Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@05:42:32 GMT

رکوردشکنی «انگل» پس از درخشش در اسکار ۲۰۲ ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۶۶۲۰

رکوردشکنی «انگل» پس از درخشش در اسکار ۲۰۲ ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، «انگل» ساخته بونگ جون هو در تعطیلات آخر هفته ۵.۵ میلیون دلار فروخت که به معنی افزایش ۲۳۴ درصدی فروش بلیت آن پس از اسکار است. این فیلم بزرگ‌ترین موفقیت فروش برای یک فیلم را پس از کسب اسکار در یک دهه اخیر رقم زد و این رکورد را به نام خودش ثبت کرد.

در مجموع تنها ۷ روز پس از کسب اسکار فروش «انگل» ۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ میلیون دلار بوده است که ۲۰ درصد آن در سرزمین مادری‌اش بوده است.

«انگل» تاکنون بیش از ۴۴ میلیون دلار در آمریکا فروخته که یک نتیجه عظیم برای یک فیلم خارجی است.

این فیلم ۱۲.۷ میلیون دلار نیز در همین آخر هفته در بازار خارج از آمریکا فروش کرده و مجموع فروشش را به ۱۶۱ میلیون دلار رسانده است. در مجموع این فیلم تاکنون در سراسر جهان ۲۰۴ میلیون دلار فروخته است.

«انگل» نخستین فیلم غیرانگلیسی زبان در تاریخ اسکار است که موفق شد جایزه بهترین فیلم سال را از آن خودش کند. این فیلم از ۶ نامزدی اسکار جایزه بهترین فیلمنامه اوریجینال، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم بین‌المللی را هم برد.

این فیلم در آمریکای شمالی اکنون ۲۰۰۱ سالن سینما را در اختیار دارد که بیشترین سالن نمایش برای یک فیلم خارجی زبان است. این تعداد بیشترین سالن سینما پس از اختصاص ۲۵۰۳ سالن سینما به فیلم «جنب و جوش کونگ فو» در سال ۲۰۰۴ است.

کد خبر 4854723

منبع: مهر

کلیدواژه: اسکار آمار فروش فیلم فیلم سینمایی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر تئاتر ایران سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر جشنواره موسیقی فجر موسیقی ایرانی فیلم سینمایی شبکه یک سیما کنسرت موسیقی موسیقی پاپ پوستر کارگردان تئاتر بازیگر سینما سریال ایرانی برای یک فیلم میلیون دلار بهترین فیلم سالن سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۶۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مست عشق»، «سال گربه» را جاگذاشت/ عبور «آسمان غرب» از «آپاراتچی»

با ادامه استقبال مخاطبان سینما از «مست عشق» ساخته حسن فتحی، این فیلم در جدول گیشه بهار بالاتر از فیلم کمدی «سال گربه» مصطفی تقی‌زاده ایستاد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، بر اساس آخرین اطلاعات سامانه مدیریت فروش و اکران سینمای ایران (سمفا)، «مست عشق» تا شب گذشته با ۵۵۰,۴۱۲ بلیت و فروش سه میلیارد و ۱۳۵ میلیونی خود در رده سوم جدول قرار گرفت و «سال گربه» برای اولین بار از ابتدای اکران خود، به رده چهارم رسید.

همچنین دیشب «آسمان غرب» محمد عسگری با فروش نزدیک به ۵ میلیارد تومان در ادامه صعودی خود در هفته گذشته با عبور از «آپاراتچی» قربانعلی طاهرفر به رده پنجم جدول رسید.
نکته عجیب، آغاز زودهنگام نمایش «پرویز خان» علی ثقفی در شبکه نمایش خانگی است. فیلمی که در اکران نوروزی با حضور در رده‌های بالای جدول شروع کرد و می‌توانست با آغاز تبلیغات تلویزیونی مخاطبان بیشتری داشته باشد اما حالا در آخرین رده جدول گیشه قرار دارد. این فیلم البته هنوز در برخی سانس‌های سینماهای کشور نمایش داده می‌شود.

دیگر خبرها

  • کاهش فروش آیفون در چین همزمان با شدیدترین افت درآمد سالانه اپل
  • غرق در نوستالژی؛ بهترین بازی‌های PlayStation 2
  • واکنش‌ها به درخشش رونالدو؛ او تا ۷۰ سالگی ادامه می‌دهد!
  • روند کاهشی نرخ ارز ادامه دارد؟
  • ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی / فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
  • فیلم| حمایت جانانه بازیگر زن برنده اسکار از جنبش دانشجویی آمریکا
  • گولسیانی: سپاهان بهترین تیم نیست ولی حریف سختی است/ از قهرمانی نا امید نیستیم+فیلم
  • کورت انگل: فکر می‌کردم راک برگشته تا کمربند را از رومن رینز بگیرد/ اخبار WWE
  • تمایل بازار غیر رسمی به فروش ارز بیشتر است
  • «مست عشق»، «سال گربه» را جاگذاشت/ عبور «آسمان غرب» از «آپاراتچی»