Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، در پی تیراندازی در هارتفورت،‌ واقع در ایالت کانتیکت، یک نفر کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

- یک خوردو بمب‌گذاری‌شده در تل ابیض منفجر شد.

- وزیر بهداشت فرانسه اعلام کرد که حزب حاکم بر این کشور او را برای انتخابات شهرداری پاریس که بناست ماه آینده میلادی برگزار شود انتخاب کرده است.

- سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که سطح گفت‌وگوها در نشست امنیتی مونیخ ناامیدکننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت تل‌آویو تمایل ندارد که پیش از انتخابات پیش رو در غزه درگیر عملیات نظامی شود.

- رئیس‌جمهوری آمریکا در توجیه فرو ریختن دیوار در مرز جنوبی این کشور تلاش کرد آن را به مشکلات آب و هوایی نسبت دهد.

- وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به سنگال با رئیس‌جمهوری این کشور درباره آنچه «تهدید ایران» نامید، رایزنی کرد.

- امیر کویت شامگاه یکشنبه فرمان اعمال اصلاحات جزئی در کابینه را صادر کرد.

- ارتش سوریه همچنان به پیشروی‌های خود در استان حلب ادامه می‌دهد.

- گزارش‌ها حاکی از آن است که ۱۰۰ نفر در روز یکشنبه در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان هوبی جان خود را از دست دادند.

- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی سخنانی در نشست موسوم به «کنفرانس روسای جامعه یهودی آمریکا» تاکید کرد که اسرائیل هرگز در کاخ سفید، دوستی به خوبی رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا نداشته است.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ارتش سوریه فرانسه کویت کرونا حلب دونالد ترامپ رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۵۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد

رئیس‌جمهوری ونزوئلا اطمینان داد «هیچکس و هیچ چیز» نمی‌تواند رشد اقتصاد و صنعت نفت ونزوئلا را متوقف کند.

به گزارش مشرق، از خبرگزاری افه، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا در مراسمی در کاراکاس به مناسبت روز جهانی کارگر گفت: ما در این دوره چهار ماهه (بازه زمانی بین ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴/ اوایل دی تا اوایل اردیبهشت)، بیش از دو میلیارد دلار ضرر داشتیم.

مادورو با رد «باج‌خواهی دائمی امپراتوری آمریکای شمالی»، مخالفان دولت از جناح «راست افراطی» از جمله ماریا کورینا ماچادو رهبر اپوزیسیون را متهم کرد که اعمال «تحریم‌های جدید» علیه شرکت نفت دولتی این کشور (Pdvsa) را از دولت آمریکا خواستار شده‌اند.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا با این حال اطمینان داد که «هیچکس و هیچ چیز» نمی‌تواند رشد اقتصاد و صنعت نفت این کشور را متوقف کند؛ رشدی که هر چند «با سرعت کمتر» از حد انتظار، در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ «حفظ شد».

در این راستا، مادورو پیش‌بینی کرد این کشور با اتکا به «تلاش‌های خود»، سال ۲۰۲۴ را با تولید نفت یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بست که در مقایسه با ۸۷۴ هزار بشکه در روز، در مارس گذشته (اسفند- فروردین)، افزایش ۳۷.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا همچنین افزود که در این کشور «الگوی اقتصادی متنوع و جدیدی متولد شده است که رشد آن را تضمین می‌کند» و «به تحریم‌ها و مجوزهای ایالات متحده وابسته نیست»، که «در نظر دارد یک مدل استعمارگری را تحمیل کند».

دولت آمریکا به تازگی (۱۷ آوریل/ ۲۹ فروردین) اعلام کرد که بخشی از تحریم‌های لغو شده بر نفت و گاز ونزوئلا را دوباره فعال می‌کند. این تصمیم واشنگتن پس از متهم کردن رئیس جمهوری ونزوئلا به عمل نکردن به تعهدهای انتخاباتی خود با رد صلاحیت ماریا کورینا ماچادو نماینده مخالفان اتخاذ شد.

به این ترتیب، مجوز عمومی ۴۴ (Licencia General ۴۴) که توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا صادر شده بود و به مدت شش ماه به کاراکاس اجازه داده بود تا نفت و گاز خود را در بازارهای بین‌المللی به فروش برساند، از روز پنج‌شنبه (۱۸ آوریل/ ۳۰ فروردین) منقضی شد. شرکت‌هایی که تحت تاثیر این لغو معافیت از تحریم‌ها قرار می‌گیرند، تا ۳۱ مه (۱۱ خرداد) فرصت خواهند داشت تا عملیات‌های خود را به پایان برسانند.

همچنین شرکت‌هایی که می‌خواهند همچنان با شرکت نفت دولتی ونزوئلا (PDVSA) معامله انجام دهند، نیاز به مجوز انفرادی از خزانه‌داری ایالات متحده دارند تا به صورت موردی ارزیابی شود.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در انتقاد از تصمیم واشنگتن مبنی بر تمدید مجدد تحریم‌ها علیه کاراکاس، دولت آمریکا را متهم کرد که به تعهدهای مربوط به لغو «همه تحریم‌های جنایتکارانه» اعمال شده علیه این کشور حوزه کارائیب عمل نکرده است.

دیگر خبرها

  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • انتقاد «یائیر لاپید» از دخالت تندروهای صهیونیستی در ارتش
  • حمله رژیم اسرائیل به مناطقی در جنوب سوریه
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • پاسخ کیهان به گزارش بی بی سی در باره نیکا شاه کرمی
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد