Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@16:19:28 GMT

خودکفایی در تولید روغن با توسعه کشت کلزا میسر است

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۱۳۰۳

خودکفایی در تولید روغن با توسعه کشت کلزا میسر است

ایسنا/خوزستان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: با توجه به واردات بالای روغن به کشور، به دنبال توسعه کشت و تولید کلزا هستیم تا بتوانیم در این زمینه به خودکفایی برسیم.

سید باقر محمودی در همایش روز ملی کلزا که امروز ۲۸ بهمن ماه در دزفول برگزار شد، اظهار کرد: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی پشتیبان اصلی و خط مقدم تولید کشاورزان در کشور است و همه کشاورزان را در زمینه تولید حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این سازمان به دنبال آن هستیم تا با انتقال یافته‌ها و دستورالعمل‌ها به کشاورزان بتوانیم افزایش تولید در واحد سطح را عملی کنیم. همچنین در این سازمان به دنبال کاهش هزینه‌های تولید در واحد سطح هستیم و در این زمینه نیز اقدامات بسیار خوبی را انجام داده‌ایم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور تصریح کرد: کاهش هزینه‌های تولید در سطح و همچنین افزایش تولید در واحد سطح دو مساله بسیار مهم است که اگر بتوان این دو بحث را به خوبی محقق کرد، به تولید کلزا در کشور کمک شایانی خواهد شد.

محمودی با بیان اینکه تولید کلزا اهمیت بسیار زیادی برای کشور دارد، عنوان کرد: با توجه به واردات بالای روغن به کشور، تولید کلزا دارای اهمیت بسیار خاص و ویژه‌ای برای ما است و یکی از محصولات اساسی در بحث خوداتکایی برای تولید، توسعه تولید کلزا و دانه‌های روغنی در درون کشور است.به همین دلیل به دنبال توسعه کشت و تولید این محصول هستیم تا بتوانیم در این زمینه به خودکفایی برسیم.

وی ادامه داد: خوزستان یکی از مهمترین استان‌ها در بحث تولید کلزا و همچنین بذر آن در کشور است. مزارع تولید بذر بسیار خوبی در خوزستان وجود دارد که می‌توانند در تولید بذر با کشورهای اروپایی رقابت کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور خاطرنشان کرد: صنعت تولید بذر یک صنعت درون‌زا و پردرآمد است و اگر بتوانیم در این زمینه عمل کنیم شاهد شرایط بسیار خوبی در استان و کشور خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشت کلزا استانی اقتصادی آموزش و ترویج کشاورزی کشور تولید در واحد سطح بسیار خوبی تولید کلزا توسعه کشت تولید بذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۱۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگامی ایران در زمینه دانش تالاسمی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدحیدر محمدی ضمن تبریک روز جهانی تالاسمی و با اشاره به تلاش‌های سازمان بیمه سلامت در کنار دیگر ارگان‌های حوزه سلامت در خدمات‌دهی به بیماران خاص و صعب‌العلاج از جمله بیماران مبتلا به تالاسمی گفت: تالاسمی یکی از مهم‌ترین بیماری‌های ژنتیکی است که در کشور ما نیز همانند سایر کشور‌های دنیا شیوع دارد، این بیماری که در زمره بیماران خاص و صعب العلاج قرار گرفته ۲۳ هزار مبتلا در ایران دارد و خوشبختانه کشورمان در زمینه دانش پزشکی درمان تالاسمی پیشگام بوده و عمر این بیماران با خدمات ارزشمند پزشکان طی سالیان گذشته افزایش یافته است.

رئیس سازمان غذا و دارو، با اشاره به اینکه درمان این بیماری برای بسیاری از خانواده‌ها دارای هزینه‌های بسیار بالایی بوده و در برخی شرایط برای آنها امکان پذیر نیست گفت: سازمان غذا و دارو در سال ۱۴۰۲ دارو‌های موردنیاز بیماران تالاسمی را نسبت به سال قبل به میزان قابل توجهی تامین کرد.

وی با اشاره چالش‌های داخلی و خارجی کشور در تامین دارو‌ها افزود: تلاش‌های سازمان غذا و دارو در انجام وظایف بویژه تامین انواع دارو علی رغم وجود همه محدودیت‌ها بیشتر نمایان می‌شود، اما این سازمان هیچ چالش بالفعل و بالقوه‌ای را بهانه کوتاهی از انجام وظایف خود قرار نمی‌دهد.

محمدی در پایان گفت: در تامین دارو‌های تالاسمی تلاش شده که نقایص نسبت به گذشته کاهش یابد و به داروی مورد نیاز بیماران دسترسی بهتری باشد، امیدواریم در سال جاری با اتخاذ راهکار‌های علمی و افزایش منابع و اعتبارات لازم بتوان از بیماران خاص حمایت‌های بیشتری صورت داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سکوی «تامین و تولید» راه‌اندازی می‌شود/ تبیین ظرفیت‌های ایران
  • واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه
  • پیشگامی ایران در زمینه دانش تالاسمی
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد