Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سید حسین میرمعینی»  روز دوشنبه در حاشیه مراسم امحای ۴۰۰ تن مواد غذایی و کالای سلامت محور فاقد مجوز و تاریخ مصرف گذشته افزود:  این کالاها برای صیانت از سلامت جامعه و طبق احکام قضایی منهدم شدند.
 معاون سازمان جمع آوری و فروش املاک تملیکی با اشاره به برنامه‌های امحای کالاهای مشابه در ۳۱ استان کشور گفت: استانهای مختلف به صورت جداگانه این اقدام را انجام می‌دهد و کالاهایی که برای واردات از نهادهای ذیربط مجوز دریافت نکرده و برای سلامتی مضر تشخیص داده شوند تحت  شمول انهدام قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میرمعینی خاطرنشان کرد: برخی افراد سودجو کالاهای تاریخ مصرف گذشته را به کشور قاچاق می‌کنند که پس از شناسایی و کشف آنها احکام قضایی برای انهدام صادر خواهد شد.
 معاون سازمان جمع آوری و فروش املاک تملیکی افزود: در سال ۹۷ بود ۶۱۰۰ کالا به ارزش میلیارد ریال امحا شد.
 وی ادامه داد: در ۱۰ ماه امسال نیز ۱۳ هزار تن کالا به ارزش ۸۰۰ میلیارد ریال امحا شده که از نظر حجم نسبت به سال گذشته افزایش اما از نظر ارزش کاهش داشته است.
میرمعینی با بیان اینکه عملیات امحاء و انهدام این کالاها به صورت ماهانه در استان‌های مختلف کشور انجام می‌شود، ادامه داد: گاهی فرایند اخذ احکام قضایی برای امحای این کالاها زمان بر است.
معاون سازمان جمع آوری و فروش املاک تملیکی خاطر نشان کرد: گاهی اوقات این دسته از واردکنندگان اقدام به پیگیری قضایی برای رفع توقیف کالاهای خود می‌کنند که باعث می‌شود عملیات امحای های آنها به درازا بکشد.
معاون سازمان جمع آوری و فروش املاک تملیکی درباره امحای کالاهای سرمایه ای مانند خودرو گفت: برنامه‌ای برای انهدام کالاهای سرمایه ای وجود ندارد.
 وی اضافه کرد: اگر کالای سرمایه ای برای تولید داخل مفید باشد آن را برای مهندسی معکوس در اختیار مراکز فنی حرفه‌ای و نهادهای ذیربط قرار می‌دهیم، اما کالاهایی که برای تولید داخل مضر باشند صادر خواهند شد.
۴۰۰ تن مواد غذایی و کالای سلامت محور فاقد مجوز و تاریخ مصرف گذشته به ارزش ۱۹ میلیارد ریال منهدم و امحا شد.
 مراسم انهدام و امحای مواد خوراکی، آرایشی و دخانی فاقد مجوز که به صورت قاچاق وارد کشور شده بودند، صبح امروز (دوشنبه) در سازمان جمع آوری و فروش املاک تملیکی برگزار شد.
 نمایندگان دادستانی، قضات و نهادهای ذیربط در مراسم انهدام این کالاها حضور داشتند.

برچسب‌ها کالای قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کالای قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کالای قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاریخ مصرف گذشته نهادهای ذیربط میلیارد ریال احکام قضایی فاقد مجوز سرمایه ای امحا شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۹۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل

سردار جواد تقوی افزود: در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مرحله جدید این طرح سراسری امسال با اولویت نظارت و پایش انبار‌ها و محل دپو کالای قاچاق، با حداکثر توان و بهره مندی از امکانات و تجهیزات نیروی انتظامی در استان اردبیل اجرا شد.

او با اشاره به تلاش مسئولانه و جهادی پلیس استان اردبیل در مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سلب تحرک از قاچاقچیان و ناامن کنندگان اقتصاد کشور، اظهار کرد: در این مرحله از طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس استان اردبیل موفق شد، ۲ هزار و ۵۵۵ قلم انواع دارو، چهار هزار متر پارچه، ۲۵ تن گندم و هفت تن و ۵۶۰ کیلوگرم آرد کشف و ضبط کند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل کشف ۶ تن انواع چوب آلات جنگلی، چهار تن و ۷۵۰ کیلوگرم کود شیمیایی، ۸۰ هزار بسته قهوه، یک دستگاه موتورسیکلت، ۱۲۰ قوطی نوشابه خارجی، ۲۸۰ لیتر سوخت و ۱۲ هزار و ۸۷۰ قلم انواع دیگر کالای قاچاق را از جمله دیگر کشفیات ماموران نیروی انتظامی استان اردبیل در این طرح عنوان کرد.

سردار تقوی اظهار کرد: کارشناسان ارزش این کشفیات را در مجموع ۵۶ میلیارد و ۶۰۵ میلیون ریال اعلام کردند.

او بیان کرد: با اجرای این مرحله از طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان اردبیل ۱۳ نفر دستگیر و ۱۰ دستگاه خودرو چاقچیان توقیف شد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به پلمب ۲ انبار در این طرح با دستور مراجع قضایی، اضافه کرد: تمامی متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل دستگاه قضایی شدند.

سردار تقوی ادامه داد: خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

او پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و افزود: برخورد با فرصت‌طلبان و سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های نیروی انتظامی است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با تاکید به برخورد قاطع و قانونی پلیس با قاچاقچیان، سودجویان و محتکران از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک در خصوص احتکار و قاچاق کالا را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  • کشف بیش‌از ۱۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر
  •  کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان‌غربی
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی 
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان