Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-07@16:33:19 GMT

در حوزه گردشگری باید نگاه صنفی وجود داشته باشد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۸۵۰۱

بهنام آقاحسین ‎شیرازی در گفت‎وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه در صورت ورود به مجلس شورای اسلامی برنامه‎های متنوعی در حوزه گردشگری خواهم داشت، گفت:‌ در کشوری زندگی می‎کنیم که دارای ظرفیت‎های فراوان گردشگری است، شاید تحریم‎ها مشکلاتی را به وجود آورده باشند، اما نمی‎توان به بهانه آن از ظرفیت‎های گردشگری استفاده نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما ظرفیت‎های مانند سوغاتی در صنعت گردشگری داریم. در حال حاضر امکان تحریم محصولی همچون زعفران‎ وجود ندارد که باید بر روی آن‎ تمرکز شود.

فرزند اصناف و عضو اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لباس و پوشاک با بیان اینکه باید نگاه صنفی در حوزه گردشگری وجود داشته باشد، گفت: برای مثال: ورود پوشاک با برندهای خارجی و استقرار برندهای معتبر داخلی در جزیره کیش و چابهار و دیگر مناطق آزاد موجب سوق دادن مردم و گردشگران به جای کشورهای همسایه به این مناطق شده است که این مسئله موجب می‎شود که مسافران برای خرید پوشاک دیگر از کشور خارج نشوند که به تبع آن این امر مانع خروج ارز از کشور می‎شود.

این فعال اقتصادی و کارآفرین در عرصه تولید و فروش پوشاک با اشاره به وجود ظرفیت‎های فراوان حوزه گردشگری در مناطق آزاد، گفت: باید از تمام این ظرفیت‎ها استفاده و ریشه‎یابی کرد که چرا هزینه سفر به کشور ترکیه بسیار کمتر از سفر به جزیره کیش در کشور خودمان است.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود جاذبه‎های مختلف گردشگری در کشور از قبیل کویر، جنگل، دریا و تلفیق دریا و کویر در چابهار که در دنیا بی‎نظیر است، گفت: باید همه این جاذبه‎ها در سطح دنیا معرفی و شناسایی شوند و با توجه به امنیت حاکم در کشور باید از این امنیت در جهت افزایش گردشگری ورودی و داخلی استفاده کنیم.

وی اعمال محدودیت گردشگری در تهران را نامناسب دانست و افزود: ادامه این محدودیت‎ها موجب کاهش گردشگر خواهد شد. گردشگر باید بتواند به صورت شبانه روزی و هر زمان که اراده کند به اماکن مورد نظرش برود و از امکانات موجود استفاده کند.

آقاحسین ‎شیرازی با بیان اینکه جاذبه‎های بسیار خوب گردشگری در تهران داریم که باید ساماندهی شوند، گفت: گردشگری در شب در تهران باید توسعه یابید. زیرا تحقق این هدف موجب اشتغالزایی خواهد شد، برای رسیدن به آن ضعف قانونی و یا کمبود بودجه مطرح است باید پیگیری و رسیدگی شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: انتخابات ترکیه گردشگری مجلس شورای اسلامی مسافران حوزه گردشگری جاذبه ها ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۸۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب پیش از ظهر یکشنبه در نشست با فرماندار شهرستان گرمی با اشاره به ظرفیت مهم دریاچه گیلارلو این شهرستان در راستای جذب گردشگر اظهار کرد: فرمانداری شهرستان باید با همکاری سایر نهادهای دولتی یک جشنواره بزرگ در راستای معرفی این ظرفیت بزرگ برنامه‌ریزی و تدوین کند.

وی با بیان اینکه جشنواره‌ها نقش مهمی در دیده شدن و جذب سرمایه‌گذار برای منطقه دارند، افزود: لازم است که در شهرستان گرمی نیز جشنواره‌هایی برای معرفی ظرفیت‌های منطقه تعریف شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: همچنین لازم است که از اعتبارات شهرستانی برای آموزش صنایع‌دستی، تولید محتوا برای معرفی ظرفیت‌ها و کاوش محوطه «تپه دیگه‌ور» نیز اعتبار تخصیص پیدا کند تا بتوانیم اقدامات مهمی را در این شهرستان انجام دهیم.

محمدی ادیب خاطرنشان کرد: حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باید جز اولویت‌های اول در شهرستان گرمی باشد و اعتبارات ویژه برای این حوزه تخصیص داده شود.

کد خبر 6097075

دیگر خبرها

  • شورای راهبردی گردشگری تشکیل شده است
  • سبد گردشگری دانشگاه آزاد شاهرود تدوین شد
  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند