Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@07:47:33 GMT

ورود پزشکی قانونی به پرونده‌های قصور طب سنتی

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۵۸۹۰

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران از ورود سازمان پزشکی قانونی به پرونده‌های مدعیان قصور طب سنتی خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی فروزش درباره نحوه ورود پزشکی قانونی به قصورات ناشی از طب سنتی اظهار کرد: یکی از وظایف سازمان پزشکی قانونی، رسیدگی به شکایات و پرونده‌های ناشی از قصورهای پزشکی است و قاعدتا هر موضوعی اگر از طریق مراجع قضایی به کمیسیون‌های پزشکی ارجاع شود قابل بررسی است و در این میان طب سنتی هم از این مجموعه مستثنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طی ۱۰ ماهه گذشته حدود ۳۲ کمیسیون درخصوص رسیدگی به قصور مدعیان طب سنتی تشکیل شده است، گفت: با توجه به اینکه طب سنتی رشته نوپایی است و شمار اعضای جامعه پزشکی عضو طب سنتی هنوز به تعداد زیادی نرسیده است و نیز با توجه به اینکه اکثر این موارد از نظر پزشکی، تهاجمی نبوده و بیشتر درمانی، دارویی و مراقبتی است بنابراین قصور زیادی در این رشته وجود ندارد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران در خصوص در اینکه آیا تاثیرات بلند مدت داروهای طب سنتی در آزمایشات پزشکی قانونی مشخص خواهد شد یا خیر گفت: اگر فوت مشکوکی اتفاق بیفتد و در معاینات ظاهری و کالبدگشایی علتی برای آن پیدا نشود یکی از راه های تعیین علت پنهان موارد فوت بررسی موارد آزمایشگاهی سم شناسی و آسیب شناسی است.

به گفته فروزش، در حال حاضر اکثر پرونده‌های قصورپزشکی مربوط به طب مدرن است، اما قطعا اگر مواردی از طب سنتی و قصورهای ناشی از آن نیز گزارش و این موضوع به سازمان پزشکی قانونی ارسال شود در آزمایش‌های سم شناسی قابل تشخیص است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: جشنواره موسیقی فجر کنفرانس مونیخ دادگاه روح الله زم آزادراه تهران شمال انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب پزشکی قانونی قصور طب سنتی جشنواره موسیقی فجر کنفرانس مونیخ دادگاه روح الله زم آزادراه تهران شمال انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب سازمان پزشکی قانونی پزشکی قانونی طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۵۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد: اگر تغییر نام استقلال به استقلالِ خلیج فارس منع قانونی نداشته باشد، مورد موافقت قرار می‌گیرد / فیلم

رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد: اگر تغییر نام استقلال به استقلالِ خلیج فارس منع قانونی نداشته باشد، مورد موافقت قرار می‌گیرد / فیلم

دیگر خبرها

  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی
  • رئیس شورای اسلامی شهر سمنان : اداره کل زندان‌ها از حساب شهرداری ۹۰۰ میلیون برداشت با آنکه به شهرداری بدهکار است
  • کامیون تانکر حامل ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در توقیف پلیس
  • ورود ترکیه به عنوان حامی در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل
  • فیدان: تصمیم ورود به پرونده بین‌المللی علیه اسرائیل گرفتیم
  • رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد: اگر تغییر نام استقلال به استقلالِ خلیج فارس منع قانونی نداشته باشد، مورد موافقت قرار می‌گیرد / فیلم
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند