Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اسناد هویتی اداره‌کل ثبت احوال استان کرمانشاه یک‌میلیون و 546 هزار و 413 نفر در استان را واجد شرایط رای دهی اعلام کرد و گفت: 58 هزار و 280 نفر از این تعداد رای اولی هستند.

حسین نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه یکی از مهم‌ترین اسناد مورد نیاز برای شرکت در انتخابات را شناسنامه عنوان کرد و اظهار داشت: برای رای دادن نیاز به ارائه اصل کارت شناسایی ملی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اخذ رای تنها از طریق شناسنامه و به همراه داشتن شماره ملی انجام می‌شود، ادامه داد: کسانی که کارت شناسنامه ملی خود را هنوز دریافت نکرده‌اند یا کارت ملی خود را در روز دوم اسفندماه به همراه ندارند، می‌توانند با ارائه شناسنامه و شماره ملی خود در انتخابات شرکت کنند، اگر چه ارائه کارت ملی هوشمند می‌تواند سبب تسریع در روند رای دادن شود.

معاون اسناد هویتی اداره‌کل ثبت احوال استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت به همراه داشتن شناسنامه و اقدامات انجام شده در ثبت احوال استان در راستای حضور و شرکت پرشور مردم در انتخابات دوم اسفند سال جاری، افزود: مجموعه ثبت احوال استان با تدابیر اندیشیده شده برای ارائه خدمت به هم استانی‌ها و حضور حداکثری در انتخابات آمادگی کامل دارد.

وی یک‌میلیون و 546 هزار و 413 نفر در استان را واجد شرایط رای دهی اعلام کرد و گفت: 58 هزار و 280 نفر از این تعداد رای اولی هستند.

نظری خطاب به آن دسته از هم استانی‌هایی که شناسنامه خود را گم کرده، گفت: درخواست ناشی از فقدان، یک ماه محرومیت دارد و نوبت بعد از انتخابات به این‌ها داده شده، اما در راستای شرکت حداکثری در انتخابات در اسرع وقت شناسنامه‌های المثنی ناشی از فقدان صادر می‌شود.

این مسؤول تصریح کرد: این افراد تا ساعت 16 بعدازظهر روز پنجشنبه (یکم اسفند‌ماه) به ادارات ثبت احوال مراجعه کنند و شناسنامه خود را تحویل بگیرند.

وی اضافه کرد: تمامی کسانی‌که درخواست تعویض شناسنامه را تحویل ادارات یا دفاتر پیشخوان داده‌اند تا ساعت 16 روز پنجشنبه، می‌توانند برای دریافت مراجعه کنند.

نظری در پایان، خاطرنشان کرد: ادارات ثبت احوال استان و دفاتر پیشخوان در روزهای پنجشنبه، یکم اسفندماه تا ساعت 16 و همچنین ادارات ثبت احوال در روز جمعه دوم اسفندماه آماده ارائه خدمت به مردم هستند.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه شناسنامه انتخابات ثبت احوال حسین نظری فقدان ادارات ثبت احوال ثبت احوال استان واجد شرایط رای یک میلیون یکم اسفند دوم اسفند تا ساعت 16 رای دادن ملی خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۵۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه بر لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات تاکید کرد و از کاندیداها و هواداران‌شان خواست قانونمند و اخلاق مدار باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، شهرام کرمی امروز _ سه‌شنبه چهارم اردیبهشت _ در دوازدهمین نشست ستاد پیشگیری جرایم و تخلفات انتخاباتی کرمانشاه، با اشاره به در پیش بودن دور دوم انتخابات در کرمانشاه، اظهار کرد: در این دوره از انتخابات به مانند دوره اول چهار مؤلفه سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت در دستور کار مجریان قرار دارد.

وی رویکرد دستگاه قضائی در حوزه انتخابات را رویکرد پیشگیرانه دانست و افزود: هر یک از مجریان انتخابات باید در حوزه کاری خود برای مشارکت حداکثری تلاش کنند تا انتخابات پرشوری برگزار شود.

رئیس کل دادگستری استان عملکرد مدیران را تضمین کننده سلامت انتخابات خواند و گفت: به همه مدیران استان تذکر لازم داده شده که هرگونه سوءاستفاده از اموال دولتی جرم است و مدیر مجرم تحت تعقیب دستگاه قضائی قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه اهمیت مدیریت رسانه‌ها و فضای مجازی در راستای حفظ امنیت روانی جامعه را یادآور شد و اعلام کرد: نهادهای مربوطه تلاش کنند تا با نگاه قانونی از بروز تخلفات و جرایم در حوزه رسانه و فضای مجازی جلوگیری کنند.

کرمی با اشاره به لزوم قانونمندی و اخلاق مداری در انتخابات پیش رو از سوی نامزدها، طرفداران و مجریان، خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری، حفظ احترام رقبا، عدم تخریب و رعایت اخلاق باید مورد توجه قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، حمیدرضا کریمی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه نیز در این نشست ضمن تقدیر از عملکرد شایسته دست اندرکاران و مجریان در دور اول انتخابات، گفت: ثمره مشارکت حداکثری در انتخابات، عزت و اقتدار نظام اسلامی و اعتماد مردم را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به رویکرد پیشگیرانه دستگاه قضائی خاطرنشان کرد: به دلیل سوابق اجرایی و مدیریتی چهار کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات در کرمانشاه، انتظار از آنها بسیار زیاد است و امیدواریم با احترام به قانون و توجیه طرفداران خود، از بروز تخلفات و جرایم انتخاباتی پیشگیری کنند.

دادستان کرمانشاه در پایان ابراز امیدواری کرد مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با مشارکت پرشور و حداکثری مردم به همراه سلامت و امنیت لازم برگزار شود.

کد خبر 747351

دیگر خبرها

  • تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • عملکرد موثر صدا وسیمای گلستان برمشارکت خوب مردم در انتخابات اسفند
  • عملکرد خوب صدا وسیمای گلستان، موثر برمشارکت خوب مردم در انتخابات اسفند
  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات
  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه