Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@09:06:53 GMT

با انواع کمپرسور و کاربرد آنها بیشتر آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۱۰۲۹

با انواع کمپرسور و کاربرد آنها بیشتر آشنا شوید

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، امروزه کمپرسور باد نقش مهمی در زندگی و صنعت بشری دارد و به کارگیری انواع آن در شاخه‌های مختلف صنایع، پزشکی و لوازم خانگی گویای اهمیت آن می‌باشد. ما در این مطلب سعی بر آن داریم تا شما را با کمپرسور باد آشنا کنیم با ما در ایران پمپ همراه باشید.

کمپرسور باد چیست؟

امروزه کمپرسور باد نقش مهمی در زندگی و صنعت بشری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به کارگیری انواع آن در شاخه‌های مختلف صنایع، پزشکی و لوازم خانگی گویای اهمیت این ماشین آلات می‌باشد. این دستگاه عملکرد ساده و در عین حال پرکاربردی دارد: هوای محیط را که از فشار مشخصی در فضا برخوردار است به درون خود می‌کشد و پس از متراکم کردن آن با فشار زیاد به بیرون بر می‌گرداند. تعریف ساده کمپرسور هوا یا باد را می‌توان بدین گونه بیان کرد که دستگاهی است جهت مکش هوا در یک فشار و تحویل آن در فشار بالاتر.

از جمله مزیت‌های استفاده از کمپرسور بادی صرف انرژی کمتر، هزینه تعمیر پایین‌تر، نگهداری ساده‌تر و ایمنی بالاترمی باشد. به همین جهت از کمپرسور بادی در کارخانجات و صنایع سنگین و نیمه سنگین استفاده می‌شود. گاهأ از کمپرسور باد در مدتی کوتاه برای انجام کارهای کوچک از جمله رنگ پاشی و.. استفاده می‌گردد که می‌توان آن را برای مدت کوتاهی اجاره کرد.

ساختمان کمپرسور باد

کمپرسور باد از یک محفظه باد و یک پمپ باد تشکیل شده است. این پمپ که می‌تواند برقی یا درون سوز باشد وظیفه دمیدن هوای پر فشار به درون محفظه فلزی پمپ را دارد و یک شیر کنترل برای جلوگیری از افزایش فشار تا مقداری بیش از اندازه استاندارد، فشار درون محفظه را کنترل می‌کند. با وجود این شیر کنترل در صورتی که میزان فشار به حد ماکزیمم برسد، موتور دستگاه خاموش می‌شود. کمپرسورهای هوا دارای چند قطعه اساسی شامل موتور محرکه، فشرده ساز هوا و مخزن هستند.

این دستگاه در سایزها و قدرت‌های مختلفی وجود دارد. کاربردی‌ترین نمونه آنکه در صنایع بزرگ و کوچک مختلفی کاربرد دارد؛ موتور الکتریکی به همراه سیلندر و پیستون تولید باد است.

انواع کمپرسور

انوع گوناگونی از کمپرسور وجود دارد که در ابتدا ممکن است افراد را سردرگم کند. بنابراین دسته‌بندی‌های مختلفی برای گروه‌بندی کمپرسورها ارائه شده‌اند که می‌تواند در انتخاب درست به کار آیند. به طور کلی کمپرسورها را با ویژگی‌های زیر دسته‌بندی می‌کنند:

• سرعت (سرعت ثابت یا سرعت متغییر)
• تعداد مراحل کار (تک مرحله‌ای، دو مرحله‌ای و چند مرحله‌ای)
• سیستم قدرت
• ساختار (باز، سمی هرمتیک و هرمتیک)
• سیستم خنک‌سازی کمپرسور (هوا، آب و روغن)
• روش‌های روانکاری کمپرسور

با این حال موارد بالا برای دسته بندی کامل کمپرسورها کافی نیستند. به طور معمول کاربردی‌ترین دسته بندی برای کمپرسور، به نحوه کار آن‌ها برمی‌گردد. برای افزایش فشار یک سیال می‌توان از دو روش استفاده کرد: کاهش حجم و یا افزایش سرعت. کمپرسورهایی که از روش اول استفاده می‌کنند را کمپرسورهای جابه‌جایی مثبت (Positive displacement) و کمپرسورهایی که سرعت سیال را افزایش می‌دهند را کمپرسورهای دینامیک (Dynamic) می‌نامند.

کمپرسورهای جا به جایی مثبت

یک پمپ دوچرخه ساده‌ترین نوع یک کمپرسور جابجایی است که در این نوع پمپ، هوا وارد سیلندر می‌شود و توسط پیستون متحرکی فشرده می‌شود. یک کمپرسور جابجایی (Displacement compressor) حجم معینی از گاز یا هوا را محصور می‌کند و سپس با کاهش دادن حجم محصور شده، فشار را افزایش می‌دهد.

تکنولوژی این نوع کمپرسورها اینگونه است که در ابتدا حجم معینی از سیال را درون محفظه‌ای محصور می‌کند سپس با کوچک کردن فضایی که سیال در آن محصور است، فشار سیال درون محفظه را بالا می‌برد. این کمپرسورها دارای دو نوع عملکرد رفت و برگشتی و یا دوار هستند.

کمپرسورهای جابجایی مثبت دارای انواع مختلفی از جمله پیستونی، دیافراگمی، مارپیچی، فرفره‌ای، پره ای و … می‌باشند.

کمپرسورهای دینامیک

از کمپرسورهای دینامیک در فشارهای با نرخ پایین و دبی‌های بالاتر استفاده می‌‏شود. این مدل کمپرسور از لحاظ جریان گاز خروجی از پره‌ها در دو دسته زیر طبقه بندی می‌شوند:

الف- کمپرسورهای جریان محوری Axial Flow
ب- کمپرسورهای جریان شعاعی Radial Flow

در طرح محوری غالباً کمپرسور گریز از مرکز نام می‌گیرند و در طرح شعاعی غالباً کمپرسور توربینی شعاعی نامیده می‌شوند. برخلاف کمپرسور جابجایی مثبت که با جریان ثابت کار می‌کنند، کمپرسورهای دینامیکی با فشار ثابت کار می‌کنند. عملکرد این نوع کمپرسورها تحت تأثیر شرایط بیرونی قرار دارد مانند ایجاد تغییر در فشار ورودی که باعث تغییر زیادی در ظرفیت کمپرسور می‌شود.

جمع بندی:

شما برای خرید یک کمپرسور باید در ابتدای کار میزان قدرت، میزان هوای خروجی و همچین نوع کمپرسور خود را انتخاب کنید. اگر نیاز به راهنمای بیشتری در رابطه با خرید کمپرسورها دارید می‌توانید به وب‌سایت ایران کمپرسور مراجعه کنید و مقالات مربوط به کمپرسور و انواع آن را مورد مطالعه قرار دهید.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4854780

منبع: مهر

کلیدواژه: پمپ کمپرسور مرکز خرید همراه اول قیمت دلار بیمه اینترنت اجاره خودرو گروه خودروسازی سایپا بانک ملی قیمت یورو کسب و کارهای اینترنتی جاذبه گردشگری اپلیکیشن موبایل شرکت های بیمه بانک ملی ایران تلفن همراه درون محفظه یک کمپرسور دسته بندی انواع آن مرحله ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۱۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدای پای بازیکن نام آشنا در استقلال گوش می‌رسد/ این شادی گل بی دلیل نبود!

مدافع میانی تیم سپاهان در تعطیلات زمستانی در لیست خرید باشگاه استقلال قرار داشت، اما باشگاه سپاهان در پاسخ به نامه استقلال اعلام کرد: هیچ کدام از بازیکنانش را برای حضور در استقلال آزاد نخواهد کرد. استقلال علاوه بر محمد دانشگر بازیکنانی، چون امید نورافکن، فرشاد احمد زاده، امید نورافکن و ... را هم می‌خواست.

محمد حسین مرادمند در بازی با شمس آذر بعد از اینکه روی کرنر ابوالفضل جلالی و با ضربه سر دروازه تیم میهمان را باز کرد، مدل محمد دانشگر شادی کرد. به نظر می‌رسد همبازی قدیمی دلش برای محمد دانشگر تنگ شده است. اما شاید قضیه جدی‌تر از این تصور باشد. استقلال محمد دانشگر را می‌خواهد و محمد دانشگر هم مایل است بار دیگر به اردوی آبی‌ها بر گردد. به خصوص که در سپاهان نتوانست جام قهرمانی لیگ برتر را لمس کند و فشار‌های زیادی را طی دو فصل اخیر تحمل کرد.

محمد دانشگر که به دلیل اختلاف با فرهاد مجیدی اردوی آبی‌ها را ترک کرده بود، حالا برای بازگشت به استقلال یک بهانه قوی هم دارد. اینکه استقلال زیر پوشش اسپانسر رفته و در فصل آینده بر خلاف همه دوران حیات نظام مالی منظبی خواهد داشت.

منبع: خبر ورزشی 

tags # استقلال سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • صدای پای بازیکن نام آشنا در استقلال گوش می‌رسد/ این شادی گل بی دلیل نبود!
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر در دام بدافزار‌ها می‌افتند؟
  • تصویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان/ عکس
  • پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد؛ چرا آب ذخیره کنیم؟
  • واقعیت پیامک ذخیره سازی آب که تهرانی ها را نگران کرد چه بود؟
  • واقعیت پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد چه بود؟
  • با سوپر غذای تقویت‌کننده مغز آشنا شوید
  • خرید انواع کمپرسور دانفوس Danfoss  از مایاکول
  • فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش