Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:58:17 GMT

شهرداری یزد، معاونت امور زیربنایی هم دارد؟!

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۹۶۳۷

شهرداری یزد، معاونت امور زیربنایی هم دارد؟!

در سالهای اخیر مشکلات مربوط به آسفالت معابر شهری در بیشتر شهرهای استان یزد از جمله مسائلی بوده که شهرداریها با آن دست به گریبان بوده‌اند. 

شهر یزد هم چون سایر شهرهای استان و به عنوان مرکز این استان سالهاست که از کیفیت پایین معابر شهری و به طور خاص کیفیت آسفالت معابر رنج می‌برد؛ آسفالت خیابان‌ها از شاخصهای رضایت از عملکرد شهرداریهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این دغدغه ذهنی تنها مربوط به رانندگان و صاحبان وسایل نقلیه نیست، بلکه شهروندان را نیز درگیر خود کرده به طوری که بارها و بارها از این وضعیت ابراز نارضایتی کرده‌اند.
کافیست سوار وسیله نقلیه‌ای باشی تا در مسیر مبدأ تا مقصد، بارها و بارها بالا و پایین رفتن خود را در فرورفتگی و برآمدگی خیابان‌ها ببینی؛ آنجاست که حتی اگر با صدای بلند از این وضعیت ابراز گلایه‌مندی نکنی، زیر لب و یا حداقل در درون خودت، از این وضعیت شاکی می‌شوی.
خدا به داد زمانی برسد که سوار اتوبوس شده باشی، شلوغی اتوبوس و فشردگی مسافران یک طرف؛ بالا و پایین رفتن آن به خاطر ناهمواری خیابان‌ها و وضعیت نامناسب آسفالت از طرف دیگر.
اغلب مردم، دیگر به این وضعیت عادت کرده‌اند به خاطر اینکه دیگر اعتراضی به این وضعیت ندارند؛ شاید هم معترض هستند اما وقتی می‌بینند هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد، سکوت را ترجیح می‌دهند.

وضعیت آسفالت خیابان‌های یک شهر، معرف میزان توسعه یافتگی و پیشرفت آن شهر است به طوری که هر اندازه آسفالت خیابان ها زیبا و با کیفیت و بدون نقص باشد بدون تردید تاثیر بسیار زیادی در زیبایی شهر خواهد داشت.

سال هاست که آسفالت خیابان های یزد وضعیت نامناسبی دارد و شهروندان هر روز با صحنه های ناخوشایندی مواجه هستند؛ نکته جالب توجه این است که همه ساله بخش قابل توجهی از بودجه شهری به عملیات آسفالت ریزی و لکه گیری خیابان ها و معابر اختصاص می یابد ولی با این وجود هنوز هم کیفیت آسفالت خیابان های یزد خوب نیست.

شهر یزد از کیفیت پایین خیابان‌های شهری برخوردار است و به‌طور خاص می‌توان گفت از کیفیت پایین آسفالت معابر رنج می‌برد و این امر سبب نارضایتی شهروندان شده و مسئولان شهری نیز همانند همیشه تماشاچی هستند.

از دیگر گله‌مندی شهروندان یزدی می‌توان به کنده‌کاری و حفاری‌های موجود در سطح شهر که توسط شرکت های مختلف دولتی و غیر دولتی ایجاد شده و شهرداری ماه‌ها آن را به حال خود رها می‌کند و برای ترمیم اقدامی نمی‌کند، اشاره کرد و حتی وقتی ترمیم هم می شود منظر خیابان را زشت و نامتناسب می کند.

یکی دیگر از سهل‌انگاری های متولیان و بویژه شهرداری یزد، رها کردن آسفالت بخشی از خیابانهایی است که عمده آن آسفالت شده و اما چند متر آن باقی مانده و سالهاست به حال خود رها شده و کسی به فکر آن نیست و حتی فلسفه این ضدیت یعنی آسفالت کردن بخشی از جاده و رها کردن بخش دیگر آن را هم نمی دانند!. 

بعنوان نمونه می توان به آسفالت انتهای خیابان شهید موحدین(جاده قدیم تفت) اشاره کرد که متصل به جاده ترانزیت است و به مناطق شلوغ و پر حجمی همچون آزاد شهر، خیرآباد، تفت، مهریز، اردکان و میبد ختم می شود.

شهر یزد به یک نهضت فراگیر آسفالت نیاز دارد؛ در کنار آن هم باید اهم و فی‌الاهم را هم مد نظر داشت و آنهایی که پر ترددتر بوده و کیفیت پایین‌تری دارند در اولویت باشند.

بهتر است شهرداری و مخصوصا معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل شهری و همچنین سازمان عمران و نوسازی این نهاد، با همفکری شورای شهر و دیگر دست اندرکاران نسبت به ترمیم خیابان های شهر یزد و حواشی آن اقدام کنند.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور آسفالت خیابان آسفالت خیابان ها کیفیت پایین آسفالت معابر شهر یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۹۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود

به گزارش خبرنگار مهر، «انسیه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات این معاونت در حوزه حجاب و عفاف، اظهار کرد: ما عملاً نمی‌توانیم در مساله اجرا وارد شویم اما در تلاش برای فرهنگ‌سازی برای آن هستیم.

وی افزود: یکی از مسایلی که توسط معاونت امور زنان ریاست جمهوری در این زمینه در سال گذشته انجام گرفت، آموزش زیست عفیفانه به مربیان بود که آن‌ها برای والدین برنامه‌های الگوی و کارگاهی برگزار خواهند کرد و در پنج استان این کار انجام شده و برای ۱۰ استان دیگر هم برنامه کارگاهی در مشهد برگزار می‌شود.

خزعلی گفت: طبق گزارش بهزیستی استان تهران، با ترمیمی که در دستورالعمل فرزندخواندگی صورت گرفته، برخی شیرخوارگاه‌ها به دلیل ایجاد صف فرزندخواندگی جمع‌آوری شده‌اند و بچه‌ها به خانواده‌ها سپرده شده‌اند.

وی افزود: در سال اول دولت سیزدهم، بسیاری در شهرها از این موضوع ناراحت بودند که در نوبت هستند اما به آنان فرزندی سپرده نمی‌شود و گاهی این انتظار دو تا سه سال طول می‌کشید.

کد خبر 6087590

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • روکش آسفالت و خط‌کشی ترافیکی خیابان سلمان انجام شد + فیلم
  • آخرین وضعیت حل مشکل پله برقی‌های خاموش تهران/ ۶۰ یونیت تا ۳ ماه آینده نصب می‌شود
  • راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • توزیع ۸۵۰۰ تن آسفالت در ۶۱ معبر شهری تبریز
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق