Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به طراحی و ساخت حدود ۳۱۰ قطعه برای سامانه‌های مختلف راداری و موشکی گفت: با تولید این قطعات پیشرفته ۱۴۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی نصیب کشور شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از وزارت دفاع، «سرتیپ امیر حاتمی»، وزیر دفاع، روز دوشنبه در جریان بازدید از نمایشگاه بومی‌سازی قطعات الکترونیکی و میکروالکترونیکی شرکت صنایع الکترونیک ایران، طراحی و ساخت حدود ۳۱۰ قطعه برای سامانه‌های مختلف راداری، ارتباطی، موشکی، هوایی و دریایی را در شرایط تحریم‌ها، اقدامی انقلابی و جهادی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع اظهار کرد: متخصصین جوان صنعت دفاعی با تکیه بر دانش بومی و ظرفیت‌های داخلی توانسته‌اند به توانایی ساخت و تولید پیچیده‌ترین دستاوردهای پیشرفته الکترونیکی و میکرو الکترونیکی حوزه دفاعی دست یابند.

حاتمی افزود: دانشمندان ایرانی با همت بلند خود تهدیدهای حاصل از تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کردند و به لحاظ دانشی، فناوری و اقتصادی توانستند با تولید این قطعات پیشرفته ۱۴۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی را نصیب کشور کنند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سپس از ۱۵ سبد محصول مهم و گلوگاهی صنعت خودروی کشور رونمایی کرد.

حاتمی تصریح کرد: از سرریز فناوری‌های پیشرفته حوزه دفاعی، ۱۵ سبد محصول گلوگاهی که مورد نیاز شدید خودروسازان بود طی ۲سال اخیر با صرفه‌جویی بیش از ۶۰ میلیون دلار تولید و این قطعات مورد نیاز در تیراژ گسترده و پرحجم در اختیار صنعت خودرویی کشور قرار گرفت.

وزیر دفاع افزود: با تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران و به تبع آن صنعت خودرویی کشور، شرکت‌های غربی از همکاری با خودروسازان سرباز زدند و تامین قطعات خاص خودرو، بخصوص قطعات حوزه الکترونیکی با مشکل مواجه شده بود.

حاتمی اضافه کرد: بنا به درخواست خودروسازان و با توجه به سیاست‌های ابلاغی، ظرفیت‌های دانشی و فناورانه صنعت دفاعی برای حل مشکل و مرتفع ساختن نیازهای ملی به کمک خودروسازان آمد و تا به امروز موفق شدیم با بهره‌گیری از توان شبکه همکار در بخش خصوصی کمک‌های شایان توجه‌ای را ارائه کنیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امیر حاتمی میلیون دلار وزیر دفاع صرفه جویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۹۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارع‌پور: ظرفیت پهنای باند کشور حدود دو برابر شده است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فردا با افتتاح پروژه فیبر نوری قم، پوشش فیبر نوری به ۷.۵ میلیون خانوار می‌رسد و این پوشش تا پایان سال به ۱۴ میلیون خانوار خواهد رسید.

وی افزود: ظرفیت شبکه انتقال کشور در ابتدای دولت ۳۱.۵ ترابیت برثانیه بوده است که اکنون به بیش از ۶۰ ترابیت برثانیه رسیده است و حدود ۲۰ ترابیت برثانیه آن با تجهیزات داخلی توسعه یافته است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه ظرفیت شبکه IP کشور دو برابر شده و از ۲۸ به ۵۵ ترابیت برثانیه رسیده است، گفت: ظرفیت پهنای باند کشور هم حدود دو برابر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش نیاز به بازاندیشی دوباره دارد
  • اطلس زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری کشور طراحی شد
  • زارع پور: ظرفیت پهنای باند کشور حدود دو برابر شده است
  • زارع‌پور: ظرفیت پهنای باند کشور حدود دو برابر شده است
  • ساخت و بازسازی ۲ هزار قلم قطعات نیروگاهی به‌ دست متخصصان مشهدی
  • ساخت پیشرفته‌ترین سلاح‌ و سامانه‌های کشف و شناسایی در پدافند
  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • دست‌یابی به دانش فنی ساخت پلیمرهای نسوز در پژوهشگاه مواد و انرژی
  • پیشرفته‌ترین لباس فضانوردی رونمایی می‌شود
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»