Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@19:21:47 GMT

تشدید اقدامات نظارتی در سفرهای بین شهری مسافری

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۷۲۲۹

به گزارش روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی، علی امیری خورهه گفت: با دستور معاون حمل و نقل سازمان راهداری کشور اقدامات نظارتی در سفرهای بین شهری مسافری تشدید می گردد که البته در حال حاضر این امر از روزهای گذشته در استان مرکزی آغاز شده است. در متن دستور ابلاغ شده از سوی معاون حمل و نقل سازمان مذکور آمده است: نظر به ضرورت و فوریت تشدید اقدامات نظارتی و به منظور ارتقا سطح ایمنی سفرهای بین شهری لازم است که اقدامات ذیل در اسرغ وقت به موقع اجرایی شود: به منظور تشدید نظارت های میدانی در پایانه های عمومی مسافری، به نحوی برنامه ریزی شود که دفاتر نمایندگی سازمان در پایانه های موصوف به طول تمام وقت با حضور همکاران استانی و به طول شیفتی فعال گردید و نسبت هبه نظارت بر فرآیندهای حمل و نقل اهتمام ویژه معمول دارند، از جمله نحوه بارچینی و حمل توسعه غیر همراه و کنترل های دقیق وسایل نقلیه توسط مدیران فنی شرکت ها از منظر ایمنی سفرها مدنظر قرار گیرد و رانندگان مشکوک به خواب آلودگی و سایر عوامل موجب عدم هوشیاری مورد دقت و کنترل مضاعف در جهت تضمین سلامت سفر قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمامی شرکتهای مسافربری با استفاده از امکانات سامانه سپهتن، به طور ساعتی و لحظه ای از ابتدا تا انتهای سفرها تحوه عملکرد رانندگان و ناوگان تحت پوشش را پایش کرده و زیر نظر داشته باشند به نحوی که با تشخیص خطای راننده( سرعت غیرمجاز، توقف غیرمجاز در بین مسیر و ...)با رانند تماس حاصل کنند و از تداوم رفتارهای پرخطر یا غیرمجاز راننده قبل از وقوع هر گونه سانحه جلوگیر کنند. در خصوص ضرورت تشکیل اتاق مانیتورینگ شرکت های سرشبکه، لازم است مراتب در اسرع وقت به شرکت های مذکور ابلاغ و با تعیین فرصت لازم، آنان را مکلف کنند نسبت به تشکیل و راه اندازی مرکز یاد شده اقدام کنند. با فعال کردن تیم های بازرسی و گشت های حین مسیر، نسبت به کنترل اتفاقی مدارک و اسناد حمل و همچنین نظارت بر فعالیت ناوگان و رانندگان مسافری در طول سفر و به صورت 24 ساعته خصوص ا در نیمه های شب اقدام لازم در حوزه آن استان به عمل آید. تمامی شرکت های مسافربری مکلفند ظرف مدت 24 ساعت پلاک مشخصات رانند و شرکت های حمل و نقل را در بدنه داخلی کلیه اتوبوس ها نصب کنند تا امکان اعمال نظارت های مردمی بر نحوه فعالیت رانندگان و شرکت های حمل و نقل فراهم گردد. نظارت کامل بر فعالیت مطلوب و مناسب خوابگاه رانندگان در پایانه های عمومی مسافری انجام و از برقراری خدمات مناسب توسط خوابگاه ها و امکان استراحت مناسب رانندگان در اینگونه مکان ها اطمینان حاصل شود و در صورت نیاز برای رفع مشکلات رانندگان دراین حوزه پیگیری لازم از مبادی ذیربط به عمل آید.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سفرهای بین شهری اقدامات نظارتی حمل و نقل شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۷۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام اقدامات لازم برای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛  قزوینیان  با بیان اینکه برنامه ریزی و اقدامات لازم جهت تامین اراضی برای متقاضیان واجد شرایط مسکن در استان زنجان در دست اقدام است، گفت: در سال جدید با جدیت پیگیر تامین زمین  هستیم.

وی با بیان اینکه در خصوص تامین زمین جهت احداث مسکن برای متقاضیان نهضت ملی مسکن و طرح قانون جوانی جمعیت با دستگاه های مربوطه تعامل لازم را داریم، افزود: این اداره کل نسبت به اجرای سریع پروژه ها با تمام توان وارد عمل شده و با جدیت پای کار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: همچنین مراحل ثبت نام، پالایش و ساماندهی طرح قانون جوانی جمعیت توسط این اداره در دست جمع بندی است که در صورت تامین زمین و رفع موانع در ماه های پیش رو، واگذاری زمین به خانواده هایی که شرایط این طرح را دارند انجام می شود.

۲۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان در دست ساخت است.

دیگر خبرها

  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • انجام اقدامات لازم برای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد
  • لغو سفارش ساخت قطارهای مسافری به CRRC چین
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • ۹۸ درصد رانندگان تبریز قانونمند هستند
  • ◄ سهمیه لاستیک دولتی برای رانندگان اتوبوس و سواری کرایه بین شهری؟
  • نظارت‌های صنفی در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود