Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@00:02:34 GMT

میانگین سن اعتیاد در استان ۲۴ سال است

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۶۹۰۹

میانگین سن اعتیاد در استان ۲۴ سال است

ایسنا/زنجان رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با موادمخدر استان زنجان گفت: میانگین سن اعتیاد و مصرف موادمخدر در استان زنجان همانند کشور حدود ۲۴ سال است.

محسن حسین‌خانلو در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در ۱۱ ماه گذشته دوره‌های عمومی ویژه دانشگاهیان، دانش‌آموزان، اولیا دانش‌آموزان، کارکنان دولت، کارگران، اصناف، کسبه و بسیجیان برگزار و کلاس‌های آموزشی به‌صورت حضوری و چهره به چهره برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در کلاس‌های مذکور علاوه بر اینکه محتوای آموزشی وجود دارد، موضوعات آموزشی در آنجا مورد بحث قرار می‌گیرد، افزود: همچنین مستنداتی نیز در این کلاس‌ها پخش می‌شود که عموم مردم از آن بهره لازم را می‌برند.

رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با موادمخدر استان زنجان با اشاره به اینکه ۱۱ ماه اخیر بالغ بر حدود ۴۰۰ جلسه آموزشی برگزار شده است، تصریح کرد: گفتنی است که دفتر مشاوره تخصصی پیشگیری از اعتیاد نیز از خردادماه سال‌جاری افتتاح شده است که مراجعاتی از عموم مردم داریم و مشاوره‌های فردی و گروهی به آن‌ها داده می‌شود.

حسین‌خانلو با بیان اینکه در برخی موارد افرادی که در معرض خطر هستند به دفتر مشاوره مراجعه کرده و روان‌کاوی می‌شوند، خاطرنشان کرد: هدف از راه‌اندازی دفتر مشاوره تخصصی پیشگیری از اعتیاد کمک به عموم مردم جهت اطلاع‌رسانی بیش از پیش آسیب‌های اجتماعی ناشی از مصرف موادمخدر و اعمال مشاوره رایگان برای مردم در این حوزه بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان مواد مخدر استان زنجان دفتر مشاوره عموم مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۶۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن

به مناسبت روز روانشناس و مشاور، آیین تجلیل از مشاوران در مرکز مشاوره خانواده مهر کرمان با حضور سردار نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، سرهنگ مرادی زاده معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان و جمعی از مسئولان و مشاوران برگزار شد.

سردار نظری، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این مراسم گفت: پیش از این مردم استان کرمان با مشاوره خیلی آشنا نبودند و اکنون چند سالی است که اندکی این مسئله در بین مردم جا افتاده است.

وی افزود: مشاوره فردی، یک فرآیند کمکی است که طی آن یک فرد متخصص در زمینه روانشناسی، به مراجعه‌کننده خود در حل مشکلات و چالش‌های زندگی‌اش در زمینه های شخصی، اجتماعی، تحصیلی، شغلی و غیره کمک می‌کند؛ ولی بخش از مردم نمی‌دانند و مشاوره را به موضوعات پزشکی و اختلالاتی که مدنظرشان است، ارتباط می دهند.

سردار نظری فرهنگ سازی درباره مراجعه به مشاوره را ضرورت جامعه مدرن امروز دانست و با اشاره به اهمیت نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقای بهداشت روانی جامعه، تصریح کرد: اینکه بتوانیم به افراد مشاوره بدهیم بسیار مهم است؛ چون بخشی از جنگ شناختی دشمن در مورد این اختلالات است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان داشت: دشمن در تلاش است تا بین نسل جوان و حتی نسل های بالاتر اعتماد به نفس را پایین بیاورد و ناامیدی را پمپاژ کند و با ضریب دادن به مشکلاتی که وجود دارد، این مشکلات را فردی کند و به فرد نسبت دهد.

وی با اعلام اینکه  مراکز مشاوره برای ایجاد اعتماد به نفس در نوجوانان و جوانان و اعتماد بخشی به افراد برای تعیین مسیر درست زندگی، ایجاد شده اند و جلوی بسیاری از اختلالات مخصوصا در خانواده‌ها را می گیرند، افزود: تجربه نشان داده مراجعه به مشاوره،سبب اعتماد بخشی به افراد و تعیین مسیر درست در زندگیشان می شود.

در پایان این مراسم از تعدادی از مشاوران تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است
  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • رقابت ۱۵ هزار و ۷۰۰داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری
  • رقابت ۱۵۷۰۰ داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری آغاز شد
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • افزایش ۱۳ درصدی میزان حمل کالا در زنجان
  • روز ملی کارآفرینی روز مردمان خالق ارزش است