Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@10:44:18 GMT

تقدیر از توانمندی‌های دارویی و تجهیزات پزشکی

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۸۸۲۰

از تولیدکنندگان برتر دارو و تجهیزات پزشکی تقدیر شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  مراسم تقدیر از توانمندی‌های دارویی و تجهیزات پزشکی کشور در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.   در این مراسم از دستاندرکاران تولید ۹۰ محصول تولیدی دارویی و تجهیزات پزشکی با فناوری نوین که در یک سال گذشته تولید شده قدردانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان غذا و دارو در این مراسم گفت: با حمایت از تولید و چرخش اولویت ارزدهی دولتی به واردات مواد اولیه امسال ۷۰۰ میلیون دلار ارز واردات دارو و تجهیزات پزشکی کاهش یافت و از ۳.۷ میلیارد دلار به سه میلیارد دلار رسید.

محمدرضا شانه ساز افزود: وظیفه دولت این است که از فعالان حوزه تولید دارو و تجهیزات پزشکی که در این شرایط سخت کار می‌کنند حمایت کند.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری نیز بر حمایت از این صنایع که در این شرایط حساس که دشمنان با کاهش فروش نفت و تحریم به دنبال ضربه زدن به کشور هستند، تاکید دارد. قطعا در این مسیر حرکت می‌کنیم و در یک سال گذشته نیز دستاورد‌های بزرگی در مسیر خودکفایی و کاهش وابستگی داشته ایم.

شانه ساز ادامه داد: در سال ۹۷ حدود ۳.۷ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی ارز دولتی اختصاص یافت. امسال با حمایت از تولید میزان ارز بری به حدود سه میلیارد دلار کاهش یافت و به دنبال کاهش بیشتر ارزبری این محصولات در سال آینده باز هم کاهش یابد. دستاورد بزرگی که در بخش‌های دیگر کمتر شاهد آن هستیم.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: رمز کار در این موفقیت بزرگ حمایت از تولید داخل و اختصاص ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به مواد اولیه برای تولید داخلی و کاهش واردات دارو‌های آماده خارجی است. سال گذشته ۲۰ درصد الگوی مصرف ارز از واردات به تولید رفت و اکنون ۶۰ درصد دارو و تجهیزات به مواد اولیه اختصاص می‌یابد و این خدمت بسیار بزرگ به کشور است.

شانه ساز گفت: ارزی که قبلا برای واردات به صورت یورو هزینه می‌شد و اکنون انتقال این ارز هم دچار مشکل شده است بنابراین به سمت ارز‌های شرقی برای واردات مواد اولیه رفته ایم.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی این است که در سال‌های آینده قدم‌های بزرگتری در مسیر تولید برداریم. این حرف شعار نیست بلکه واقعیت است. حرکت به سمت خودکفایی از زمان افزایش فشار‌های خارجی سرعت گرفته است.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اکنون درخواست‌های زیادی برای رونمایی دارو و تجهیزات پزشکی داریم که انتظار دارند مسئولان برای افتتاح خط دارویی و محصول پزشکی بیایند که گاهی به علت تعدد فرصت نمی‌کنیم.

وی گفت: دار و دسته ترامپ فکر می‌کردند، می‌توانند مردم باهوش ما را محدود کنند یک نمونه شکست بارز آن‌ها در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی است که توانمندی‌های داخلی به محصولات حیات بخش تبدیل می‌شود.

شانه ساز افزود: هفت سندیکای تولیدی دارو، مکمل و تجهیزات پزشکی دست به دست هم داده اند و در این جشن توانمندی کشور را به رخ جهانیانیان می‌کشانند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان تولیداتی دارند که در مرز‌های دانش است. مجموعه‌های مختلفی در کنار هم قرار می‌گیرند که یک ماشین و محصول تولید می‌شود و زمینه صادرات را هم فراهم می‌کنند که ستودنی است.

شانه ساز گفت: از زمان انقلاب و بعد از آن جنگ تحمیلی و بعد از آن نیز کشور مدام به سمت پیشرفت و توسعه حرکت کرده است. اکنون بعد از حمله ایران به پایگاه آمریکا در عراق کشور‌های دیگر هم جرات پیدا کرده اند که سفیر امریکا را فرا بخوانند.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: امیدواربم مشکلات صادرات دارو و تجهیزات پزشکی هم حل شود. البته با ورود محصولات ایرانی به کشور‌های دیگر دستاورد‌هایی داشته ایم و امیدواریم شاهد توسعه رسمی صادرات دارو و تجهیزات پزشکی در آینده نزدیک باشیم، توان تولید دارو، مکمل‌ها و تجهیزات پزشکی ایران از مرز‌های کشور فراتر رفته است و حتما در مسیر اقتصاد مقاومتی جهش‌های بزرگی را شاهد خواهیم بود.

شانه ساز گفت: امروز وارد کنندگان کشور یکی یکی تولید کننده می‌شوند و می‌توانند خلا صادرات را هم پر کنند. مواد نفتی را به صورت خدادادی در کشور در اختیار داریم. کار مهم ارزش افزوده‌ای است که با تولید محصولات دانش بنیان انجام می‌شود. باید بتوانیم حلقه‌های واسط بین تبدیل مواد اولیه به محصولات نهایی است که از این مسیر می‌توانیم ثروت فوق العاده‌ای برای کشور به دست آوریم.


منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: دارویی و تجهیزات پزشکی رئیس سازمان غذا و دارو دارو و تجهیزات پزشکی حمایت از تولید میلیارد دلار برای واردات واردات دارو مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۸۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای ذوب آهن اصفهان در خدمت توسعه کشور است

تیرآهن های بال پهن تولیدی ذوب آهن اصفهان نقطه عطف ساختمان سازی ایمن به ویژه در بلند مرتبه ها برای کشور محسوب می شوند که این دستاورد بزرگ، به واقع قابل تقدیر است. - اخبار بازار -

محمد دهقان معاون حقوقی رییس جمهور ضمن حضور در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو و بازدید از دستاوردهای ذوب آهن اصفهان شامل انواع مقاطع فولادی و ریل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت : بر اساس اطلاع رسانی های انجام مطلع شدم، تیرآهن های بال پهن تولیدی ذوب آهن اصفهان نقطه عطف ساختمان سازی ایمن به ویژه در بلند مرتبه ها برای کشور محسوب می شوند که این دستاورد بزرگ، به واقع قابل تقدیر است.
وی در ادامه ورود ذوب آهن اصفهان به عرصه تصفیه پساب را اقدامی شاخص عنوان کرد و اظهار داشت : با توجه به شرایط جوی کشور، بهره گیری از پساب در خطوط تولیدی می تواند بسیار به تداوم تولید و کاهش مصرف آب خام کمک کند.
معاون حقوقی رییس جمهور در ادامه به تولید ریل در ذوب آهن اصفهان پرداخت و تصریح کرد : بنده به عنوان یک ایرانی به این تولید ملی که بسیار در کشور با استقبال مواجه شده، افتخار می کنم. محصولی که همه بخش های مختلف کشور را به یکدیگر متصل نموده و توسعه را در عمل به منصه ظهور رسانده است.
دهقان با بیان اینکه دستاوردهای ذوب آهن در خدمت توسعه کشور است، اظهار داشت : تولید آرک معدن جهت استفاده در سقف تونل های معدنی نیز اقدامی قابل تقدیر است و توسعه ایمن معادن را در پی دارد.
وی تصریح کرد : این شرکت در کنار تامین نیاز بازار داخل در عرصه صادرات و تامین ارز نیز موفق عمل کرده است.

دیگر خبرها

  • دستاوردهای ذوب آهن اصفهان در خدمت توسعه کشور است
  • چرا «بحران وارفارین» دست از سر بیماران قلبی بر نمی‌دارد؟
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند