Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین اسماعیلی رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قضایی و آیین رونمایی از دستور العمل نحوه مشارکت و تعامل نهاد‌های مردمی با قوه قضاییه گفت: جایگاه مردم و نهاد‌های مردمی در مذهب اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران نقش محوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نقش مردم در نظام اسلامی و نظام جمهوری اسلامی در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی تنها در حرف نیست و بلکه یک حکم عملی است و نماد آن انتخابات است.
اسماعیلی افزود:در راستای نقش دهی به مردم امروز آیین نامه نحوه مشارکت‌های نهاد‌های مردمی رونمایی می‌شود. در ادامه حجت الاسلام و المسلمین مصدق معاون حقوقی قوه قضاییه گفت: در دوره جدید مردم لمس کردند که رویکرد قوه قضاییه با سابق تفاوت کرده است.
وی افزود: قوانین ما در مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری نسبت به توسعه نهاد‌های مردمی تاکید شده است.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای عالی قضایی قوه قضاییه مشارکت های مردمی نهاد های مردمی نحوه مشارکت قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۸۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری «روایت پیشرفت و مشارکت‌های مردمی» در دومین نمایشگاه ملی «آبادیران»

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، رویداد «روایت پیشرفت و مشارکت‌های مردمی» جهت شناسایی طرح‌های برتر اجرا شده شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور در ایجاد مشارکت‌های مردمی، توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و ستاد حکمرانی مردم در دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران برگزار می‌شود.

این رویداد با هدف معرفی نمونه‌های موفق با موضوعات مشارکت مردمی در اقتصاد دانش بنیان، معرفی نمونه‌های موفق در عرصه آبادانی و پیشرفت فناورانه و گفتمان سازی پیرامون شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) از ۲۲ تا ۲۵ خرداد ماه در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

در این طرح، شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور، گروه‌های مردمی و جهادی که توانسته‌اند مشارکت‌های مختلف مردمی اعم از مشارکت مالی، اجرایی، فکری، علمی را ایجاد کنند، تجربیات، خاطرات و الگوی خود از این مشارکت را روایت می‌کنند.

در همین راستا، فعالان مردمی آبادانی و پیشرفت فناورانه می‌توانند طرح‌های اجرا شده با موضوع مشارکت مردم در اقتصاد دانش بنیان و حل چالش‌ها و نیاز‌های فناورانه را جهت ارزیابی به دبیرخانه برنامه ملی آبادیران ارسال کنند.

متقاضیان پس از ارزیابی و انتخاب طرح‌های برتر، می‌توانند برای حضور در دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران و برپایی غرفه به روایت فعالیت‌های انجام شده خود بپردازند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، ارزیابی طرح‌های دریافت شده تا ۱۰ خرداد ماه انجام خواهد شد و علاقه‌مندان تا ۳۱ اردیبهشت ماه برای ارسال طرح‌های خود فرصت دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خدا را سپاسگزاریم که در جای جای نظام سخن از یاد خدا و عدالت و یاری مظلومان است/ مردم ایران اسلامی در صف اول حمایت از فلسطین بوده و هستند
  • ستاد اقتصادی نحوه مشارکت مردم را در توسعه استان تبیین کند
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم 
  • توهین دو وزیر به خرد بدنه دارویی نظام‌سلامت
  • راهکار سخنگوی قوه قضاییه برای خروج دیدارهای مردمی از حالت تشریفاتی
  • قانون‌گریزی شوراها آسیب‌های این نهاد را افزایش می‌دهد
  • برگزاری «روایت پیشرفت و مشارکت‌های مردمی» در دومین نمایشگاه ملی «آبادیران»
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود