Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن بهشتی پور، تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل و کارشناس رسانه در گفتگو با پارسینه با توجه به ایران هراسی و شیعه هراسی که رسانه‌های غرب در حال انجام آن هستند، گفت: آنچه آن‌ها بی‌ثبات‌سازی منطقه خاورمیانه، مسئله نقض حقوق بشر، تولید سلاح کشتارجمعی و ... می‌خوانند و علیه ایران در رسانه‌هایشان تبلیغ می‌کنند، مسیری است که خودشان در حال حرکت در آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته مهم اینکه آن‌ها برای اینکه اقدامات خود در منطقه را برای افکار عمومی توجیه کنند، سعی دارند ایران را حامی تروریست نشان دهند، درحالی‌که دقیقاً خودشان مصداق تروریست دولتی هستند.

وی بابیان اینکه به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی مصداق فعالیت‌های جنایت‌کارانه امریکا و غرب در منطقه است، گفت: آن‌ها در اوج وقاحت مسئولیت این اقدام جنایت‌کارانه را پذیرفته‌اند، این اقدام را در یک فرودگاه مسافربری انجام داده‌اند و در یک نبرد نظامی این کار صورت نگرفته و نکته حائز اهمیت دیگر انجام این عمل در کشور ثالث است، به‌هرحال در این دوره سعی کرده‌اند که این جنایت را به‌عنوان یک کار به‌اصطلاح قهرمانانه در راستای جلوگیری از جنگ برای افکار عمومی جا بزنند.

بهشتی پور گفت: آمریکایی‌ها در طول این مدت سعی کرده‌اند بحث مذاکرات را مطرح کنند و ایران را کشوری گریزان از مذاکره توصیف کرده‌اند و کشورمان را عامل حملات آمریکایی‌ها جلوه دهند درحالی‌که تظاهراتی را که در بغداد برگزار شد، نادیده گرفتند و عامل این تظاهرات را هم ایران دانستند. این بدان دلیل است که محور‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای امریکا بر پایه ایجاد هراس از ایران و شیعه بناشده است و در این زمینه از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنند.

این کارشناس رسانه با عنوان اینکه دوران ارتباطات مونولوگ به پایان رسیده، گفت: شبکه‌های برون‌مرزی کشورمان همچون پرس تی وی و العالم و ... باید بپذیرند اکنون دوره اطلاعات دیجیتالی است؛ یعنی دیگر دوره آنالوگ و بیان یک‌طرفه مواضع به پایان رسیده است. دوره اینکه صرفاً مواضع خودمان را تشریح کنیم و فکر کنیم طرف مقابل هر آنچه ما می‌گوییم می‌پذیرد و با ما هم ذات پنداری می‌کند، گذشته است. حالا عصر تبادل اطلاعات، عصر شبکه‌های اجتماعی، عصر انتقال اطلاعات سریع است. در این عصر یک شبکه برون‌مرزی همان‌طور که تجهیزاتش را از آنالوگ به دیجیتال برده، باید از مونولوگ به دیالوگ نیز حرکت کند؛ یعنی در وهله اول تأکیدش بر شبکه‌های تعاملی باشد و به‌نوعی مخاطبان خودش را در برنامه‌هایش مشارکت دهد. البته این حرکت در شبکه‌های برون‌مرزی ما آغازشده است و از آن مهم‌تر این است که یک موضوع را از جنبه‌های مختلف بررسی کنند، مثلاً شبکه پرس تی وی برنامه‌ای با عنوان «چهارگوشه» داشت که در آن کارشناسان با مواضع متفاوت به بحث می‌نشستند، این برنامه از آن دسته برنامه‌های تعاملی و خوب بود. در شبکه‌های برون‌مرزی اگر می‌خواهیم روی مخاطب تأثیر بگذاریم و با مخاطب ارتباط برقرار کنیم، باید اجازه دهیم موضوعات از منظر‌های مختلف بررسی شود.

وی حضور شبکه‌های برون‌مرزی در شبکه‌های اجتماعی را نقطه قوت آن‌ها دانست و گفت: این حضور باید گسترده‌تر شود و محتوایی ارائه شود که مخاطب احساس کند به او اجازه آشنایی با نگاه‌های متفاوت داده‌شده است و قضاوت را به عهده مخاطب بگذارد، این شیوه‌های نوین رسانه‌ای در برون‌مرزی هم قابل‌اجرا است، منتها دست‌اندرکاران، سردبیران محترم و مدیران برون‌مرزی باید جرئت و جسارت داشته باشند و ابتکار عمل را به دست بگیرند، چون در این شبکه‌ها دست تولیدکننده بازتر از داخل کشور است.

بهشتی پور گفت: شبکه‌های برون‌مرزی به‌غیراز موج اف ام باید به گوشی‌های موبایل راه پیدا کنند، آن‌وقت شاهد نفوذ بیش‌ازپیش آن‌ها خواهیم بود. اخیراً دوباره موجی از محدود کردن شبکه‌های برون‌مرزی ایران به راه افتاده است. در این زمینه باید گفت: وقتی‌که شبکه‌های برون‌مرزی را در مثلاً یوتیوب مسدود می‌کنند، نشان‌دهنده این است که حتماً مؤثر بوده که آن‌ها را بستند. در محیط مجازی دست بازتر است، یعنی با انواع و اقسام اپلیکیشن‌ها می‌توان برنامه تولید کرد. ما می‌دانیم دشمنمان بر رسانه مسلط است و قدرت آن را درک کرده است؛ به‌طور مثال دامنه دات کام خبرگزاری فارس را بستند، این نشان‌دهنده این است آن شعاری که درباره آزادی اطلاعات و جریان آزاد اطلاعات بیان می‌کنند، دروغی بیش نیستُ. باید برنامه‌ریزی و کارکرد. این عرصه، عرصه جنگ رسانه‌ای است. باید تا جایی که می‌توانیم کارکنیم و از خلاقیت‌ها، ابتکارات و از تجربه‌ها بهره بگیریم تا موفق شویم.

وی آینده شبکه‌های برون‌مرزی کشورمان را روشن دانست و گفت: اگر به من باشد هر چه انرژی‌دارم برای پیشرفت شبکه‌های برون‌مرزی کشور همانند العالم، سحر، هیسپان تی وی و ... سرمایه‌گذاری می‌کنم. البته توصیه من این است که بیشترین امکانات به فضای مجازی داده شود، زیرا آینده رسانه‌ها در فضای مجازی است. هر چه امکانات به آنجا برده شود، دامنه تأثیرگذاری بیشتر خواهد بود. تولیدات باید به‌صورت ویدئو روی همین شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها برده شود، این به معنی این نیست که من بگویم پس اف ام را قطع کنید. نه! ولی ۹۰ درصد ظرفیت روی این قسمت گذاشته شود، چون آینده رسانه‌ها را شبکه‌های اجتماعی ُدر دست دارند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ایران هراسی غربی ها پارسی خبر شبکه های برون مرزی کشور شبکه های اجتماعی بهشتی پور رسانه ها رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۷۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواداران منچستریونایتد بلیت‌هایشان را به باشگاه پس دادند!

عملکرد تیم اریک تن هاخ باعث شده تا تعدادی از هواداران منچستریونایتد، شروع به پس دادن بلیت فصل خودشان کنند. 

طرفداری | اریک تن هاخ در کنفرانس مطبوعاتی جدید خودش به آنهایی که پیروزی تیمش مقابل کاونتری سیتی را شرم آور توصیف کردند، ایراد وارد کرد و از نتایج تیمش دفاع کرد. 

به گزارش تایمز، این در حالی است که که منچستریونایتد با ارائه یک عملکرد ضعیف، برتری سه گله اش را از دست داد و در نهایت به ضربات پنالتی برای شکست دادن تیم چمپیونشیپی نیاز داشت، اتفاقی که به طور واضح باعث کاهش اعتماد به نفس در بین برخی از هواداران این باشگاه شده است.

باشگاه منچستریونایتد، روز دوشنبه بعدازظهر با ارسال پیامی به اعضای باشگاه، به آنها اطلاع داد که به دلیل «بازگرداندن تعداد زیادی از بلیت‌ها توسط دارندگان بلیت های فصلی»، بلیت‌های بیشتری برای بازی روز چهارشنبه مقابل شفیلدیونایتد در دسترس قرار گرفته است.

تن هاخ: برد ما برابر کاونتری شرم‌آور نبود؛ پرسیدن مکرر این سوال، شرم‌آور است!

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است
  • «آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» منتشر شد
  • سفارت ایران در پاریس فرد مهاجم را بخشید | این هموطن ایرانی تحت القائات فضای ایران هراسی بود
  • هواداران منچستریونایتد بلیت‌هایشان را به باشگاه پس دادند!
  • فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟
  • سنگدوینی: جنگ‌هراسی بر اقتصاد ایران بی‌تاثیر است
  • پیروزی نوجوانان هندبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی مقابل ترکیه
  • جلوه‌های منحصر به‌فرد از سرزمین بهشتی گیلان (فیلم)
  • پربیننده‌ترین شبکه تلویزیون مشخص شد
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های محلی و بین‌المللی