Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دولت چین اعلام کرد که تا پایان روز یک شنبه، 1765 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از رویترز، دولت چین از فوت 165 نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد و آمار قربانیان ناشی از این ویروس را تا آخر روز یک شنبه به 1765 مورد افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت چین همچنین از 1933 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان هوبه خبر داده است. شمار مبتلایان به این ویروس در این استان تا پایان روز یک شنبه به 58182 مورد رسیده است. در کل چین بیش از 70500 نفر به این ویروس کشنده مبتلا هستند.
کمیسیون بهداشت چین اعلام کرد که شمار مبتلایان نسبت به روز شنبه 5 درصد رشد داشته است اما تعداد تلفات از 139 در روز شنبه به 100 مورد در روز یک شنبه کاهش داشته است. 90 درصد مبتلایان جدید در پایتخت استان هوبه در شهر ووهان بوده‌اند.
مقامات محلی استان هوبه از ادامه تدابیر محدود کننده برای مقابله با شیوع این بیماری خبر داده و اعلام کردند که همه جاده‌های منتهی به این استان به روی خودروها بسته است.
ویروس کرونا که نام علمی آن «کووید19» است، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

بهداشت جهانی: مهار کرونا در چین پیشرفت کرده است
سازمان بهداشت جهانی روز یکشنبه اعلام کرد که مهار ویروس کرونا در چین با موفقیت‌های بیشتری توأم شده و این اتفاق، بسیار خرسند کننده است.
به گزارش تلویزیون مرکزی چین، شماری از کارشناسان این سازمان از کشورهای مختلف وارد چین شده اند تا با پزشکان و محققان چینی، راهکارهای کنترل کامل ویروس و نحوه سرایت سریع آن به دیگران را بررسی کنند.
این سازمان از اینکه چین موفق شده شمار مبتلایان را بتدریج کاهش داده و بیماری را در استان هوبی، کانون شیوع آن در مرکز چین مهار کند، ابراز خرسندی کرده است.
آمار بسیار مثبتی نیز این کمیسیون در مورد درمان شدگان اعلام کرده و شمار آنها را 9 هزار و 465 نفر عنوان نموده است که موفقیت در معالجه سریعتر بیماران را نشان می دهد.
در حدود 10 روز گذشته فقط 2 هزار نفر مبتلا به ویروس در چین درمان شده بودند اما در سه روز گذشته روزانه بین 700 تا 1000 نفر بر شمار معالجه شدگان افزوده شده است.

جهان باید برای مقابله با ویروس مرگبار هزینه کند
خبرگزاری شین هوا گزارش داد: مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در پنجاه و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ، همبستگی میان کشور‌ها را در مبارزه با بیماری‌های همه گیر خواستار شد.
تدروس آدانوم جبریسوس گفت: «آنچه که باید ما را هدایت کند همبستگی است و باید به داغ ننگ زدن و نفرت و بدنام کردن پایان دهیم.»
جبریسوس که در جمع شرکت کنندگان در کنفرانس امنیتی مونیخ سخنرانی می‌کرد افزود: «بزرگترین دشمن، خود ویروس نیست بلکه داغ ننگ زدن است که ما را در مقابل یکدیگر قرار می‌دهد.»
وی افزود: «بیماری‌های همه گیر ابولا و کووید - 19 (ویروس جدید مرگبار کرونا که به تازگی در چین ظاهر شد) بار دیگر اهمیت حیاتی سرمایه گذاری در آمادگی و نه در وحشت را برای همه کشور‌ها یاد آوری کرد.»
رئیس سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: جهان، میلیارد‌ها دلار در برابر حمله‌ای تروریستی هزینه می‌کند، اما برای آماده کردن خود در برابر حمله یک ویروس که می‌تواند مرگبارتر و به لحاظ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مخرب‌تر باشد، سرمایه گذاری چندانی نمی‌کند.
جبریسوس افزود: «این رویکردی است که درک آن سخت است و دیدگاهی است که در کوتاه مدت خطرناک است.»
مدیرکل سازمان جهانی بهداشت همچنین گفت: از تدابیری که چین برای مهار این بیماری همه گیر در منشاء آن اتخاذ و گسترش آن را به دیگر نقاط جهان کند کرد، دلگرم شده است.
وی همچنین تاکید کرد اینکه کارشناسان بین المللی در حال حاضر در چین هستند و با همتایان چینی خود برای درک این بیماری همه گیر و تدوین مراحل پاسخ جهانی به آن همکاری می‌کنند، مایه دلگرمی است.
مدیر کل سازمان جهانی بهداشت همچنین خاطر نشان کرد: «من به انجام این کار ادامه خواهم داد، همانطور که این کار را می‌کنم و برای هر کشوری که برای حفاظت از مردم خود و مردم جهان با جدیت با یک بیماری همه گیر در منشاء آن مبارزه کرده است حتی اگر برایش بسیار گران تمام شود، انجام داده ام.»
 
