و... در کارنامه او قرار دارد.

دریافت سیمرغ بلورین جشنواره بین‌المللی فجر و کسب چندین جایزه ملی و بین‌المللی دیگر در کارنامه این هنرمند جوان و انقلابی وجود دارد.

ازجمله سوابق وی می‌توان معاون امور هنری، سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلاممی لرستان کارشناس امور سینمایی اداره کل، معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم‌آباد، مسئول روابط‌عمومی و واحد فیلم و عکس حوزه هنری لرستان به مدت ۴ سال، مسئول واحد فیلم بسیج هنرمندان اشاره کرد.

کد خبر 6093836

دیگر خبرها

  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد
  • عقب‌ماندگی شوراهای شهر از سایر نهادها هنوز جبران نشده است
  • تحریم ایران علیه تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی + جزئیات | کدام مقامات انگلیس در لیست هستند؟
  • تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی از سوی ایران تحریم شدند
  • ایران تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی را تحریم کرد
  • تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی تحریم شدند
  • ایران برخی نهادها و اشخاص آمریکایی و انگلیسی را تحریم کرد + اسامی
  • رعایت و ترویج الزامات استاندارد در جامعه نوعی امر به معروف است
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین