Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ عین‌الله جهانی افزود: بخش عمده‌ای از سفرها از طریق اتوبوس‌های بین شهری انجام می شود زیرا اتوبوس‌ها در مقایسه با سایر وسائل نقلیه از امنیت و ایمنی بیشتری برخوردارند. از سوی دیگر هزینه سفر با این وسائل نقلیه نسبت به سایر خودروها، کمتر است بر این اساس به هموطنان توصیه می شود به جای سفر با یک خودرو، با اتوبوس سفر کرده و در سفرهای جاده ای از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: چنانچه حادثه ای در اتوبوس های برون شهری رخ دهد، آسیب پذیرترین افراد مسافران هستند به ویژه افرادی که کمربند ایمنی خود را نبسته اند.

معاون اجتماعی پلیس راهور ادامه داد: برابر قانون استفاده از کمربند ایمنی برای تمام سرنشینان وسائل نقلیه در جاده‌های برون شهری و بزرگراه ها از الزامات قانونی است براین اساس چنانچه مسافران اتوبوس ها، کمربند ایمنی خود را نبسته باشند، راننده برابر قانون مبلغ ۳۰ هزار تومان جریمه می شود.

جهانی اضافه کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز و سفرهای نوروزی، مسافران اتوبوس های برون شهری ملزم هستند تا کمربندهای خود را ببندند. تجربه نشان داده است که در تصادفات برون شهری با اتوبوس، افرادی دچار مصدومیت و حتی فوت شدند که کمربند ایمنی خود را نبسته بودند اما افرادی که کمربند ایمنی خود را بسته بودند کمتر دچار آسیب شده بودند.

وی ادامه داد: با بستن کمربند ایمنی، سرنشینان خودرو گویا قطعه‌ای از قطعات خودرو هستند اما افرادی که کمربند نبسته اند مانند شی سرگردان داخل خودرو هستند که در صورت تصادف و با کوچک ترین ضربه یا واژگونی به شدت پرتاب شده و به سقف، ستون یا شیشه خودرو برخورد می کنند.

معاون اجتماعی راهور نیروی انتظامی گفت: نبستن کمربند ایمنی سبب می شود تا تعداد آسیب دیدگان و فوت شده‌ها افزایش یابد براین اساس برای اینکه تعداد مصدومان و فوت شده ها به حداقل برسد، کمربند ایمنی همچون فرشته نجات عمل کرده و مسافران را از آسیب و مرگ نجات می دهد.

جهانی افزود: مسافرانی که در صندلی جلو خودرو نشسته اند و همچنین راننده وسائل نقلیه که از کمربند ایمنی استفاده کرده اند از مرگ جان سالم به در برده اند اما افرادی که از کمربند ایمنی استفاده نکرده اند، بسیار آسیب پذیر بوده اند.

وی اضافه کرد: یک فیلم آموزشی به شرکت های حمل و نقل عمومی بین شهری ارائه شده و مکلف شده اند تا قبل از حرکت، این فیلم را برای آموزش مسافران در داخل اتوبوس پخش کنند و بعد از پخش این فیلم شروع به حرکت کنند. از سوی دیگر مسافران هر گونه تخلف از سوی راننده اعم از سرعت غیر مجاز و سبقت غیر مجاز را به سامانه پیامکی۱۱۰۱۲۰ اطلاع دهند تا وسیله نقلیه مورد نظر در اولین پاسگاه پلیس متوقف شده و تذکرات لازم به راننده اعلام شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: جریمه کمربند ایمنی کمربند ایمنی خود کمربند ایمنی اما افرادی برون شهری وسائل نقلیه اتوبوس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۶۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم

استفاده از وسایل نقلیه عمومی نه تنها موجب کاهش هزینه‌ها برای جابه جایی شهروندان در سطح شهر می‌شود بلکه در کاهش آلودگی و ترافیک شهری موثر است. یکی از وسایل نقلیه عمومی پرمصرف در شهر تهران بی آر تی است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها مانند نداشتن سیستم خنک کننده و فرسودگی اتوبوس در سطح شهر تهران گلایه کرد و از مسئولان شهری درخواست رسیدگی دارد.

فیلم ارسال شده را می‌توانید مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - تهران

بیشتر بخوانید:

عدم نصب صندلی در برخی از ایستگاه‌های اتوبوس اراک گلایه مسافران شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • فرانسه پهپاد کامیکازه با سرعت ۴۰۰کیلومتر برساعت ساخت
  • امام جمعه شهر بلوک جیرفت بر اثر سانحه تصادف درگذشت
  • گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم
  • معرفی پایانه های اتوبوسرانی تهران
  • درگذشت امام جمعه شهر بلوک جیرفت بر اثر تصادف با آمبولانس
  • اهمیت بستن کمربند ایمنی در خودرو مخصوصا صندلی عقب (فیلم)
  • جنون در سرعت ، راننده را به آغوش مرگ کشاند
  • لحظات دلهره‌آور نجات مسافران خودرو از وسط سیل + فیلم
  • رسوایی پدافندی هوایی اسرائیل رو شد
  • تحلیل کارشناسی بحران مسافربری جاده‌ای؛«واردکننده راننده اتوبوس می‌شویم!» | ثبت ساعت یک روش بی‌فایده و پرهزینه است