کرونا می تواند به رشد اقتصادی ضربه بزند
رئیس صندوق بین المللی پول در باره خسارات احتمالی ناشی از همه گیری ویروس کرونا به رشد اقتصادی جهان هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از دبی، کریستالینا گئورگیوا در سخنان خود در نشست جهانی زنان در دبی، ضمن اشاره به ضرر‌های احتمالی این ویروس مرگبار به روند رشد اقتصادی جهان در سال کنونی میلادی، افزود: چنین روندی می‌تواند بازگشت تند و سریع رشد اقتصادی را به دنبال داشته باشد.
وی در اظهارات خود در نشست جهانی زنان در دبی ابراز امیدواری کرد میزان خسارات اقتصادی 0.1 تا 0.2 درصد باشد.
وی همچنین تصریح کرد: تاثیر کامل شیوع این بیماری که تا کنون بیش از 1600 قربانی گرفته است به چگونگی سرعت عمل و اقدامات لازم جهت کنترل و مهار آن بستگی دارد.
گئورگیوا ضمن دعوت به پرهیز از نتیجه گیری‌های زودهنگام، با توجه به فضای ناامیدی و بلاتکلیفی، گفت: ما دور از تصورات، فقط براساس برنامه ریزی عمل می‌کنیم و می‌توانید ده روز دیگر در این باره از من سوال کنید.
به دنبال رشد 2.9 درصدی اقتصاد جهانی در سال گذشته که پایین‌ترین میزان رشد در دهه اخیر بوده است، مقامات صندوق بین المللی پول در نشست «چشم انداز اقتصاد جهانی» که در ژانویه برگزار شد، رشد اقتصاد جهانی را برای 2020 از یک دهم درصد تا 3.3 درصد پیش بینی کردند.
این در حالی است که رئیس این صندوق با اذعان به تاثیرات منفی این ویروس مرگبار در بخش‌های حمل و نقل و گردشگری، محاسبه پیامد‌های کامل شیوع کرونا را بسیار زود هنگام خواند.
وی با توجه به اینکه ماهیت این ویروس هنوز کاملا شناخته شده نیست هرگونه قضاوت را در این باره نادرست توصیف کرد.
جیورجیو افزود: هنوز مشخص نیست که چین با چه سرعتی می‌تواند این بیماری را مهار کند و آیا این ویروس می‌تواند به بقیه نقاط جهان سرایت کند یا خیر.
رئیس صندوق بین المللی پول گفت: درصورت سرعت عمل در کنترل این بیماری، بازگشت رشد اقتصادی زود و فوری انجام خواهد شد.
وی با مقایسه پیامد‌های بیماری سارس در سال 2002, که 8 درصد اقتصاد جهانی به چین تعلق داشت افزود: اکنون این رقم 19 درصد است.
وی ضمن استقبال از توافق تجاری ماه گذشته بین آمریکا و چین دومین و بزرگترین اقتصاد جهان افزود: جهان باید از روند کند رشد اقتصادی که تحت تاثیر بلاتکلیفی کنونی است نگران باشد.
گئورگیوا همچنین با توجه به اوضاع و وضعیت کنونی، کاهش روند رشد تولید، کاهش رشد اقتصادی و کاهش نرخ بهره و تورم را یادآور شد.
 
اعزام بیش از 30 هزار پزشک به استان هوبی چین برای کمک به کنترل کرونا
بیش از 30 هزار نفر از پزشکان، پرستاران و کادر پزشکی برای مبارزه با ویروس کرونا به استان هوبی اعزام شدند. حدود 20 هزار نفر از متخصصان در بیمارستان‌های ووهان در حال خدمات رسانی به بیماران هستند.
سازمان بهداشت جهان، یک گروه کاملی از نیرو‌های خود را برای همکاری با پزشکان وکارشناسان چینی برای مهار ویروس کرونا ریشه کن کردن این بیماری به چین اعزام کرده است.

جنگ روانی آمریکا؛ ویروس کرونا سلاح بیولوژیک و ساخته ارتش چین است!
سناتور جمهوریخواه در تازه‌ترین جنگ روانی و تبلیغاتی واشنگتن علیه چین، مدعی شده که مقام‌های چینی ویروس کرونا را در راستای یک برنامه جنگ بیولوژیک به وجود آورده‌اند.
سناتور "تام کاتن" در گفت‌وگو با تلویزیون فاکس نیوز اظهار داشت ویروس کرونا که تاکنون باعث کشته شدن بیش از 1000 شهروند چینی شده است، یک سلاح بیولوژیکی است که توسط ارتش چین ساخته شده است.
این سناتور جنگ طلب آمریکایی مدعی شد که گزارش ها مبنی برآغاز منشا ویروس در بازار مواد غذایی چینی نادرست بوده و این ویروس از بازار حیوانات ووهان شروع نشده است.
کاتن ادامه داد: ما نمی‌دانیم از کجا آمده است، اما می‌دانیم که باید منشا آن را کشف کنیم. ما همچنین می‌دانیم که تنها در چند مایلی آن بازار مواد غذایی، تنها آزمایشگاه فوق پیشرفته ایمنی چین واقع است که در مورد بیماری‌های عفونی انسان تحقیق می‌کند.

واکنش چین به ادعای آمریکا
مقام های چین، سناتور کاتن را به دروغ‌گویی درباره منشا ویروس کرونا متهم کرده‌اند.
با این وجود کاتن می‌گوید که این بر عهده حزب کمونیست چین است تا ثابت کند منشا بیماری سلاح بیولوژیک نیست.
از هنگام آغاز گسترش ویروس کرونا، رسانه های نزدیک به دو حزب جمهوریخواه و دموکرات، تبلیغات ضد چینی گسترده‌ای را درباره منشا و چگونگی مدیریت بیماری ناشی از این ویروس آغاز کرده‌اند.
تارنمای نیوزویک روز یکشنبه در گزارشی نوشت که یک کشیش محافظه کار نزدیک به ترامپ گفته است که خداوند آمریکایی ها را از ویروس جدید نجات خواهد داد، زیرا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکاست.
کشیش "هانک کومنمن" در مراسم نیایش در شهر "اوماها" در ایالت نبراسکا گفت به دلیل همراهی ترامپ با اسرائیل و مخالفت وی با سقط جنین، خدا به آمریکا کمک خواهد کرد تا از شر ویروس کرونا در امان بماند.
از سوی دیگر روزنامه واشنگتن پست روز یکشنبه ترامپ را متهم به کوتاه آمدن در برابر پکن کرد.
این روزنامه نزدیک به دموکرات‌ها نوشت، ترامپ با ستایش از رئیس جمهوری چین "شی جین پینگ" به خاطر رسیدگی به شیوع رو به رشد ویروس کرونا باعث ایجاد نگرانی در میان مشاورانش شده است.
واشنگتن پست مدعی شد که ترامپ بیش از آنکه نگران گسترش وحشتناک ویروس کرونا باشد، نگران توافق تجاری شکننده خود با چین است که می‌تواند نقشی اساسی در پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 داشته باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا چین کل سازمان جهانی بهداشت صندوق بین المللی پول ابتلا به ویروس کرونا ویروس کرونا ویروس کرونا بیماری همه گیر سلاح بیولوژیک شمار مبتلایان اقتصاد جهانی ویروس مرگبار اقتصاد جهان رشد اقتصادی بهداشت جهان روز یک شنبه استان هوبه روز یکشنبه استان هوبی رشد اقتصاد جنگ روانی دولت چین هزار نفر ارتش چین مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۷۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال

به گزارش «تابناک»، سردار سید تیمور حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آمار اعلام شده از سوی سازمان پزشکی قانونی از شمار جانباختگان حوادث رانندگی در ایام نوروز ۱۴۰۳ گفت:‌ طرح نوروزی پلیس در جاده‌های کشور از ۲۵ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه پیدا کرد. در این مدت نیز متاسفانه ۱۰۶۵ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه به‌طور میانگین در این ۲۰ روز، روزانه حدود ۵۳ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند، گفت: این آمار در مقایسه با طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ که شمار جانباختگان ۱۱۷۵ نفر بود، ۱۱۰ نفر یا به عبارتی معادل ۹.۴ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور فراجا به تشریح آمار تفکیک شده از قربانیان حوادث رانندگی در معابر درون شهری و برون شهری نیز پرداخت و به ایسنا گفت:‌ در طول اجرای طرح نوروزی سال ۱۴۰۲، تعداد ۹۴۲ نفر در حوادث رانندگی رخ داده در معابر برون شهری یا به عبارت بهتر در حوزه استحفاظی پلیس راه‌ها جان خود را از دست دادند که این آمار در ایام نوروز امسال به ۸۰۷ تن رسیده و ۱۳۵ مورد کاهش داشت.

کاهش قربانیان حوادث رانندگی در جاده و افزایش قربانیان در شهرها

حسینی افزود:‌ شمار جانباختگان حوادث رانندگی در جاده‌های برون شهری در ایام نوروز ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۴.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد و این بیانگر این است که مسافران نوروزی توجه بیشتری به قوانین و مقررات رانندگی داشتند.

وی درباره شمار جانباختگان تصادفات رخ داده در معابر درون شهری در ایام نوروز ۱۴۰۳ نیز گفت:‌ متاسفانه در نوروز امسال شمار جانباختگان در معابر درون شهری ۲۵ نفر در مقایسه با نوروز ۱۴۰۲ افزایش داشت و شمار قربانیان با افزایشی ۱۰.۷ درصدی از ۲۳۳ مورد فوتی در نوروز سال ۱۴۰۲ به ۲۵۸ مورد در نوروز امسال رسید.

رئیس پلیس راهور فراجا اضافه کرد: در مجموع می‌توان گفت که ۲۴.۲ درصد از کل جانباختگان حوادث رانندگی در ایام نوروز در تصادفات معابر درون شهری و ۷۵.۸ درصد نیز در تصادفات معابر برون شهری یا همان جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

اعلام روزهای دارای بیشترین تصادف مرگبار در طرح نوروزی ۱۴۰۳

حسینی همچنین درباره روزهای دارای بیشترین تصادف مرگبار در نوروز امسال نیز گفت: آمارهای پزشکی قانونی نشان می‌دهد که بیشترین مرگ‌های ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای سوم فروردین ۱۴۰۳ و ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ رخ داده است. 

وی همچنین درباره جنسیت جانباختگان نیز گفت:‌ ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات در ایام نوروز امسال مرد و ۲۴ درصد هم زن بودند.

رئیس پلیس راهور فراجا تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی در ایام اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ را ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر  اعلام کرد و گفت: در شمار مصدومان نیز با کاهشی در حدود چهار درصد مواجه بودیم.

حسینی در پایان با تاکید بر اینکه حتی یک مورد فوتی در تصادفات رانندگی هم از نظر پلیس زیاد است و نباید رخ دهد، گفت: لازم است تمامی دستگاه‌ها به وظایف خود در این حوزه عمل کنند. ما امیدواریم که این روند کاهشی تا پایان سال و با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند و در همین راستا نیز از تمام دستگاه‌ها و نهادها میخواهیم که به وظایف قانونی خود در این حوزه عمل کنند.

دیگر خبرها

  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • پایش سلامت روان در کشور؛ دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟
  • پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور
  • اعلام رسمی نتایج «پیمایش ملی سلامت روان» در ابتدای تابستان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید