Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@23:54:57 GMT

خلیلزاد:موفقیت روند صلح افغانستان قابل تضمین نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۶۱۰۴

خلیلزاد:موفقیت روند صلح افغانستان قابل تضمین نیست

به گزارش روز دوشنبه شبکه طلوع افغانستان، "زلمی خلیل‌زاد"، در توئیتی نوشت، موفقیت روند صلح مستلزم تلاش جمعی است و از فرصت پیش آمده ناشی از توافق بر سر کاهش خشونت‌ها باید برای پایان دادن به جنگ‌ بیش از چهار دهه‌ای افغانستان استفاده شود.

خلیلزاد همچنین با اشاره به دیدارش با "اشرف غنی"، رئیس‌جمهوری افغانستان در حاشیه نشست امنیتی مونیخ در آلمان، افزود،‌ در این دیدار درباره اهمیت آمادگی برای اجرای روند صلح فراگیر در افغانستان گفت‌وگو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس جمعه به نقل از یک مقام ارشد دولت "دونالد ترامپ" اعلام کرد، مذاکره‌کنندگان آمریکا و طالبان بر سر آتش‌ بس موقت بین نیروهای دو طرف در افغانستان به توافق رسیدند.

این مقام ارشد آمریکایی که آسوشیتدپرس نامی از او نبرده است،‌ گفت، توافق جدید به‌زودی اجرایی می‌شود و می‌تواند به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان منتهی شود.

به گفته این مقام آمریکایی، پس از اجرای توافق برای کاهش هفت‌ روزه خشونت طالبان در افغانستان، مذاکرات صلح ۱۰ روزه با حضور همه طرف‌های افغان ظرف ۱۰ روز برگزار می شود. این مذاکرات بسیار مفصل است و همه طرف‌های افغان، از جمله نیروهای مسلح افغانستان، در آن حضور خواهند داشت.

"مارک اسپر"، وزیر دفاع آمریکا، نیز ضمن تاکید بر دادن فرصتی به طالبان در روند صلح، گفت:‌ فکر می‌کنم یک توافق کلی وجود دارد و نظر من این است که ما باید به صلح یک فرصت  بدهیم، توافق سیاسی بهترین راه برای پایان دادن به خشونت‌هاست.

گفته می‌شود پس از امضای توافقنامه بین آمریکا و طالبان، گفت‌وگوهای همه طرف‌های افغان –حکومت افغانستان، سیاستمداران و گروه طالبان– آغاز می‌شود.

با این حال، شماری از سیاستمداران در افغانستان می‌گویند، هنوز اجماع ملی و سیاسی درباره صلح در افغانستان وجود ندارد و ایجاد اجماع در این رابطه باید اولویت اصلی کابل باشد.

برچسب‌ها زلمی خلیلزاد طالبان ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری مذاکرات صلح افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زلمی خلیلزاد طالبان ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ زلمی خلیلزاد طالبان ایالات متحده آمریکا روند صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۶۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی

حکومت طالبان اعلام کرد سخنگوی وزارت خارجه در راس هیئتی به دعوت سازمان همکاری اسلامی در پانزدهمین اجلاس سران این سازمان شرکت کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان اعلام کرد به همراه هیئتی به نمایندگی از هیئت حاکمه افغانستان در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی شرکت کرده است.

پانزدهمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با شعار توسعه پایدار کشورهای اسلامی روز گذشته در پایتخت گامبیا شروع شد.

بلخی افزود هیئت همراه علاوه بر شرکت در اجلاس عمومی سازمان قرار است در حاشیه این دیدار با مقامات عالی سازمان همکاری اسلامی و نمایندگان کشورهای عضو پیرامون مسائل دوجانبه و چندجانبه گفتگو کند.

نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیاترافیک نشست‌ها؛ افغانستان محور نشست‌‌های آتی سازمان همکاری اسلامی در کامرون و گامبیاگفتگوی نمایندگان ازبکستان و سازمان همکاری اسلامی درباره وضعیت افغانستان

پیش از این نیز «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر با ضروری دانستن حضور نمایندگان هیئت حاکمه افغانستان در نشست‌های بین‌المللی درباره این کشور گفته بود برای بازگو کردن واقعیت‌های عینی و موقف امارت اسلامی، نیاز است تا نماینده حکومت سرپرست در این نشست‌ها شرکت داشته باشد.

شاهین گفته بود: شرکت هیئت امارت اسلامی در نشست‌های بین‌المللی از جمله سازمان همکاری اسلامی خیلی مهم است تا از یک طرف واقعیت‌های عینی و نیازمندی‌های افغانستان ارائه شود و از طرف دیگر موضع امارت اسلامی افغانستان را در برابر مسائل و حل آن روشن سازند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • وقوع انفجار در کابل
  • هنیه: خواهان توافقی برای تضمین خروج اشغالگران از غزه هستیم
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • تعیین کمیته ویژه برای بررسی رویداد اخیر در بدخشان
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • حماس از آمریکا تضمین می‌خواهد که اسرائیل به رفح حمله نخواهد کرد
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات