Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد اقامه نماز قم از برگزاری همایش تجلیل از واقفان و خیرین مسجد ساز در روز ۱۴ اسفندماه در استان قم خبرداد و گفت: خیرین و واقفان مسجد ساز در این همایش در سه سطح تجلیل می‌ شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «محمد خامه یار» پیش از ظهر امروز(دوشنبه 28 بهمن) در نشست خبری که در محل ستاد اقامه نماز استان قم برگزار شد، با اشاره به آخرین فعالیت های این ستاد در جهت ترویج فرهنگ نماز و مسجد عنوان کرد: با توجه به دستور ویژه استاندار در جهت تشکیل ستاد اقامه نماز دراستانداری، نظارت بر عملکرد اقامه نماز در ادارات آغاز شده ست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم با بیان این که ستاد اقامه نماز در ایام نوروز در چهار سطح به نظارت مساجد و نماز خانه ها می‌ پردازد، گفت: یک سطح درارتباط با مساجد و نمازخانه های هتل ها و اقامت گاه ها است، سطح دیگر بوستان ها و خیمه های نماز هلال احمر است، سطح سوم نماز خانه های مدارس و محل های اقامتی آموزش و پرورش و سطح چهارم مجتمع های بین راهی است.

 

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: ما در استان قم 170 مسجد و نماز خانه بین راهی داریم که سال گذشته در غالب آنها نماز جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشاء اقامه می‌ شد ولی امسال تلاش داریم که در برخی نمازخانه ها و محل های اقامتی که جمعیت بیشتری حضور دارند نماز جماعت صبح را نیز داشته باشیم.

 

خامه یار یادآور شد: گشت و نظارت و بازرسی مساجد ویژه ایام نوروز از پنجم اسفندماه در قالب یک کارگروه آغاز خواهد شد و تلاش داریم یک فضای رقابتی را برای برگزاری نماز جماعت داشته باشیم.

 

وی با تأکید بر این که رئیس حوزه های علمیه نیز بر رفع نواقص اقامه نماز استان تأکید داشته اند، گفت: در همین راستا کارگروه با حضور 10 نهاد مهم از جمله سازمان اوقاف، سازمان تبلیغات، حوزه های علمیه، ستاد اقامه نماز و استنداری تشکیل شده است و همچنین ما امسال 100 برنامه و نشست دانش آموزی داشته ایم و 200 نشست دیگر تا پایان سال در نظر گرفته شده است.

 

رئیس ستاد اقامه نماز در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: 14 اسفندماه برای اولین بار همایش تقدیر از واقفان و خیرین مسجد ساز با حضور بزرگانی از حوزه های علمیه در جامعه مدرسین برگزار می‌ شود که در این مراسم در سه سطح تقدیر و تجلیل از افراد را داریم.

 

وی عنوان کرد: سطح اول ویژه کسانی است که یک مسجد را از ابتدا تا انتها ساخته اند تا جایی که داریم برخی افراد را که 14 مسجد را به تنهایی ساخته اند، سطح دوم ویژه افرادی است که به توسعه و بازسازی مساجد پرداخته اند و سطح سوم نیز برای کسانی که همت ویژه ای برای اقامه نماز و مسجد سازی داشته اند هرچند تمکن مالی چندانی در این جهت نداشته اند.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد سازی خیرین مسجد ساز اقامه نماز ستاد اقامه نماز رئیس ستاد اقامه نماز ستاد اقامه نماز اقامه نماز استان خیرین مسجد ساز حوزه های علمیه نماز جماعت نماز خانه داشته اند استان قم خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۰۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجلیل از سفیران معروف

نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم با بیان اینکه معلم جایگاه بسیار ارزشمندی دارد، گفت: این جایگاه مربوط به اولیاء الهی است زیرا آنها انسان ها را از ظلمات به نور هدایت می کنند.

آیت اله حسینی افزود: مهمترین کار معلم در مکتب اسلام علاوه بر علم و دانایی تبیین حقیقت برای دانش آموزان است.

هاشمی معاون سیاسی و امنیتی استاندار هم گفت: در وضعیت امروزی که رسیدگی به امور فرهنگی و تربیتی دانش آموزان رسالت بزرگی است معلمان مانند افسران جهاد تبیین در جامعه ما فعالیت می کنند.

جمالی سرپرست آموزش و پرورش استان هم گفت: در دورانی که دشمن برای انحراف اذهان آموزش و پرورش تلاش می کند قطعا وظیفه ما معلمان این است که سخن نو بگوییم.

وی افزود: امیدواریم رسالت خودمان را طوری انجام دهیم که بتوانیم نسلی را تحویل جامعه دهیم که در تراز انقلاب اسلامی و سند تحول باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • ۳۰۰ ثانیه با خبر چهارمحال و بختیاری+فیلم
  • تجلیل از ۵۳ معلم نمونه چهارمحال و بختیاری
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • همایش تجلیل از سفیران معروف
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو