Web Analytics Made Easy - Statcounter

آزاد اسلام‌زاده، فعال فرهنگی جمهوری آذربایجان با بیان این که مردم این کشور عشق و علاقه خاصی به سردار سلیمانی دارند، اظهار کرد: خون سردار سلیمانی جان دوباره‌ای به گفتمان مقاومت به‌ویژه بین کاربران در فضای مجازی داد.

به گزارش ایکنا؛ به مناسبت اربعین سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هفته گذشته هیئتی از جمهوری آذربایجان در ایران حضور یافت، این هیئت را هنرمندانی تشکیل می‌دادند که آثاری با موضوع سردار سلیمانی خلق کرده و در مسابقه‌ای با محوریت سردار در باکو رتبه‌های برتر را کسب کرده‌ بودند، این مسابقه را رایزنی فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان برگزار کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیئت اعزامی متشکل از 9 آقا و ‌11 نفر از بانوان از 20 بهمن‌ماه به صورت زمینی وارد ایران شده و ‌پس از استقرار در هتل «اوین» تهران در مراسم راهپیمایی 22 بهمن شرکت کرده و به شهرهای مقدس مشهد و قم مشرف شدند.

پایان‌بخش برنامه هیئت آذربایجانی، دیدار با ابوذر ابراهیمی‌ترکمان و‌ ارائه تصویر نقاشی‌شده سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به وی برای اهدا به مقام معظم رهبری یا سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

موج عظیم عشق به سردار در جمهوری آذربایجان

برای آشنایی بیشتر با فعالیت‌های این هیئت با آزاد اسلام‌زاده، مسئول آن گفت‌و‌گو کردیم، او از عشق و ارادت مردم جمهوری آذربایجان برای ما گفت و اظهار کرد: شهادت سردار سلیمانی موجی عظیم در جمهوری آذربایجان ایجاد کرد که هیچ کس تصور آن را نداشت و عشق و علاقه به شهید سلیمانی، سبب ایجاد این موج شد.

عکس | هدیه‌‌ای از جمهوری آذربایجان برای رهبر انقلاب

وی افزود: موج عشق به سردار سلیمانی خارج از کنترل بود و حتی قدرت‌هایی که مخالف این جریان بودند و می‌خواستند در مقابل آن بایستند، نتوانستند این موج را کنترل و آن را متوقف کنند.

اسلام‌زاده تصریح کرد: این موج قابل کنترل نبود؛ چرا که سردار سلیمانی تنها متعلق به ایران نبود و همه جهان اسلام و همچنین مردم جمهوری آذربایجان به ایشان عشق و علاقه نشان دادند و این شهید مقاومت شخصیتی داشت که آوازه آن به فراتر از مرزهای ایران رسیده بود.

مسئول هیئت اعزامی دوستداران سردار سلیمانی از جمهوری آذربایجان به ایران همچنین بیان کرد: دینداران جمهوری آذربایجان در مقابل بدخواهان و مخالفان سردار سلیمانی ایستادند و برنامه‌هایی را برای بزرگداشت این سردار شهید برگزار کردند؛ این در حالی بود که دو جریان مخالف و موافق سردار سلیمانی در جمهوری آذربایجان شکل گرفت و کسانی که موافق اندیشه‌های سردار بودند، سعی داشتند شهادت ایشان را گرامی بدارند.

آزاد اسلام‌زاده همچنین گفت: پس از شهادت سردار سلیمانی آیین‌هایی خودجوش و مردمی در جمهوری آذربایجان برگزار شد، حتی مردم به نیت سردار نذری می‌دادند و افراد زیادی از جمله دوستان نزدیکم برای شرکت در تشییع ایشان و تدفین در کرمان به ایران آمدند.

اسلام‌زاده که مسئول اجرایی خانه فرهنگ شهریار رایزنی فرهنگی ایران در باکو نیز هست، درباره برنامه‌های این مرکز با محوریت سردار سلیمانی گفت: خانه شهریار رایزنی فرهنگی ایران در باکو به همین مناسبت یادواره سردار سلیمانی را در قالب مسابقه در رشته‌های مختلف همچون عکس، نقاشی و دلنوشته برگزار کرد و در پایان با معرفی برترین‌های این مسابقه، آنان را برای شرکت در مراسم چهلم سردار سلیمانی در ایران، به تهران اعزام کرد که من مسئول این هیئت بودم.

وی تصریح کرد: این هیئت با حضور در ایران طی چند روز گذشته در برنامه‌های ویژه بزرگداشت شهید سلیمانی حضور یافته و در مراسم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تهران نیز احساسات خود را به سردار مقاومت با آثار هنری از جمله نقاشی سردار سلیمانی ابراز کردند و این نقاشی که اثری از فضولی شفیع‌اف، نقاش جمهوری آذربایجان است برای اهدا به رهبر انقلاب اسلامی ایران حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای (مد ظله العالی) یا سردار قاآنی به رئیس این سازمان اهدا شد.

آزاد اسلام‌زاده با بیان اینکه دوستداران سردار سلیمانی در جمهوری آذربایجان ختم قرآن به یاد سردار برگزار کرده‌اند، در این باره گفت: یکی از آداب مرسوم در میان مسلمانان جمهوری آذربایجان این است که پس از اینکه شخصی از دنیا می‌رود، به نیت او قرآن می‌خوانند، درباره سردار سلیمانی هم همین طور بود و در شهرها و روستاهای این کشور، محافل ختم قرآن به یاد سردار سلیمانی برگزار و ثواب خواندن قرآن به روح ایشان هدیه شد.

ترويج گفتمان مقاومت و اندیشه‌های سردار در فضای مجازی

وی تأکید کرد: شخصیت سردار سلیمانی به گونه‌ای بود که دل ما را با خود برد و طرفداران ایشان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به ویژه فیس بوک و توئیتر در مباحثه با عده ناچیز مخالفان سردار، از اندیشه‌های ایشان دفاع می‌کردند و این مباحثات همچنان ادامه دارد.

مسئول هیئت اعزامی دوستداران سردار سلیمانی از جمهوری آذربایجان به ایران همچنین یادآور شد: برخی روحانیون همچون حجت‌الاسلام والمسلمین «ایلقار ابراهیم اوغلو»، رهبر جمعیت «جمعه» باکو و صاحب سایت «دیرلر»، نیز در گفت‌و‌گو با کانالی اینترنتی تلویزیونی به نام «خط قرمز» و سایتی منتسب به خود، فکر و ایده‌هایشان را درباره سردار سلیمانی بیان کرد.

 وی گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین میرجعفر ایوب‌زاده، نماینده اداره مسلمانان قفقاز و امام جمعه مسجد «تازه پیر» باکو، حجت الاسلام والمسلمین آخوند آذر، امام جماعت شهر «خیردالان سومقاییت» جمهوری آذربایجان نیز از دیگر کسانی بوده‌اند که دیدگاه‌های بسیار خوبی را درباره سردار سلیمانی در فضای مجازی به اشتراک گذاشتند.

کارمند رایزنی فرهنگی سفارت ایران در باکو در پایان اظهار کرد: چند روز پس از شهادت سردار سلیمانی دفتر یادبودی نیز در سفارت ایران در باکو گشوده شد که مردم عادی، سفرای کشورهای خارجی، مسئولان وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در مراسم گشایش این دفتر شرکت کرده و تسلیت خود را به ملت و جمهوری اسلامی ایران ابراز کردند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: سردار سلیمانی جمهوری آذربایجان ختم قرآن دوستداران سردار سلیمانی رایزنی فرهنگی ایران حجت الاسلام والمسلمین جمهوری آذربایجان درباره سردار سلیمانی جمهوری آذربایجان جمهوری آذربایجان شهادت سردار سلیمانی جمهوری آذربایجان جمهوری آذربایجان سردار سلیمانی گفتمان مقاومت ایران در باکو فضای مجازی هیئت اعزامی عشق و علاقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۵۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بابیان اینکه ایران و جمهوری آذربایجان برای گشایش مرز ارس در منطقه کلاله مصمم هستند، گفت: ترانزیت کالا در مسیر شرقی - غربی پس از ساخت گذرگاه ارس افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، داریوش امانی، در بازدید از محل ساخت یک پایانه مرزی در نقطه صفر مرزی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: تقسیم کار بین دو کشور به‌این‌ترتیب است که جمهوری اسلامی ایران پایانه مرزی را احداث کرده و جمهوری آذربایجان نیز به‌موازات آن پل روی رودخانه ارس را می‌سازد.

وی با بیان این که تردد از این پایانه و پل روی رودخانه حداکثر ظرف مدت یک سال انجام خواهد شد، افزود: طرح ساخت به‌تازگی آغاز شده و در دو طرف مرز، دو همسایه با اراده کافی مصمم‌اند تا در زمانی کوتاه کار را به پایان برسانند.

امانی با بیان این که برای آزادسازی زمین و پیش‌بینی سایت موقت، منابع مالی لازم در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این پایانه مرزی در زمینی به مساحت هشت هکتار احداث خواهد شد که زمین آن هم‌زمان در حال تملک و آماده‌سازی است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: این طرح در قالب مدل مفهومی ایران راه باهدف توسعه مبادلات تجاری منطقه‌ای و افزایش ترانزیت اجرا می‌شود و در این زمینه قرار است جاده جلفا به کلاله نیز تعریض شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که قرارداد اولیه با پیمانکار برای ارتقای مشخصات این مسیر ۱۰۷ کیلومتری حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان است، افزود: پیش‌بینی می‌شود پس از ساخت گذرگاه ارس، ترانزیت کالا در مسیر شرقی - غربی و بالعکس افزایش یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • سلیمانی: تعلیق مسابقات لیگ ۲ اهمیت جایگاه داوران را نشان داد
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی