Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه شیراز دوشنبه در این زمینه گفت: این تفاهم نامه طی دعوتنامه رسمی آکادمی علوم چین از نمایندگان دانشگاه شیراز و توسط سید رشید فلاح شمسی دانشیار بخش مهندسی منابع طبیعی و محیط زیست به نمایندگی از دانشگاه شیراز و پروفسور کیونگ تانگ قائم مقام موسسه و رییس آزمایشگاه کلیدی هیدروئولوژی و آبخیزداری به نمایندگی از موسسه و با حضور نماینده آکادمی، ژینگ لین مدیر همکاری‌های بین‌المللی موسسه در دفتر ریاست مرکز تحقیقات علوم جغرافیا و تحقیقات منابع طبیعی آکادمی علوم چین در پکن مبادله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدصابر خاقانی نژاد افزود: در این مراسم، نمایندگان طرفین ضمن معرفی ساختارهای علمی و پژوهشی موسسه متبوع خود به معرفی توانمندی‌ها و تشریح برنامه‌های آتی خود در توسعه همکاری های علمی - بین المللی پرداختند که نظر به ظرفیت های راهبردی ایجاد شده در بین دو کشور، دستاوردهای درخور توجه دانشگاه شیراز درعرصه های گوناگون علمی - بین المللی، راهبردها و دستاوردهای علمی- پژوهشی دانشکده کشاورزی و بخش منابع طبیعی و محیط زیست در سال های اخیر، این برنامه های توسعه ای از سوی نمایندگان آکادمی مورد استقبال قرار گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به سابقه همکاری های فی مابین مرکز همکاری های علمی بین المللی دانشگاه شیراز و موسسات تابعه آکادمی علوم چین، زمینه بهره برداری عملیاتی از ظرفیت های تفاهم نامه حاضر به ویژه در زمینه فعالیت های پژوهشی مشترک از طریق برنامه پژوهشی راه ابریشم، نشر مشترک مقالات و کتب، فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیات علمی و دانشجویان دکتری، استفاده از امکانات آزمایشگاهی، برگزاری کارگاه‌های تبادل تجربه به ویژه در حوزه حوادث غیرمترقبه طبیعی، خشکسالی، سیل، گیاهان داروئی، تنوع زیستی، تخریب سرزمین و طرح‌های پژوهشی مشترک بین‌المللی در قالب برنامه‌های مشترک مورد توافق طرفین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رییس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه شیراز گفت: این اقدام در چارچوب سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه گسترش همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه‌های کشور با موسسات معتبرعلمی و پژوهشی جهان و با هدف گسترش برنامه راهبردی شورای توسعه دانشگاه شیراز در ظرفیت‌سازی علمی از طریق گسترش شبکه بین‌المللی موسسات همکار به امضا رسیده است.
خاقانی نژاد با بیان اینکه تفاهم نامه همکاری که به پیشنهاد بخش مهندسی منابع طبیعی و محیط زیست دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز به ثمررسیده است، ابراز داشت: این تفاهم‌نامه مقدمه همکاری‌های گسترده علمی و پژوهشی را در دامنه وسیعی از حوزه‌های مورد علاقه طرفین در زمینه منابع طبیعی و کشاورزی فراهم می‌کند.
وی با اشاره به تشابهات سرزمینی دو کشور ایران و چین، افزود:  این تفاهم‌نامه ظرفیت موثری را برای تبادل تجربه در خصوص دغدغه‌های راهبردی کشور و استان به ویژه در حوزه‌های مدیریت، برنامه‌ریزی، بهره‌برداری و احیای سرزمین فراهم خواهد آورد
در مطلب ارسالی روابط عمومی دانشگاه شیراز آمده است:‌آکادمی علوم چین به عنوان بزرگ ترین موسسه تحقیق و توسعه جهان، دارای ۱۰۴ موسسه علمی و پژوهشی و سه دانشگاه در رده جهانی است که ۲ دانشگاه آن در فهرست ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد و بالغ بر ۷ هزار عضو هیات علمی و ۵۰ هزار دانشجوی دکتری در موسسات آن مشغول به تحقیق هستند.
بر اساس ارزیابی‌های سالانه کیفیت علمی - پژوهشی موسسات زیرمجموعه آکادمی علوم چین، موسسه طرف تفاهم نامه حاضر با نام موسسه تحقیقات منابع طبیعی از رتبه ۴ از بین ۱۰۴ موسسه برخوردار است و ۶ آزمایشگاه کلیدی و راهبردی کشور چین در حوزه برنامه‌ریزی کاربری اراضی، تخریب سرزمین، آلودگی، پوشش گیاهی، هیدروئولوژی و آبخیزداری در این موسسه استقرار یافته است.
این موسسه دارای ۲ مرکز تحقیقات مشترک با کشورهای استرالیا و آمریکا، ۶ مرکز ملی - بین المللی در حوزه منابع تجدیدپذیر و محیط زیست، ۵ پایگاه نگهداری داده های سرزمینی و ۳ ایستگاه تحقیقات و تجهیزات میدانی در سطح کشور چین است.
 

برچسب‌ها امضای تفاهمنامه دانشگاه شیراز چین وزارت علوم پکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امضای تفاهمنامه دانشگاه شیراز چین وزارت علوم پکن امضای تفاهمنامه دانشگاه شیراز چین وزارت علوم پکن همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه بین المللی دانشگاه شیراز منابع طبیعی و محیط زیست مرکز همکاری های علمی تحقیقات منابع طبیعی آکادمی علوم چین دانشگاه شیراز تفاهم نامه علمی و پژوهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۹۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان از انجام مقدمات برای امضای توافقنامه چهارجانبه با دانشگاه علوم پزشکی کرمان، سازمان پزشکان بدون مرز و موسسه کنشگران توسعه درخصوص آغاز فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز سوئیس (MSF) در کرمان خبرداد و گفت:زمینه برای انجام این مهم فراهم آمد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو روح الله خضری پور مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان در نشست مشترک با رییس سازمان پزشکان بدون مرز سوئیس در ایران، پیرامون آغاز به کار سازمان پزشکان بدون مرز (MSF) در کرمان به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وی بیان کرد: با توجه به حضور اتباع خارجی در استان کرمان و هزینه‌های بالای درمانی این افراد، پیگیری‌های مکرر از سوی اداره کل امور اتباع استان برای رفع موانع حضور و فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان با دانشگاه علوم پزشکی و سازمان‌های مرتبط انجام و زمینه فعالیت این سازمان در استان مهیا شد.

خضری‌پور به توافقنامه چهارجانبه بین اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان پزشکان بدون مرز (MSF) و موسسه کنشگران توسعه فردا اشاره و بیان کرد: مقرر شد سازمان مذکور با فراهم‌سازی امکانات و تجهیزات اقدامات لازم را انجام دهد.

دیگر خبرها

  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود