Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از بهترین دروازه بانان تاریخ منچستریونایتد و بریتانیا در سن 87 سالگی درگذشت.

طرفداری- هری گرگ (Harry Gregg) دروازه بان سابق تیم ملی ایرلند شمالی پس از چند هفته مبارزه با بیماری، روز 16 فوریه 2020 در بیمارستان کاوزوی در شهر کلرین ایرلندشمالی درگذشت.

هری گرگ بین سال های 1957 تا 1966 وظیفه حفاظت از دروازه منچستریونایتد را بر عهده داشت و مجموعاً 247 بار درون دروازه شیاطین سرخ ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین 25 بازی ملی برای ایرلند شمالی در کارنامه داشت و به همراه این تیم راهی جام جهانی 1958 شد و حتی عنوان بهترین دروازه بان مسابقات را از آن خود نمود و در تیم منتخب جام نیز حاضر بود.

آخرین سفر گرگ به اولدترافورد در سال 2018 بود و وی در جشن سال نوی میلادی 2019، نشان امپراطوری بریتانیا (OBE) را دریافت کرد.

هری گرگ یکی از بازیکنان منچستریونایتد بود که در فاجعه هوایی مونیخ در سال 1957 حاضر بود و از وی به عنوان یک قهرمان در آن موضوع یاد می شود. گرگ در پی سقوط هواپیمایی که مجموعاً 23 نفر در آن کشته شدند، شجاعانه هم تیمی ها و سایر مسافران را نجات داد.

نیروی کمکی پس از دقایقی می‌رسد اما دیگر کار از کار گذشته است و 21 تن از مسافرین جان خود را از دست داده‌اند. هری گرگ، دروازه‌بان تازه وارد منچستر یونایتد پس از خروج از هواپیما، دوباره به درون آن جهنم در حال سوختن باز می‌گردد و در کمال شجاعت مت بازبی، بابی چارلتون، جکی بلنچفلاور، دنیس ویولت و همسر باردار دیپلمات را بیرون می‌کشد. 

بنیاد خیریه هری گرگ در خصوص درگذشت وی گفت:

هری با آرامش در بیمارستان و در کنار خانواده دوست داشتنی اش درگذشت. خانواده گرگ دوست دارند از کادر پزشکی بیمارستان کاوزوی بخاطر فداکاری فوق العاده شان برای هری طی چند هفته گذشته تشکر کنند. از تمامی کسانی که تماس گرفتند، با او ملاقات کردند و یا برایش آرزوی سلامتی کردند، از بابت عشق و احترامی که به هری و خانواده اش نشان دادند، تشکر می کنیم. یاد وی هرگز فراموش نخواهد شد.

باشگاه منچستریونایتد نیز در اکانت توییترش به ادای احترام به قهرمان سابقش پرداخت و درگذشت وی را تسلیت گفت.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: دروازه بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۰۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموریت بیمار با بالگرد هوایی اورژانس از داران به اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ بنابراعلام مرکز مدیریت حوادث وفوریت‌های پزشکی استان، مرد ۸۵ ساله دچار سکته حاد قلبی برای مداوا از بیمارستان شهید رجایی داران به بیمارستان چمران اصفهان منتقل شد.

دیگر خبرها

  • منچستریونایتد و چلسی دو مقصد جذاب برای توماس توخل
  • اریک تن باخت؛ ثبت یک رکورد فاجعه و بی‌سابقه در تاریخ منچستریونایتد!
  • نویسنده سرشناس ایرانی در ۶۳ سالگی درگذشت
  • درگذشت بازیگر «تایتانیک» و «ارباب حلقه‌ها» در ۷۹ سالگی
  • در صورت جدایی از منچستریونایتد؛ اریک تن هاخ آماده جانشینی توماس توخل در بایرن مونیخ
  • «سزار لوئیس منوتی» اسطوره فوتبال آرژانتین در سن 85 سالگی درگذشت
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی؛ مهاجرت پرستاران به بخش خصوصی
  • فاجعه پنهان نظام پزشکی؛ کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی/ مهاجرت کادر درمان به بخش خصوصی
  • ماموریت بیمار با بالگرد هوایی اورژانس از داران به اصفهان