Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-09@00:27:22 GMT

با «رمز پویا» کنار آمده‌اید یا خیر؟

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۸۷۰۲

«دم "رمز پویا" گرم که نه میذاره دزدا به حسابمون دست بزنن و نه خودمون!»   به گزارش «تابناک»، جمله فوق یکی از شوخی‌های جالب توجه کاربران فضای مجازی با پدیده تازه وارد دنیای بانکداری الکترونیک در کشورمان است که به رغم محاسنش، بسیاری را به دردسر انداخته و موجب شده دسترسی شان به حساب‌های بانکی شان با دشواری‌هایی همراه باشد؛ پدیده‌ای با نام «رمز پویا».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



درباره رمز‌های یک بار مصرف بانکی سخن می‌گوییم که جایگزین رمز‌های ایستا و ثابت شده و می‌بایست برای دریافت‌شان نرم افزارهایی ویژه را روی تلفن‌های همراه هوشمند نصب کرد یا با استفاده از سامانه‌های ویژه "ارسال پیام از طریق کد دستوری" (همان USSD) برای دریافت‌شان اقدام نمود که ناگفته پیداست پروسه‌ای مفصل و گاه به شدت دست و پا گیر است.

از جمله اشکالاتی که جایگزینی رمز‌های ثابت با نسخه مدرنشان یعنی رمز‌های یکبار مصرف (یا به تعبیر مسئولان بانکی، رمز‌های پویا) برای مشتریان بانک‌ها به وجود آورده، یکپارچه نبودن بانک‌های کشورمان و نیازمندی به نصب نرم افزار‌های مختلف یا استفاده از یواس‌اس‌دی‌های متعدد است، به گونه‌ای که تقریبا برای هر استفاده از هر کارت بانکی در تراکنش‌های آنلاین، لازم است یک نرم افزار ویژه نصب کنیم.

این در حالی است که پروسه دریافت و فعال‌سازی نرم افزار‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است و به امری زمان بر تبدیل شده که در مسیر آن، مشکلات متعددی هم پیش روی کاربران قرار دارد و نیازمند رعایت ملاحظاتی مفصل است. به این موارد، ضرورت حفظ رمز‌های ورود به این نرم افزار‌های رمزساز و ابقای رمز‌های ایستا برای تراکنش‌های کمتر از ۵۰۰ هزار تومان را هم باید افزود که بر پیچیدگی‌های ماجرا می‌افزاید.

همه این مسائل در کنار هم موجب شده تا رمز پویا به جای پدیده‌ای مثبت که پایان دهنده کلاهبرداری‌های روز به افزایش از مردم (از نوع فیشینگ و امثال آن است) است، به مانعی جدی در مسیر بانکداری الکترونیک در کشورمان تبدیل شود و شوخی‌هایی مانند آنچه در ابتدای متن آمد، شکل گیرد و در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شود. فضایی که مجابمان می‌کند از شما بپرسیم:

آیا در استفاده از رمز پویا با مشکلی مواجهید یا با این تغییر کنار آمده و خیالتان از بابت کلاهبرداری‌ها در این حوزه راحت شده است؟   نظرتان درباره نرم‌افزارهای رمزساز چیست؟ آیا در نصبشان با مشکلی مواجه نشدید؟ در استفاده از آنها چیه؟   برای کاستن از سختی‌های استفاده از رمز پویا چه نظری دارید؟   درباره آموزش‌های ارائه شده در این خصوص به مردم چه نظری دارید؟   در کل نظرتان درباره رمز پویا و اجبار به استفاده از آن چیست؟ آیا به فواید این تغییر آگاهید یا تصور می‌کنید که مانعی دست و پاگیر پیش رویتان قرار داده شده و می‌شد با اقدامات دیگر مانع از دست درازی کلاهبرداران به حساب‌های بانکی شد؟   نظرات شما تا ساعت ... به صورت آنلاین منتشر می‌گردد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: جشنواره موسیقی فجر کنفرانس مونیخ دادگاه روح الله زم آزادراه تهران شمال انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب رمز دوم پویا نرم افزار جشنواره موسیقی فجر کنفرانس مونیخ دادگاه روح الله زم آزادراه تهران شمال انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب نرم افزار رمز پویا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۸۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسطوره یوونتوس در کلاس درس آلگری (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، دل‌پیرو و دیگر بازیکنان سابق سری A که قصد دارند مجوز مربی‌گری یوفا را دریافت کنند، دو روز گذشته را در تورین گذراندند. آنها در آنجا تمرینات یوونتوس را تماشا کردند و در کلاس درس مکس آلگری، مربی بانوی پیر، شرکت کردند.

صبح روز سه‌شنبه آنها به همراه چند عضو یوفا در تمرین یوونتوس حاضر شدند. در بحث تمرینات حضور داشتند و از کادر فنی یوونتوس درس‌های مفیدی را آموختند.

در بیانیه یوونتوس آمده است: صبح و بعد از ظهر چهارشنبه هم این مربیان در جلسات تمرینی تیم اول در مرکز تمرینی یوونتوس شرکت خواهند کرد.

آلگری پس از جلسه تمرینی امروز درباره حضور این مربیان گفت:«من بسیار خوشحالم که تمرین امروز را با همکارانم که از یوفا آمده بودند به اشتراک گذاشتم. این لحظات همیشه کمک‌کننده و سازنده هستند زیرا همیشه فرصتی برای یادگیری ایجاد می‌شود. من سعی کردم برخی از مفاهیم مهم را در اختیار آنها قرار دهم. یک مربی باید همیشه خود را برای کمک به بازیکنان و در این مورد به همکارانش در دسترس قرار دهد.»

این گروه از کارآموزان شامل مارکو پارولو، ایگناسیو آباته، جوزپه اسکورتو و سیمونه پادوین بود.

دیگر خبرها

  • ۴۲ هزار میلیارد تومان بودجه برای جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۳
  • تاکید گروه‌های فلسطینی بر غیرقابل تغییر بودن مدیریت بر گذرگاه رفح
  • اولین نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلوواتی کشور در قاین افتتاح شد
  • زخمی شدن ده‌ها سرباز ناتو + جزئیات | جراحات آنها جدی است؟
  • کلمه «سرطان» از کجا آمده است؟/ چرا به سرطان «سرطان» می گویند؟
  • اسطوره یوونتوس در کلاس درس آلگری (عکس)
  • موفقیت‌ها در دل تحریم به دست آمده است
  • اپل تراشه‌‎های هوش مصنوعی را برای مراکز داده توسعه می‌دهد
  • اپل تراشه‌‎های هوش مصنوعی خود را برای مراکز داده توسعه می‌دهد
  • تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد نوآوری در سازمان‌ها