Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@07:01:22 GMT

زنان پلیس مسئولیت‌پذیرتر از مردان هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۱۹۳۰

زنان پلیس مسئولیت‌پذیرتر از مردان هستند

سردار کیوان ظهیری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نقش پلیس زن در جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: پلیس زن در جمهوری اسلامی ایران نقشی مهم ایفا می‌کند. تشکیل پلیس زن ضرورتی بود که بنا به تدبیر ایجاد و هم اکنون در حال انجام وظیفه هستند.

وی افزود: پلیس زن در جمهوری اسلامی ایران شرح وظایفش همانند مردان است، یعنی همان وظایفی را که مردان برعهده دارند، افسران و درجه داران زن نیز برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس زن همان مأموریت‌های پلیس مرد را برعهده دارد

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: خانم‌ها در دستگیری مجرمان، بدرقه متهمان زن، بازجویی و … وظیفه دارند که البته نقش خود را به خوبی انجام می‌دهند.

به گفته وی، مسئولیت پذیری زنان بیشتر از مردان بوده و وظایفشان را بدون کم و کاست انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: یکی از نقش‌های پلیس زن حضور در مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها است که به دلیل همین حضورِ بانوان، ۸۳ درصد پرونده‌هایی که به مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها ارسال می‌شود، به صلح و سازش ختم می‌شود.

ارجاع ۱۳۱ هزار پرونده به مددکاری کلانتری‌ها

ظهیری افزود: در ۱۱ ماهه امسال از مجموع ۱۳۱ هزار پرونده که به دوایر مددکاری ارجاع شده است، ۱۰۹ هزار پرونده به سازش منجر شده است.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: از این تعداد ۲۴ هزار پرونده مربوط به مشکلات خانوادگی و ۶۲ هزار پرونده مربوط به نزاع و درگیری بوده است.

ارائه مشاوره‌های پیش از ازدواج به ۱۶۷ زوج

وی با اشاره به مشاوره‌های قبل از ازدواج که در کلانتری‌ها ارائه داده می‌شود، گفت: در ۱۱ ماهه امسال ۱۶۷ هزار نفر به دفاتر مشاوره مراجعه و مشاوره‌های پیش از ازدواج را دریافت کرده‌اند.

ظهیری در پاسخ به این سوال که آیا بانوانی که در این مراکز حضور دارند از تجربه و تحصیلات کافی بهره مند هستند یا خیر، اکثر بانوانی که در این مراکز انجام خدمت می‌کنند، مدارک عالی داشته و از آموزش و تجربه لازم در حوزه مشاوره و مددکاری برخوردار هستند.

حضور زنان پلیس در پلیس تخصصی اطفال

به گفته رئیس پلیس پیشگیری پایتخت، پلیس به دنبال کاهش ورودی پرونده‌ها به دادسراها است و به همین منظور در نقاط حساس و کلیدی کلانتری‌ها از پلیس زن استفاده می‌کند.

وی با اشاره به نقش پلیس اطفال گفت: رسیدگی به پرونده‌های اطفال و نوجوانان توسط مأموران پلیس زن در کلانتری‌ها انجام می‌شود که در همین راستا خانواده‌های مجرمانی که گفته شد، در جهت اصلاح و بازپروری دعوت می‌شوند و اقداماتی در راستای پیشگیری از بزهکاری مجدد به آنها آموزش داده می‌شود.

کد خبر 4854997 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس پیشگیری پایتخت پلیس زنان پلیس زن شهرداری تهران شورای شهر تهران 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه شهر تهران محسن هاشمی سازمان تامین اجتماعی کمیته امداد امام خمینی محسن حاجی میرزایی آتش نشانی قوه قضائیه انقلاب اسلامی ایران رئیس پلیس پیشگیری پایتخت مشاوره و مددکاری کلانتری ها هزار پرونده پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۱۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در همایش روز جهانی مشاوره گفت: یکی از مسوولیت‌های معاونت امور زنان و خانواده در سند مهندسی و فرهنگی، تدوین منشور مشاوره خانواده است که به تدوین نهایی رسیده و پس از طی مراحل قانونی اعلام خواهد شد.

وی افزود: برای برنامه‌ریزی در پیشگیری یا کاهش طلاق، برنامه مدونی در ستاد زن و خانواده در دولت تصویب و پلتفرم همساز برای زوجین نوپا ایجاد شد و مشاوره برای زوجین و مهارت های زندگی به آنها آموزش داده می شود.

وی با اشاره به صفر شدن پشت نوبتی مستمری زنان سرپرست خانوار، گفت: خدمات و حمایت هایی مشاوره ای به هنگام روانشناسی، خدمات حقوقی و توانمندسازی نیز باید صورت گیرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به نقش روانشناسان در امیدآفرینی، افزود: نقش روانشناسان در شادی آفرینی در زندگی در روح و جان بشر و تلاش برای بهینه بودن و زیبا زندگی کردن افراد بر کسی پوشیده نیست. در درمان بیماری های جسمی توصیه به روان آرام و سالم و روح شاداب می شود و این روح و روان است که می تواند سلامت جسم را تضمین کند یا به او برگرداند.

خزعلی ایجاد انگیزه، امید آفرینی، عشق و نشاط با توجه به شناخت توانمندی ها را مهمترین نقش روانشناس دانست، گفت: نقش روانشناسان برای جلوگیری از ناهنجاری ها و آسیب ها بر کسی پوشیده نیست و روانشناسان در ارتقای بینش، روش، دانش، کنش و واکنش نقش اساسی دارند و این روانشناسی سلامت و روانشناسی کمال است و روانشناسان می توانند توانمندی های فرد را به خوبی شناسایی کنند و قوه ها، داشته ها، ظرفیت ها و استعدادهای فرد را تبدیل به عمل و فعلیت و زندگی اور را متحول کنند.

ارائه یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشاوره تلفنی بهزیستی به مردم

مهری سادات موسوی معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه سازمان بهزیستی اولین تشکیلات دولتی است که علم روانشناسی و مشاوره را توانسته وارد ساختار اجرایی کند، گفت: ۹۴ مرکز دولتی و ۳ هزار و ۱۷۴ مرکز مشاوره غیر دولتی در سال ۱۴۰۲ حدود یک میلیون نفر را طی دو میلیون و ۷۵۰ هزار جلسه مورد مشاوره قرار دادند.

وی افزود: در راستای عدالت اجتماعی و دسترسی عموم افراد به خدمات مشاوره خط ۱۴۸۰ سال گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشاوره تلفنی ارائه داده است و در سال جاری ارتقای خط و ارتباط با سایر خطوط در دستور کار قرار دارد.

موسوی با اشاره به اختصاص یاری برگ به خانواده های کم بضاعت و مددجویان سازمان بهزیستی، اظهارداشت: برنامه های دیگری مثل مشاوره های به افراد در شرف طلاق، دوره های آموزشی پیش از ازدواج، مهارتهای زندگی و فرزندپروری ارائه می شود که به سلامت روان جامعه کمک می کند.

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی کشور با بیان اینکه حدود ۲۲ سال پیش مسوولیت صدور پروانه فعالیت مراکز مشاوره به سازمان بهزیستی واگذار شده است، گفت: ۳ هزار و ۱۷۴ مرکز در این سال‌ها همراه بهزیستی بودند و نظارت های مختلفی بر روی این مراکز انجام می شود.

کد خبر 6092732

دیگر خبرها

  • ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌
  • برنامه جام‌جهانی تیراندازی اعلام شد
  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • زن و مرد در رسیدن به مقامات معنوی برابر هستند/ دین اسلام؛ مدافع‌ اصلی حقوق زنان است
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • دومی و ششمی تیم‌های ملی امید مردان و زنان در مسابقات شطرنج شهرهای آسیا
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها در اصفهان
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است