Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@08:59:44 GMT

بارش‌ها در کشور ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۶۴۶۸

بارش‌ها در کشور ادامه دارد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به این‌که سامانه بارشی امروز در نقاط غرب، جنوب غرب و شمال غرب کشور فعال است، گفت: روز چهارشنبه (30 بهمن‌ماه) سامانه بارشی دیگری وارد کشور می‌شود.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها امروز (28 بهمن‌ماه) در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، برخی نقاط جنوب غرب، شمال استان‌های فارس و بوشهر، استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و از اواخر وقت در برخی نقاط شمال شرق بارش برف و باران همراه با وزش باد و در مناطق جنوبی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که در این روز در استان‌های خوزستان و ایلام وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک دور از انتظار نیست، تصریح کرد: فردا (29 بهمن‌ماه) بارش پراکنده در شمال شرق رخ می‌دهد و سپس این سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روز چهارشنبه (30 بهمن‌ماه) سامانه بارشی دیگری وارد کشور می‌شود و در مناطق شمال غرب برخی نقاط استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب، استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی سبب بارش برف و باران و وزش باد می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: این سامانه طی روز پنج‌شنبه‌ ( یکم اسفندماه) در نیمه غربی و در شمال شرق و بخش‌هایی از شرق و طی روز جمعه (2 اسفندماه) در شمال شرق، شرق، سواحل شرقی خزر و دامنه‌های البرز شرقی فعال است و به تدریج از اواخر وقت جمعه از کشور خارج می‌شود. همچنین طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (29 بهمن‌ماه) صاف با حداقل دمای دو و حداکثر دمای 12 درجه سانتیگراد و پس فردا (30 بهمن‌ماه) نیز کمی ابری به تدریج افزایش ابر در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای سه و حداکثر دمای 12 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سامانه بارشی بارش باران و برف مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی استان های واقع سامانه بارشی شمال شرق برخی نقاط اواخر وقت شمال غرب جنوب غرب بهمن ماه وزش باد طی روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۶۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به جو استان

علی محمد زورآوند مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به سامانه ناپایداری که از فردا (دوشنبه) وارد جو استان می‌شود، گفت : این موج ناپایدار تا روز جمعه (۱۴ اردیبهشت) جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث بارندگی، وزش باد، رعد و برق و احتمالا رگبار تگرگ خواهد شد.

وی با بیان اینکه این موج ناپایدار طی فردا و پس‌فردا بارش چندان زیادی برای استان به همراه ندارد، پیک بارش‌ها را مربوط به بعدازظهر سه‌شنبه تا روز جمعه دانست که در نوار مرزی استان و منطقه اورامانات نمود بیشتری دارد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: چنانچه این سامانه بارشی تضعیف نشود، بارش‌های بسیار خوبی برای استان و همچنین شهر کرمانشاه به همراه خواهد داشت.

زورآوند درباره احتمال آبگرفتگی معابر، رواناب، سیلاب محلی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها به دلیل بارش‌های حاصل از این موج هشدار داد.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه به تدریج از روز سه‌شنبه (یازدهم اردیبهشت) باعث کاهش دمای هوای روزانه می‌شود که این کاهش محسوس و حدود هشت درجه سانتی‌گراد است، اما باعث بروز مشکل و یا خسارتی نخواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از صدور هشدار هواشناسی حداقل در سطح نارنجی برای این سامانه بارشی خبر داد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پیش بینی ورود سامانه بارشی به لرستان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۱۱ اردیبهشت ماه
  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد؛ بارش سیل‌آسای باران و تگرگ
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد ؛ بارش‌ سیل‌آسای باران و تگرگ | طوفان گرد و خاک ۵ استان را در می‌نوردد
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد