Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@12:54:29 GMT

کاهش برآورد بانک آمریکایی از قیمت نفت

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۰۷۷۳

کاهش برآورد بانک آمریکایی از قیمت نفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اویل پرایس، پس از آنکه به دلیل تأثیر منفی ویروس کرونا بر اقتصاد چین، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برآورد خود را از تقاضای نفت جهان کاهش داد، بانک آمریکایی گلدمن ساکس نیز رویکرد بدبینانه خود نسبت به بازار نفت را تشدید کرد و پیش‌بینی قیمت نفت در سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی را با ۱۰ دلار کاهش به ۵۳ دلار رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«دیمین کوروالین»، استراتژیست بازار کالا در گلدمن ساکس، در گزارشی اعلام کرد ابهام عوامل بنیادین بازار نفت، به شکلی استثنایی بالاست و گفت: کاهش تقاضای نفت چین و جهان به دلیل ویروس کرونا، چشمگیر، اما همچنان گستردگی و دوام آن ناشناخته است و هم‌زمان، زمان‌بندی و گستردگی کاهش احتمالی تولید اوپک و متحدانش، همچنان بسیار مبهم است.

بر این اساس، این استراتژیست در نخستین تلاش برای برآورد تأثیر ویروس کرونا، اعلام کرد تقاضای نفت چین هم‌اکنون ۴ میلیون بشکه در روز نسبت به پارسال کمتر شده است.

با فرض بازسازی تقاضای جهانی در ماه مه سال ۲۰۲۰ میلادی، رشد تقاضای جهانی نفت در این سال به جای ۱.۱ میلیون بشکه در روز، تنها ۶۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود و بازار جهانی در نیمه نخست این سال با یک میلیون بشکه در روز عرضه مازاد روبه‌رو خواهد بود.

کد خبر 4854972

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک گلدمن ساکس نفت ویروس کرونا بانک مرکزی ایران بورس قیمت دلار قیمت نفت نظام بانکی مالیات وزارت جهاد کشاورزی نفت خام تولید نفت وزارت صنعت معدن و تجارت عبدالناصر همتی قیمت یورو قیمت سکه بهار آزادی میلیون بشکه در روز ویروس کرونا تقاضای نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۰۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به بازگشت قیمت طلا در بازارهای جهانی از مسیر صعود با شیب تند، از کاهش قیمت‌ سکه و طلا در بازار داخل خبر داد.

نادر بذرافشان در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت اونس جهانی طلا میانگین ۴۴ کاهش اونس جهانی طلا را داشتیم؛ البته میزان کاهش تا ٨٠ دلار هم رسید اما نوسانات طی دو روز اخیر، این میزان کاهش را کمتر کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: به‌تبع روند نزولی قیمت‌ها در بازارهای جهانی و همچنین باتوجه به آرامش در بازار ارز داخلی و نوسانات حداقلی نرخ ارز در داخل و همچنین نبود هیجان در اخبار سیاسی و اقتصادی جهان، بازار سکه و طلای داخلی نیز به‌دور از هرگونه التهاب، روند کاهشی قابل توجهی را تجربه کرده است.

١.١۵٠ میلیون تومان از بهای سکه و ١۵۵ هزار تومان از بهای طلا ریخت 

وی در رابطه با قیمت انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا در آخرین معاملات پایانی هفته و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با یک میلیون و ١۵٠ هزار تومان کاهش قیمت‌ نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) به ۴٢ میلیون و ١۵٠ هزار تومان رسید. سکه تمام طرح قدیم نیز با یک میلیون کاهش در پایان هفته ٣٩ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان تعیین قیمت شد. نیم سکه در آخرین معاملات پایانی هفته ٢۴ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان و ربع سکه ١۴ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان تعیین قیمت شدند که به ترتیب نیم سکه ٨٠٠ هزار تومان و ربع سکه ٧٠٠ هزار تومان ارزان‌تر از ابتدای هفته بوده است. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ٢٠٠ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته، شش میلیون و ٨٠٠ هزار تومان دادوستد شد.

بذرافشان ادامه داد: هر مثقال طلای ١٧ عیار با ۶٧٠ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته به ١۵ میلیون و ٣٢٠ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ١٨ عیار نیز با ١۵۵ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته، سه میلیون و ۵٣٩ هزار تومان مبنای معاملات طلا قرار گرفت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه نیز گفت: حباب سکه در یک هفته اخیر تغییر چندانی نداشت. نوسانات افزایشی یا کاهشی داشت اما در مجموع تغییر خاصی نداشت؛ در آخرین معاملات پایانی هفته، هر قطعه‌ سکه هفت میلیون و ۵٠٠ هزار تومان دارای حباب بوده است. 

این مقام صنفی در پایان بر رکود حاکم بر بازار و نبود تقاضا تاکید و نسبت به ادامه‌ی این روند که از سال گذشته بر بازار حکمفرما شده و از ابتدای سال جاری نیز تشدید شده است، ابراز نگرانی کرد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