Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبی الله ساداتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری افزود : از تاریخ ۹ اسفند امسال متقاضیان حج تمتع باید به مدیران کاروان‌های شهرستان و ناحیه خود مراجعه کرده و ثبت نام کنند ولی تا آن زمان اسامی مدیران کاروان تایید نهایی شده و از طریق رسانه های رسمی و ادارت حج و زیارت اعلام می‌شود.

وی با اعلام این که ۹۰ درصد مشمولان اعزام به حج تمتع در این دوره نیاز به حضور فیزیکی در سازمان حج و زیارت برای ثبت نام در کاروان ها ندارند ، توضیح داد : ثبت نام در کاروان ها به صورت اینترنتی و از طریق سامانه http://www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

reserve.haj.ir  قابل انجام است.

ساداتی افزود : تنها ۱۰ درصد از متقاضیان مشمول اعزام به حج تمتع که سهمیه ای هستند برای ثبت نام نیاز به مراجعه حضور دارند.

وی ادامه داد : برای ثبت نام در کاروان های حج داشتن گذرنامه دارای اعتبار تا تاریخ بازگشت از حج و فیش قدیمی یک میلیون تومانی الزامی است. 

مدیرکل حج و زیارت مازندران ثبت نام کاروان‌های حج را مختص دارندگان فیش حج تمتع سال ۸۵ و ۸۶ عنوان کرد و گفت: هنوز تاریخ دقیق دارندگان فیش مشخص نیست اما بر اساس اولویت از قدیمی ترین فیش ها آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای ثبت نام کاروانی حج تمتع نباید پولی پرداخت شود، افزود: اما زائران باید هزینه سفر حج تمتع را در هنگام ثبت نام پرداخت کنند.

ساداتی گفت : هزینه حج تمتع برای سال ۹۹ هنوز مشخص نبوده اما افزایش آن نسبت به سال گذشته قطعی بوده و در روزهای آینده اطلاع رسانی می شود.

هزینه سفر حج تمتع در سال ۹۸ از ۲۳ میلیون تومان تا ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود.

ساداتی درباره سهمیه سال آینده مازندران برای حج تمتع نیز گفت : میزان سهمیه مشخص نیست اما ملاک ما برای ثبت نام همان تعداد سهمیه دوره قبل به اضافه یک افزایش حدود ۲۰ درصدی خواهد بود.

وی افزود: البته همه چیز به سازمان حج و زیارت بستگی دارد و ممکن است برنامه ها به طوری باشد که سهمیه ها افزایش نیابد.

سال گذشته سهمیه مازندران برای حج تمتع افزایش حدود ۳۰ درصدی را تجربه کرد و چهار هزار و ۲۴۵ زائر مشرف به زیارت حج تمتع شدند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا حج تمتع ثبت مازندران مشخص کاروان انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ثبت نام در کاروان ها مدیران کاروان کاروان های حج برای ثبت نام حج و زیارت حج تمتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۸۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۹ کاروان از استان سمنان به سرزمین وحی

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان گفت: در مجموع ۹ کاروان در حج سال‌جاری کار اعزام حجاج استان را بر عهده خواهند داشت و به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از اداره کل حج و زیارت استان، قدرت‌الله چتری با اشاره به اینکه هفته آینده نخستین کاروان حجاج استان سمنان به سرزمین وحی اعزام خواهد شد، اظهار کرد: در سال‌جاری، یک هزار و ۱۳۰ نفر از استان به حج تمتع اعزام خواهند شد.

وی افزود: در حج تمتع سال‌جاری ۴۴ درصد حجاج مرد و ۵۶ درصد خانم هستند و میانگین سنی حجاج استان سمنان در تمتع سال‌جاری ۵۶ سال برآورد شده که نسبت به سال قبل جوان‌تر است.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه جوان‌ترین زائر سال‌جاری استان سمنان ۲۳ سال و مسن‌ترین آنها ۸۵ سال دارد، خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد از مدیران کاروان‌های ما جوان و نخستین بار است که کاروان‌داری می‌کنند و این یکی از محسنات حج سال‌جاری محسوب می‌شود.

چتری با بیان اینکه دو هفته قبل یک کاروان از استان سمنان راهی عمره مفرده شد، تصریح کرد: دوشنبه هفته جاری شاهد بازگشت این کاروان به کشورمان خواهیم بود، کاروانی که ۸۵ نفر در آن حضور داشتند.

وی ادامه داد: برای نخستین بار بعد از ۹ سال شاهد اعزام حجاج در عمره مفرده بودیم.

کد خبر 751049

دیگر خبرها

  • احتمال ثبت‌نام عمره در ماه‌های آینده
  • اعزام ۹ کاروان از استان سمنان به سرزمین وحی
  • اعزام ۲ هزار و ۳۹۹ نفر از حجاج استان قم به سرزمین وحی
  • جزئیاتی از ارائه خدمات به زائران حج تمتع ۱۴۰۳/ ۶۲۲ کاروان عازم سرزمین وحی می‌شوند
  • همایش آموزشی زائران تمتع برگزار شد
  • همایش متمرکز توجیهی کاروان‌های حج تمتع در اردبیل
  • کاهش قیمت و افزایش خدمات در حج ۱۴۰۳
  • کاهش محسوس میانگین سنی حجاج سمنان
  • اعزام ۹۲۸ زائر حج تمتع از استان بوشهر به جده
  • تشریح جزئیات اعزام کاروان‌های حج تمتع استان تهران