Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@20:28:42 GMT

رضایت گردشگران خارجی از سفر به اصفهان بسیار بالاست

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۸۷۰۸

رضایت گردشگران خارجی از سفر به اصفهان بسیار بالاست

کامران هارونی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امنیت و آرامش اصل مهم گردشگری است ، اظهار داشت: باید این نکته را درنظر داشت که رضایت گردشگران خارجی از سفر به اصفهان بسیار بالاست و همین بهترین تبلیغ برای سفر گردشگر خارجی به اصفهان است.

وی با اشاره به توسعه گردشگری سلامت در اصفهان ادامه می‌داد: در سالهای اخیر گردشگری سلامت برای کشورهای همسایه به ویژه عراق جذابیت پیدا کرده است و ارزآوری مطلوبی را به همراه خواهد داشت که میانگین هزینه هر گردشگر در این حوزه ۲۵۰۰ دلار برای هر نفر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس ارشد گردشگری سازمان میراث فرهنگی با اشاره به معافیت مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تاسیسات گردشگری اعم از هتل‌های یک، دو و سه ستاره، هاستل ها، واحدهای اقامتی بوم گردی و مهمانپذیرها تصریح کرد: با معرفی و تبلیغات سیاست ارزان سازی صنعت گردشگری ایران به کشورهای خارجی می‌توان به توسعه این صنعت یاری رسانید.

این کارشناس ارشد گردشگری با اشاره به اینکه ایام نوروز زمان سفر گردشگران خارجی نیست، عنوان کرد: امسال بالغ بر دو میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر داخلی در واحدهای پروانه دار میراث فرهنگی اقامت داشتند که طبیعی است بسیاری از این گردشگران در منازل شخصی و واحدهای غیرنظارتی به سر می‌بردند که ۱۵ هزار گردشگرخارجی هم دراین ایام از بناهای میراثی اصفهان بازدید کردند.

بازدید ۲۲۰ هزار گردشگر خارجی از اصفهان

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان با ۱۰۷ شهر، ۹۳۴ روستا دارای هزار و ۸۵۰ میراث فرهنگی ثبت ملی شده است، می‌گوید: در شش ماهه نخست امسال ۲۲۰ هزار گردشگر خارجی از اصفهان بازدید کردند و اگرچه موج تبلیغی منفی برعلیه گردشگری خارجی راه افتاده است اما نباید فراموش کرد که این موج کاهش گردشگر خارجی، ناپایدار و موقتی است و جذابیت‌های گردشگری اصفهان پای هر گردشگر خارجی علاقه مند به فرهنگ و هنر را به نصف جهان باز می‌کند.

کد خبر 4850860

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری گردشگری سلامت دهه فجر انتخابات 98 راهپیمایی 22 بهمن بارش برف بوشهر ایلام انتخابات مجلس شورای اسلامی قزوین انقلاب اسلامی ایران شهرکرد تعطیلی مدارس گرگان قاسم سلیمانی بیرجند گردشگران خارجی گردشگر خارجی میراث فرهنگی هزار گردشگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۸۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید

ترک‌های اصفهان، به میراث هم رسید.

به گزارش دنیای اقتصاد، آژیر قرمز برای شهری که تمام هویتش را از میراث ملموس و ناملموس خود می‌گیرد، روشن شد.

فرونشست اصفهان تا آنجا پیش رفت که حالا به میراث عظیم چند صد ساله و بلکه ۲۰۰۰ ساله اصفهان رسید و ترک‌ها با سرعت بر روی دیواره‌ها و سقف بنا‌ها پیش می‌روند. اصفهان که یکی از توریستی‌ترین مقاصد گردشگری کشور محسوب می‌شود، باید دید با قرار گرفتن در این چالش بزرگ، به مرگ توریسم و اقتصاد این بخش نزدیک می‌شود؟

بحران آب به‌واسطه برداشت‌های بی‌رویه چه در حوزه کشاورزی و صنعت و چه در حوزه گردشگری و ساخت و ساز‌های بی‌رویه، این میراث جهانی را به سکانس آخر رسانده است.

زاینده‌رودی که زمانی به زنده‌رود شهرت داشت، حالا به کمترین میزان خود رسیده و آب‌های زیرزمینی و سفره‌ها خالی از آب شده‌اند.

آبیاری‌های غیراصولی در بخش کشاورزی و توسعه بیش از حد صنایع، بلای جان اصفهان و میراث کهنش شده است.

خشکسالی، آلودگی هوا و محیط زیست، فرونشست، مهاجرت و حتی نزاع‌های قومی همه ناشی از عدم مدیریت برای مصرف آب است، که زنگ خطر را برای اصفهان روشن کرده است.

دیگر خبرها

  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی