Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سلطانی معاون دادستان قم در جلسه ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی با اعلام این خبر گفت: به تمامی نامزد‌های نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت کتبی و شفاهی، تخلفات و جرائم انتخاباتی اعلام شده و برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل، لازم است نامزد‌ها در تبلیغات خود الزامات قانونی را در نظر بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دادستان قم از تشکیل شعبه ویژه‌ای برای برخورد با تخلفات و جرائم انتخاباتی خبرداد و گفت: سوء استفاده مسئولان از جایگاه خود به نفع شخص خاص، واگذاری اماکن عمومی به نامزدها، انتشار شایعات علیه نامزد‌های رقیب، خرید و فروش رای، استفاده از تریبون‌های رسمی علیه نامزد‌های دیگر از جمله تخلفات و جرائمی است که دستگاه قضایی به شدت با آن برخورد می‌کند.

سلطانی با اشاره به این که فعالیت نامزد‌های انتخابات در فضای مجازی و تبلیغات محیطی توسط نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف رصد می‌شود افزود: مردم هم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق شماره‌های ۳۷۱۱۷۳۰۷ و ۳۷۱۱۷۳۹۸ اطلاع رسانی کنند.

رئیس ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان هم در این جلسه از استقرار ۱۴۰۰ صندوق در ۷۰۰ شعبه اخذ رای خبر داد و گفت: تاکنون کمترین تخلفات انتخاباتی در قم حادث شده و به خاطیان تذکرات لازم داده شده است.

او گفت: مردم باید با حفظ هوشیاری از رای دادن به کسانی که با انواع تخلف به دنبال راهیابی به مجلس شورای اسلامی هستند جلوگیری کنند.

جعفری عمل به مر قانون در برخورد با تخلفات انتخاباتی خبر داد و افزود: محتوای تبلیغات به عهده نامزدهاست و بازرسان ارشاد و ماموران دستگاه‌های نظامی انتظامی و امنیتی در حال رصد فضای انتخاباتی استان هستند.

او افزود: تمامی نامزد‌های انتخاباتی اعم از افرادی که صلاحیت آن‌ها تایید یا رد شده موظفند پیام‌های خود را از طریق پیام رسان‌های داخلی و مجاز منتشر کنند و در صورت تخلف از این موضوع مسئولیت کلیه پیامد‌های ناشی از آن به عهده نامزد‌ها خواهد بود.

سرهنگ موالی رئیس پلیس فتای استان هم در این جلسه از رصد دقیق فضای مجازی توسط ماموران این نهاد خبر داد و گفت: نامزد‌های یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی چنان چه فعالیتی در فضای مجازی دارند باید آدرس و نام صفحه خود را به دستگاه‌های نظارتی تحویل دهند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان رشد بلوغ سیاسی و اعتقادات گسترده مذهبی را دو عامل افزایش مشارکت مردم استان در انتخابات دانست و گفت: طبق پژوهش‌های انجام شده جوانان بین ۲۶ تا ۳۵ سال بیشترین مشارکت در انتخابات را دارند.

سرهنگ حاجی زاده با بیان اینکه انتخابات در حال تبدیل شدن به گفتمان قالب استان است تاکید کرد: نظرسنجی‌های مختلفی در زمینه انتخابات در استان در حال انجام است که همگی به خوبی نشان میدهند میزان مشارکت مردم در انتخابات آتی رو به افزایش است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جرائم انتخاباتی دستگاه قضایی مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی جرائم انتخاباتی تخلفات و جرائم فضای مجازی داد و گفت نامزد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۸۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس از فردا در کرمانشاه

محمدرضا آمویی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز فعالیت تبلیغاتی نامزدهای دور دوم از فردا، اظهار کرد: چهار نامزد راه یافته به دور دوم در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه برای تعیین ۲ کرسی باقی مانده با هم رقابت می‌کنند.

وی افزود: اسامی این چهار نامزد در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه به ترتیب حروف الفبا آقایان جهانبخش امینی با کد انتخاباتی ۱۱، ابراهیم رحیمی زنگنه با کد انتخاباتی ۲۲، فضل الله رنجبر با کد انتخاباتی ۳۳ و عبدالرضا مصری با کد انتخاباتی ۴۴ هستند.

فرماندار کرمانشاه بیان کرد: از بامداد روز پنجشنبه مصادف با سیزدهم اردیبهشت ماه، مهلت تبلیغات این چهار نامزد انتخابات شروع و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

آمویی تصریح کرد: مهلت تبلیغات این نامزدها ۲۴ ساعت قبل از فرایند رأی گیری پایان خواهد گرفت.

آمویی با بیان اینکه انتخابات دور دوم همزمان با سراسر کشور در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، گفت: فرآیند رأی‌گیری از ساعت هشت صبح آغاز می‌شود و به مدت ۱۰ ساعت ادامه دارد و در صورت نیاز این زمان تمدید خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات این دوره در کرمانشاه به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، افزود: روز رأی گیری دستگاه‌های اخذ رأی مکانیزه در شعب مستقر می‌شود و شهروندان می‌توانند به سهولت رأی خود را ثبت کنند.

گفتنی است، ۶۴۵ شعبه اخذ رأی برای دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه پیش بینی شده است.

کد خبر 6094393

دیگر خبرها

  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز شد
  • آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس
  • آغاز تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس از فردا در کرمانشاه
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • آغاز تبلیغات انتخاباتی از فردا در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • آغاز پخش مناظرات تلویزیونی دور دوم انتخابات مازندران از فردا
  • آغاز پخش مناظره نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس از فردا
  • ۱۳ اردیبهشت آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی