Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@15:08:15 GMT

فعالیت سامانه بارشی در استان/ افزایش دمای هوا

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۱۷۰۸

فعالیت سامانه بارشی در استان/ افزایش دمای هوا

مسوول پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: از بعدازظهر امروز تا روز پنجشنبه به تناوب استان در دامنه امواج بارشی قرار می‌گیرد.

نشمیل احمدیانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: بررسی نقشه‌های تراز میانی نشان می‌دهد از امروز تا بعداز ظهر فردا هوای استان نسبتا آرام خواهد بود که با وزش باد و رشد موضعی ابر در ساعات بعداز ظهر همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از بعدازظهر امروز تا روز پنجشنبه به تناوب استان در دامنه امواج بارشی قرار می‌گیرد.

مسوول پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: با توجه به غالب بودن جریانات جنوبی و افزایش دما در چند روز آینده عمدتا فعالیت سیستم بارشی در نواحی کم ارتفاع جنوبی و غربی بصورت بارش باران و در نواحی سردسیر و ارتفاعات و بخش‌های شمالی و شمال شرقی استان برف پیش‌بینی می‌شود.

احمدیانی ادامه داد: از فردا عصر بتدریج فعالیت سامانه بارشی از نیمه غربی استان آغاز و از اواخر روز یکشنبه بر شدت فعالیت سیستم بارشی افزوده و در این شرایط در روز دوشنبه سبب آبگرفتگی معابر داخل و خارج شهری و در برخی مناطق وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. 

وی عنوان کرد: روز سه‌شنبه از شدت فعالیت بارشی کاسته می‌شود و در اغلب ساعات آسمان ابری و مه‌آلود خواهد بود و وزش باد در ساعات بعدازظهر بویژه در نواحی شمالی استان گاهی شدید می‌شود.

احمدیانی اظهار داشت: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با از سرگیری فعالیت سیستم بارشی آسمان ابری و مه‌آلود است و با وزش باد بارش برف و باران همراه می‌شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

منبع: فارس

کلیدواژه: دما دمای هوا کردستان هواشناسی فعالیت سیستم بارشی پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۱۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی شرایط مناسب برای رشد ابرهای همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و عصر، انتظار می‌رود از سه‌شنبه شب تا روز شنبه هفته آینده بارش‌های رگباری بهاره را در استان شاهد باشیم.

وی افزود: این بارش‌ها همراه با وقوع تگرگ و صاعقه به‌خصوص در نیمه غربی و جنوبی استان اتفاق می‌افتد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان یادآور شد: فعالیت این سامانه در محدوده هشدار سطح نارنجی است و اوج فعالیت سامانه بارشی برای روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری پیش‌بینی شده است.

پناهی خاطرنشان کرد: رگبار باران، صاعقه، تگرگ، آب‌گرفتگی موقت معابر داخل شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، امکان ریزش کوه و رانش زمین در مناطق مستعد از جمله مخاطرات احتمالی این سامانه است.

وی اضافه کرد: طی شبانه‌روز گذشته قاملو با دمای منفی یک درجه، سردترین نقطه و سلین نیز با دمای ۳۴ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان بودند و دمای شهر سنندج مرکز کردستان نیز بین هفت و بیست‌وهشت درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

کد خبر 6092138

دیگر خبرها

  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان
  • چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی درکرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه
  • پیش بینی فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در خوزستان
  • افزایش دمای هوا تا روز سه‌شنبه/ پایان هفته بارانی در قم
  • پیش بینی هواشناسی کشور 8 و 9 اردیبهشت 1403 / ورود سامانه بارشی جدید
  • ورود سامانه بارشی به کشور/ این استان ها منتظر بارندگی باشند
  • هواشناسی؛ سامانه بارشی از سه‌شنبه وارد کشور می شود
  • ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه