Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه بین الملل: در حالی که برخی رسانه ها و تحلیل گران افغان به این باور هستند که اختلاف های اخیر میان آمریکا و ایران می تواند در روند صلح افغانستان تاثیرات منفی داشته باشد و آمریکا از طالبان خواسته است که طالبان رابطه خود با ایران را قطع کنند و این موضوع در تفاهمنامه نیز گنجانده شود؛ سهیل شاهین سخنگوی طالبان این شایعات را تکذیب کرده و به خبرنگار مهر گفته است که آمریکا خواهان تغییرات در تفاهمنامه صلح نشده و این کشور از طالبان نخواسته که روابط خود با ایران را قطع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سویی در این اواخر صحبت هایی در میان بود که آمریکا برای امضای توافقنامه صلح که نهایی شده است بهانه جویی می کند و خواهان وارد کردن تغییرات در آن است که این موضوع نیز از سوی شاهین تکذیب شد.

سخنگوی طالبان همچنین در رابطه با توافق یک هفته ای برای کاهش خشونت ها گفت که برای ایجاد فضای اعتماد در روند مذاکرات صلح هر دو طرف درگیر به نتیجه رسیده اند تا خشونت ها را کاهش دهند اما این موضوع هنوز عملی نشده است.

شاهین در این ارتباط گفت: هر دوطرف توافق نموده که قبل از امضای توافقنامه فضای مصون ایجاد شود اما فعلا شروع نشده. در این مورد اعلامیه جداگانه صادر خواهد شد.

خبرنگار مهر در سوالی از شاهین پرسید که بعد از فضای ایجاد شده برای کاهش خشونت ها آیا طالبان می خواهند مذاکرات بین الافغانی را آغاز کنند یا تنها با حکومت افغانستان مذاکره کنند؟ شاهین در پاسخ گفت: بعد از امضای توافقنامه و رهایی تعداد مشخص زندانیان امارت اسلامی، مذاکرات بین الافغانی شروع می شود که در آن همه جهات افغانی اشتراک خواهند نمود.

خبرنگار مهر با مطرح کردن دوباره سوال خود از شاهین پرسید اگر حکومت بخواهد به تنهایی با امارت اسلامی مذاکره کند واکنش شما چه خواهد بود؟

اما سخنگوی طالبان پاسخ روشن و واضحی در رابطه به این سوال نداده و تنها به این گفته اکتفا نمود: بعد از امضای توافقنامه طبق آن عمل خواهد شد.

این در حالی است که سخنگویان طالبان در گذشته بر این موضوع تاکید داشتند که مذاکره با حکومت افغانستان به این دلیل که این حکومت هیچ صلاحیتی در مسائل افغانستان ندارد و تصمیم گیرنده اصلی آمریکایی ها هستند این حکومت را به رسمیت نمی شناسند و به همین دلیل با حکومت افغانستان مذاکره نخواهند کرد.

در برخی موارد سخنگویان طالبان گفته اند که طالبان حکومت افغانستان را به عنوان یک جناح افغان می شناسند و همواره در گفتگوهای خود از این حکومت به عنوان اداره کابل نام می برند.

اما شاهین در این گفتگوی خود خیلی جدی پاسخ نداد و این بار به کلی موضوع مذاکره طالبان با حکومت افغانستان را رد نکرد.

این در حالی است که رسانه های افغانستان لحظاتی پیش از قول عبدالسلام حنفی معاون رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر از پایان گفتگوهای امریکا و طالبان خبر داده و  آورده اند که تا پایان ماه جاری توافقنامه ای میان دو طرف امضا خواهد شد.

کد خبر 4854810

منبع: مهر

کلیدواژه: سهیل شاهین طالبان افغانستان افغانستان مذاکرات صلح افغانستان ایالات متحده آمریکا سوریه عراق رژیم صهیونیستی ایران ادلب ترکیه معامله قرن دونالد ترامپ فلسطین ارتش سوریه روسیه ویروس کرونا لیبی حکومت افغانستان امضای توافقنامه سخنگوی طالبان خبرنگار مهر خشونت ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۷۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)

 

منبع:بیسیمچی

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمله با سلاح سرد در استرالیا با ۴ کشته و شماری زخمی (فیلم) گزارش تلویزیون اسرائیل از صادرات سلاح‌ های ایران (فیلم) رصد و هلاکت دو تروریست داعشی و کشف سلاح و مهمات همراه آنان (فیلم)

دیگر خبرها

  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)