Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشور آلمان در حالی میانجی گری برای حل مناقشات لیبی را بر عهده گرفته است که خود به صورت گسترده به کشورهایی که در این جنگ دخالت کرده و به آن دامن می‌زنند تسلیحات صادر می‌کند. ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم روزنامه "تاگس اشپیگل" در گزارشی نوشت: دولت آلمان تکلیف ساده‌ای را در زمینه دیپلماسی بر عهده نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کشور مشترکا با سازمان ملل متحد در مناقشات لیبی میانجی گری می کند. نقش آلمان بخصوص این است که کشورهای دیگر را از این مسئله باز دارد که همچنان از خارج در این درگیری های داخلی دخالت نکنند.

سران کشورهای شرکت کننده در کنفرانس صلح لیبی که در ژانویه در برلین برگزار شد اعلام کردند که در آینده به تحریم تسلیحاتی مصوب سازمان ملل علیه این کشور پایبند هستند و از روند صلح در لیبی حمایت می کنند.

نظارت بر تحریم تسلیحاتی لیبی در دستور کار اروپابحران مالی لیبی به خاطر بسته شدن میادین نفتیلیبی|حفتر: آزادسازی طرابلس قریب الوقوع استروسیه ادعای اردوغان درباره لیبی را تکذیب کرد

البته بلافاصله بعد از این کنفرانس، کشورهای شرکت کننده در این اجلاس صلح، تسلیحاتی را به لیبی ارسال کردند. در نشستی که برای پی گیری نشست لیبی روز گذشته در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ برگزار شد و هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان برای برگزاری آن از کشورها دعوت به عمل آورده بود، وزرای امور خارجه در بیانیه ای به نقض ناگوار تحریم تسلیحاتی لیبی و تصمیم گیری مجدد برای کمک به اجرای کامل آن اشاره کردند.

البته در حالی که دولت فدرال آلمان به عنوان میانجی تا به حال در متقاعد کردن سایر کشورها برای توقف ارسال تسلیحات به لیبی ناموفق بوده است، اما برخی از کشورهای مشارکت کننده در جنگ لیبی در مقیاسی گسترده همچنان کالاهای تسلیحاتی از آلمان دریافت می کنند.

بر اساس گزارش روزنامه "تاگس اشپیگل" دولت فدرال آلمان از ابتدای سال 2019 صادرات تسلیحاتی به ارزش بیش از 1.3 میلیارد یورو به کشورهایی که به جنگ لیبی دامن می زنند داشته است.

از این میزان صادرات تسلیحات بیش از یک میلیارد یورو تسلیحات به کشورهایی صادر شده است که در مناقشات لیبی از ژنرال حفتر حمایت می کرده‌اند.

روزنامه تاگس اشپیگل این گزارش را بر اساس پاسخ دولت آلمان به یک درخواست پارلمانی منتشر و مورد ارزیابی قرار داده است.

خلیفه حفتر، ژنرال بازنشسته لیبی که خود را فرمانده ارتش ملی این کشور می داند و بخش های زیادی از لیبی را تحت کنترل خود درآورده است توسط امارات، مصر، روسیه، عربستان سعودی و اردن حمایت می شود. دولت وفاق ملی در لیبی هم از حمایت ترکیه و قطر برخوردار است.

امارات از مهم ترین حامیان مناقشات لیبی است. از ابتدای سال 2019 دولت آلمان صادرات کالاهای تسلیحاتی به ارزش حدود 257 میلیون یورو را به این کشور عربی صادر کرده است. در همین دوره زمانی ائتلاف بزرگ در آلمان چراغ سبز برای صادرات تسلیحات به اردن به ارزش حداقل 20 میلیون یورو و صادراتی به ترکیه به ارزش حداقل 28 میلیون یورو را نشان داده است.

در کنار امارات کشورهای مصر و قطر هم در سال 2019 ازجمله ده کشور مهم دریافت کننده تسلیحات آلمانی بوده‌اند. شرکت های آلمانی در 13 ماه گذشته از دولت آلمان مجوز صادرات تسلیحاتی به ارزش بیش از 801 میلیون یورو به مصر را  دریافت کردند.

بر اساس گزارش رسانه های غربی دولت مصر مرتبا از نیروهای ژنرال حفتر در لیبی با  ارسال سلاح حمایت می کند. کشور قطر هم در این دوره زمانی کالاهای تسلیحاتی به ارزش حدود 240 میلیون یورو را از آلمان دریافت کرده است.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,88,89/CT7 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آلمان" اخبار "لیبی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار لیبی اخبار آلمان اخبار لیبی تسلیحاتی به ارزش تحریم تسلیحاتی صادرات تسلیحات میلیون یورو مناقشات لیبی تاگس اشپیگل دولت آلمان بین الملل جنگ لیبی بر اساس سال 2019

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۱۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس پیرامون اهمیت دیپلماسی فعال انرژی ایران در دولت سیزدهم که منجر به توسعه تجارت انرژی ایران شد؛ افزود: یکی از مهم ترین بخش های دولت که اقدامات مهمی در جهت رفع تحریم ها و خنثی کردن اثرات آن بر اقتصاد ایران داشته است؛ صنعت نفت و گاز بوده است. به پشتوانه این رویکرد کلیدی دولت سیزدهم در زمینه بازطراحی تجارت انرژی ایران، امروز توانستیم که مسیر خنثی سازی تحریم ها را پیش ببریم و نفت خام و گاز طبیعی بیشتری به فروش برسانیم و در این زمینه توانستیم به سطح خوبی از تولید و صادرات نفت خام برسیم و رکوردهای قبلی در زمان تحریم ها نیز بشکنیم و به نوعی رکوردشکنی تاریخی نیز داشته باشیم.

به گفته عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس سیاست هایی همچون تولید بار اول و تمرکز توسعه زنجیره ارزش محصولات صنعت نفت از سیاست های اصلی و درستی است که توسط دولت سیزدهم در زنجیره ارزش نفت و گاز به اجرا گذاشته شد. این اقدام علاوه بر اینکه توانست زمینه ساز صادرات خدمات فنی و مهندسی ایرانی به ونزوئلا شود و سهامداری ایران در پالایشگاه های فراسرزمینی را به سرانجام برساند؛ در زمینه نیاز به واردات تجهیزات راهبردی صنعت نفت و گاز ایران نیز کمک چشم گیری کرد و از همین رو علاوه بر کاهش ارزبری از محل رشد صادرات نفت خام ایران به ارزآوری بیشتر برای کشور منجر شد و وابستگی ما را به دیگران کاهش داد. از سوی دیگر، تمرکز بر توسعه و تکمیل زنجیره ارزش نفت و گاز کشور، منجر به تولید محصولات نهایی با ارزش افزوده بالاتر و اشتغال آفرینی برای متخصصان کشور خواهد شد که از اهمیت اساسی برخوردار است.

میرتاج الدینی گفت: در حال حاضر، در بسیاری از زمینه ها مواد اولیه را صادر می کنیم. در حالی که مجبوریم محصولات نهایی ساخته شده از همین مواد اولیه را با قیمت بالایی به کشور وارد کنیم. این شرایط به ضرر کشور است و دولت را از درآمدهای ارزی محروم می کند. اعمال سیاست هایی مانند در نظر گرفتن معافیت های مالیاتی هدفمند از صنایعی که در حوزه تولید محصولات نهایی فعالیت می کنند، می تواند در راستای توسعه زنجیره ارزش محصولات اثرگذار باشد.

میرتاج الدینی تأکید کرد: هدف از تحریم صنایع نفت و گاز کشور این بود که اقتصاد کشور فلج شود. اما با سیاست گذاری های صحیح و اتکا به خود توانستیم به خنثی سازی تحریم ها بپردازیم. در نهایت این سیاست گذاری های درست ما را به رکوردزنی در فروش نفت خام کشور رساند. به نحوی که رشد اقتصادی 5.4 درصدی را تجربه کردیم و فروش نفت کشور را تا حد زیادی به رکورد سال های قبل از تحریم نزدیک کردیم.

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۱۰ میلیون یورو تجهیزات صنعت نفت
  • ارزیابی نهایی خسارت آتش سوزی شفت از سوی متولیان بیمه
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • رسانه‌ عبری: بایدن ارسال سلاح به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • آلمان سامانه پدافند هوایی اوکراین را تقویت می‌کند
  • تظاهرات حامیان فلسطین در برلین
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • جهش ۴۶ درصدی صادرات آلمان به ایران در فوریه ۲۰۲۴
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو